coinex
راهنمای خرید تکراتو

نخستین عملیات تولید دارو در مدار زمین با موفقیت انجام شد!

اولین تجربه تولید دارو در مدار زمین با موفقیت انجام شد. گفته شده که این مهم در یک آزمایش خصوصی مستقر در جو زمین انجام شده است.

یک استارتاپ اهل کالیفرنیا به‌نام “Varda Space Industries” موفق شد نخستین عملیات تولید دارو در مدار زمین را در یک آزمایشگاه خصوصی مستقر در جو زمین به‌خوبی انجام دهد که نتایج بسیار مهمی نیز بدست آمده است.

برای اینکه بدانید مزیت تولید دارو در جو زمین با خود زمین چیست، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که در محیط بدون گرانش زمین، ساختارهای کریستالی پروتئین‌ها سریع‌تر و کامل‌تر ایجاد می‌شود و همین موضوع دریافت داده‌ها را سریع‌تر می‌کند. سپس اطلاعات بوسیله ماهواره به زمین فرستاده می‌شود تا محققان کار خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: تولید داروهای مبارزه با پیری با کمک هوش مصنوعی ممکن شد

عملیات تولید دارو در مدار زمین به حقیقت پیوست

استارتاپ Varda Space در پستی در صفحه توییتر خود اعلام کرد:

 

«برای اولین‌بار در تاریخ، شاهد تولید دارو در یک ایستگاه فضایی غیردولتی بودیم. کریستالی‌شدن ریتوناویر در آزمایشگاه ما به‌نظر فرایندی طبیعی را پشت‌سر گذاشت. این نخستین گام در مسیر تجاری‌سازی ریزگرانش و ساخت یک پارک صنعتی در مدار پایینی زمین است.»

تولید داروی ریتوناویر در ماهواره‌ای موسوم به W-Series 1 رخ داده که به سکوی مداری «فوتون» از شرکت راکت لب متصل است. «واردا» قبلاً گفته بود این آزمایش نخستین اقدام آن‌ها برای بررسی این مسئله است که آیا راهکارهای مداری می‌توانند برای تولید دارو در محیط مداری استفاده شوند یا خیر.

عملیات تولید دارو در مدار زمین به حقیقت پیوست

آزمایشگاه واردا حدود یک ماه پیش در تاریخ 12 ژوئن روی راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس پرتاب شد. آزمایش تولید دارو حدود 27 ساعت طول کشید و در تاریخ 30 ژوئن به انجام رسید. این استارتاپ در آزمایش خود موفق شد کریستال‌های ریتوناویر را تولید کند که دارویی برای بیماری ایدز است.

چرا Varda تولید دارو در مدار را آزمایش کرده است؟

در نبود نیروی گرانش، محیط فضا تشکیل سریع‌تر و باکیفیت‌تر ساختارهای کریستالی پروتئین‌ها را ممکن می‌کند. داده‌های مربوط به این آزمایش از طریق ماهواره این آزمایشگاه به زمین مخابره شد تا محققان موفقیت آن را تأیید کنند.

واردا در گام بعدی در طول هفته‌های آینده برای بازگرداندن کپسول خود که حامل داروهای تولیدشده است، آماده می‌شود. طی این فرایند، فرمانی از سوی تیم راکت لب صادر می‌شود تا فضاپیمای واردا از سکوی مداری جدا گردد. سپس پیشران‌ها فعال می‌شوند تا حرکت به‌سمت زمین صورت بگیرد.

درنهایت کپسول 90 کیلوگرمی این استارتاپ از فضاپیمای حامل خود جدا می‌شود تا محموله‌اش را به زمین برساند. واردا و راکت لب درحال‌حاضر مشغول رایزنی با اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای دریافت مجوز به‌منظور انجام مأموریت بازگشت این محموله هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ موفقیت نخستین عملیات تولید دارو در مدار زمین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر