;
coinex

قطار لاکچری و فوق امنیتی رئیس جمهور روسیه را ببینید [+عکس]

تصاویری جالب از قطار لاکچری و فوق امنیتی رئیس‌جمهور روسیه در فضای مجازی و رسانه‌های جهان منتشر شده است. ظاهراً پوتین علاقه‌ای به هواپیما و خودرو ندارد.

اخیراً تصاویری جالب از قطار لاکچری و فوق امنیتی رئیس جمهور روسیه در فضای مجازی و رسانه‌ها نشر پیدا کرده است که نشان می‌دهد یک چهره سیاسی تا چه حد از لحاظ امنیتی مخافظت می‌شود. آنطور که پیداست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه علاقه‌ای به سفر با هواپیما و خودرو ندارد و ترجیح می‌دهد با قطار 60 میلیون دلاری‌اش سفر کند. البته وی مالک یک فروند جت شخصی نیز هست ولی خیلی به کارش نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: ترس پوتین از اینترنت و فضای آنلاین ؛ رئیس جمهور روسیه نگران چیست؟

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

پس از آغاز حمله به اوکراین، ولادیمیر پوتین ترجیح می‌دهد کمر از هواپیما و بیشتر از قطار برای جابجایی در روسیه استفاده کند. به‌تازگی عکس‌های جدیدی از فضای داخلی قطار زره پوش و لوکس پوتین توسط وب سایت Dossier Center روسیه منتشر شده است.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

در مجموع 22 واگن قابل تعویض برای این قطار وجود دارند که هر یک از آنها با پوشش زرهی محافظت می‌شوند. پوشش زرهی می‌تواند در برابر گلوله‌های سلاح تک تیرانداز از پوتین محافظت کند. در این واگن‌ها امکاناتی مانند باشگاه ورزشی خصوصی، سالن زیبایی، سوئیت پزشکی، و سینما وجود دارند. به‌طور معمول هر بار 10 واگن به قطار رئیس جمهور روسیه متصل می‌شود.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

سالن زیبایی قطار بخش جالب توجهی است که در آن یک تخت راحت برای استراحت رهبر روسیه و وسایل لازم برای گریم وی پیش از حضور در جمع قرار دارند.

بنابر گزارش‌ها، واگن‌های قطار ریاست جمهوری روسیه توسط شرکت زیرکون سرویس (Zircon Service) روسیه ساخته شده‌اند. واگن سالن زیبایی در سال 2017 به قطار اضافه شد. همچنین برای تلویزیونی که در این قطار وجود دارد یک سامانه تقویت کننده سیگنال در نظر گرفته شده است تا هنگام عبور از تونل یا پل اختلالی در تصویر ایجاد نشود.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

با توجه به نگرانی‌هایی که پوتین درباره سلامت خود دارد، در این قطار تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی و الکتروشوک وجود دارند. اینها بخشی از یک مجموعه پزشکی کامل موجود در قطار هستند.

اگر پوتین به کسب آرامش نیاز داشته باشد، یک میز ماساژ کامل با تجهیزات گریم اضافی در این قطار وجود دارد. در این قسمت یک دستگاه اولتراسوند تراپی و همچنین یک دستگاه مکش خلا برای کمک به تخلیه لنفاوی وجود دارد که نوعی ماساژ است.

قطار لوکس و زره پوش پوتین دارای یک سالن غذاخوری مجلل نیز است. یک میز ناهارخوری بزرگ همراه با تزئینات چوبی، پرده‌ها و نورپردازی به تکمیل ظاهر زیبای این بخش کمک می‌کنند.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

جلوگیری از شنود

وسواس پوتین برای حفظ امنیت و جلوگیری از ردیابی شدن در قطار وی نیز مشهود است. بنابر گزارش‌ها، برخی اتاق‌ها در این قطار در برابر شنود محافظت می‌شوند. به عنوان نمونه از سخت‌افزار محافظتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات صوتی استفاده شده است. به بیان دیگر، هیچ فردی خارج از اتاق نمی‌تواند آنچه که افراد داخل اتاق بیان می‌کنند را بشنود.

در صورت حمله به این قطار، امکان ارائه آتش متقابل برای افراد حاضر در آن وجود دارد. حفره‌های پنهان به نیروهای مسلح در قطار اجازه می‌دهند تا با مهاجمان مقابله کنند. اگر به پشتیبانی نیاز باشد، یک خط تلفن امن اختصاصی می‌تواند به‌کار گرفته شود.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

حصول اطمینان از حرکت شبح ‌ وار قطار در شبکه ریلی روسیه

مشاهده سفر پوتین با قطار خود می‌تواند دشوار باشد زیرا این وسیله نقلیه زره پوش در هیچ جدول زمانی در شبکه ریلی روسیه ظاهر نمی‌شود.

قطار ریاست جمهوری روسیه در واقع یک قطار شبح در شبکه ریلی روسیه است. این قطار در هیچ جدول زمانی یا سامانه اطلاعاتی عمومی دیده نمی‌شود.

این که 100 درصد مطمئن باشید که قطار پوتین را در شبکه ریلی روسیه مشاهده کرده‌اید، حتی اگر به واقع آن را دیده باشید، دشوار است.

تمام این اقدامات در راستای تضمین امنیت ولادیمیر پوتین و انتقال بی‌خطر وی به مقاصد مورد نظر مانند کاخ والدای یا تفرجگاه گلندژیک در نزدیکی دریای سیاه صورت می‌گیرد.

قطار لاکچری ولادیمیر پوتین رویت شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطار لاکچری و فوق امنیتی رئیس جمهور روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر