;
coinex

کنسول دستی ایسوس با نام ROG Ally به زودی روانه بازارهای جهانی می‌شود

طبق اعلام حساب رسمی ایسوس، کنسول دستی ایسوس با نام ROG Ally خیلی زودتر از انتظارات روانه بازارهای جهانی برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی خواهد شد.

کمپانی ایسوس اوایل ماه جاری کنسول بازی دستی ROG Ally را معرفی کرد که از سیستم‌عامل ویندوز 11 برخوردار است و به عنوان رقیب استیم دک شناخته می‌شود. با وجود اینکه مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه هنوز کاملا منتشر نشده است، کنسول دستی ایسوس هیاهو فراوانی را در عرصه اینترنت به‌پا کرد و هم‌اکنون نیز رسماً به تأیید رسیده است که ROG Ally خیلی زودتر از انتظارات، روانه بازار جهانی خواهد شد.

حساب رسمی ROG Global در توییتر خبر از عرضه کنسول بازی دستی ROG Ally زودتر از موعد قبلی، در بازارهای جهانی داده است. بااین‌حال در این توییت هیچ مشخصات دیگری از دستگاه مذکور منتشر نشده و ظاهراً همچنان باید در انتظار گزارش‌های بیشتری باشیم.

بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

برخی مشخصات کنسول دستی ایسوس

براساس گزارش‌ها و پیش‌نمایش‌های اولیه‌ای که در مورد این محصول منتشر شده، به‌نظر ROG Ally از نمایشگر 7 اینچی، 1080p و 120 هرتز برخوردار خواهد بود. در حوزه پردازنده آن از نوعی رویکرد سفارشی AMD Zen4 و RDNA3 بهره گرفته شده که طبق آن چیزی که حساب یوتیوب Linus Tech Tips در ویدئوی پیش‌نمایش خود شرح داده، ظاهراً تراشه سفارشی این دستگاه توانایی ارائه عملکردی تا دو‌برابر بهتر از استیم دک را با 35 وات برق دارد. همچنین در حالت قدرت 15 وات، 50 درصد نرخ فریم بهتر را نیز فراهم می‌کند.

کنسول دستی ایسوس

افزون‌براین، کنسول بازی دستی ایسوس ابعاد 28.0 در 11.3 در 3.9 میلی‌متر و وزن 608 گرم را دارد که باتوجه به این ابعاد، احتمالاً نسبت به Steam Deck با دستگاه جمع‌و‌جورتری روبرو خواهیم بود. همچنین ROG Ally دارای سیستم‌عامل ویندوز 11 و بعضی نرم‌افزارهای سفارشی ایسوس نیز خواهد بود.

تاکنون ایسوس عرضه بین‌المللی دستگاه خود را به تأیید رسانده، مهم‌ترین نکته درباره ROG Ally احتمالاً قیمت آن خواهد بود. با توجه به اینکه کمپانی Valve درحال‌حاضر عرضه ثابت کنسول دستی استیم دک خود را به‌طور مناسبی به انجام رسانده و آن را با قیمت رقابتی 399 دلار فروخته، اما باید فعلاً منتظر اعلام قیمت این دستگاه ساخت ایسوس در بازار باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کنسول دستی ایسوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر