;
coinex

برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه؛ مجوز معامله اکتیویژن صادر شد!

برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه FTC رقم خورد. غول گیمینگ جهان یکی از بزرگترین موانع خود برای خرید اکتیویژن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

اخبار جدید حوزه گیمینگ خبر از برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه FTC می‌دهد. این خبر تأیید شده است و غول فناوری ساکن ردموند گامی مهم برای تصاحب کمپانی بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد برداشته است. رأی صادرشده بر این اساس نهایی شده است که دادگاه شواهد و مدرکی موثق برای عدم عرضه بازی‌های این کمپانی بزرگ برای پلی‌استیشن ندارد.

بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه پلی استیشن 6 و ایکس باکس جدید در اسناد مایکروسافت فاش شد

برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه FTC حاصل شد

پس از اعلام خرید ۶۸٫۷ میلیون دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، شرکت آمریکایی درگیر موانع مختلفی در راه نهایی کردن این قرارداد بوده است و در کشور‌های مختلفی، نهاد‌های ناظر این خرید را بررسی می‌کردند. یکی از مهم‌ترین این نهاد‌ها، سازمان FTC در آمریکا بود که طی چند وقت اخیر، سعی داشت تا از طریق دادگاه بتواند حداقل به‌صورت موقت و با دلیل مقابله با انحصار، حتی به‌صورت موقت جلوی این خرید را بگیرد. با این حال دقایقی پیش اعلام شد که مایکروسافت پیروز این دادگاه شده است تا یکی از موانع اصلی نهایی کردن خرید آن‌ها از میان برداشته شود.

برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه FTC حاصل شد

طبق رای جکلین اسکات کرلی، قاضی دادگاه، FTC نمی‌تواند به‌صورت موقت جلوی پیش‌روی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را بگیرد. البته که FTC فرصت درخواست بازبینی این رای را تا تاریخ ۲۳ تیر دارد و هنوز مشخص نیست که چنین درخواستی ثبت خواهد کرد یا خیر. این نهاد همچنین کماکان در دادگاهی که از ۱۱ مرداد آغاز می‌شود، برای اثبات انحصارگرایی و ضد رقابتی بودن اقدام مایکروسافت تلاش خواهد کرد ولی با رای فعلی، دیگر امکان متوقف کردن این قرارداد به‌صورت موقت را نخواهد داشت.

در رای صادر‌شده، کرلی اعلام کرده که «شواهدی وجود ندارد که نشان دهد نهایی شدن قرارداد مایکروسافت، می‌تواند باعث عدم دسترسی کاربران پلی‌استیشن به بازی کال آو دیوتی شود یا رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی، سرویس‌های اشتراکی و کلاد گیمینگ را کاهش دهد.»

به هر حال تا الان، سازمان CMA در بریتانیا به دلیل آنچه که انحصارگرایی در بازار کلاد گیمینگ دانسته، با قرارداد مایکروسافت مخالفت کرده است. اتحادیه اروپا این قرارداد را تایید کرده و در بیش از ۳۵ کشور مختلف هم قرارداد مایکروسافت بدون مشکل شناخته شده است. رای فعلی دادگاه در جدال FTC با مایکروسافت هم می‌تواند پیشرفت مهم دیگری در راه نهایی شدن این قرارداد باشد اما همانطور که توضیح داده شد، باید منتظر اقدام‌های بعدی FTC و نتیجه نهایی آن‌ها هم باشیم تا ببینیم که این خرید پرحاشیه در نهایت چه سرنوشتی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه FTC چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر