coinex
راهنمای خرید تکراتو

توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای جابجایی و دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران!

اخبار حاکی از توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای جابجایی و دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران است. پس حریم خصوصی کاربران چه می‌شود؟

اخبار حوزه فناوری می‌گویند که توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای جابجایی و دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران صورت گرفته است. طبق این توافق، زین‌پس تمامی شرکت‌های فناوری می‌توانند اطلاعات کاربرانشان را بین قاره آمریکا و اروپا تبادل کنند. اما کمیسیون اروپا نیز با ارسال بیانیه‌ای، نگرانی‌های دیوان عدالت اروپا در بحث محدودسازی دسترسی به اطلاعات شهروندان را کاملاً برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: هشدار اتحادیه اروپا به توییتر ؛ توییتر در اروپا مسدود می‌شود؟

با توافق آمریکا و اتحادیه اروپا دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران ممکن شد

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با آمریکا بر سر چهارچوب همکاری جدیدی برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها به توافق رسیده است. این همکاری اطمینان می‌یابد که کالاها و خدمات در هر دو سمت اقیانوس اطلس در امان می‌مانند. توافق جدید اروپا و آمریکا که با نام Data Privacy Framework معرفی شده است، اجازه انتقال امن داده از کشورهای عضو این اتحادیه به خاک آمریکا را می‌دهد.

این بیانیه می‌گوید چهارچوب همکاری آن‌ها شامل تدابیر امنیتی لازم برای رفع نگرانی‌های دیوان عدالت اروپا ازجمله درزمینه محدودسازی دسترسی به اطلاعات شهروندان این اتحادیه توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده و پیاده‌سازی دادگاهی برای بازبینی شرایط حفاظت از داده‌ها (DPRC) خواهد بود که همه اروپایی‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این دادگاه می‌تواند دستور حذف داده‌هایی را بدهد که ممکن است با زیرپاگذاشتن مقررات جدید گردآوری شده باشند.

با توافق آمریکا و اتحادیه اروپا دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران ممکن شد

این چهارچوب همکاری توسط وزارت بازرگانی آمریکا اجرا و رصد می‌شود و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نیز شرکت‌های آمریکایی را وادار به تبعیت از مفاد و شرایط آن خواهد کرد. آن دسته از شهروندان اروپایی که علیه گردآوری داده‌ها اعتراض داشته باشند، می‌توانند آزادانه از مکانیزم‌های مستقل برای حل اختلافات خود استفاده کنند.

شرکت‌های آمریکایی برای استفاده از این توافق باید مجموعه‌ای از تعهدات مربوط به حریم خصوصی را بپذیرند. برای مثال، آن‌ها باید قبول کنند که هرگاه دیگر نیازی به داده‌های شخصی کاربران نداشتند، آن‌ها را حذف کنند. به‌علاوه، در هنگام به‌اشتراک‌گذاری این داده‌ها با اشخاص ثالث، باید تدابیر حفاظتی خاصی در نظر گرفته شود.

این توافق در شرایطی حاصل شده است که سه سال پیش دادگاهی در اتحادیه اروپا علیه Privacy Shield حکم مهمی را صادر کرد. این پروتکل به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا اطلاعات شهروندان اتحادیه اروپا را گردآوری و پردازش کنند. درنتیجه شرکت‌هایی مثل متا و آمازون که وابستگی شدیدی به گردآوری اطلاعات کاربران دارند، با مشکلات بزرگی روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای جابجایی و دسترسی آزادانه به اطلاعات کاربران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر