;
coinex

وعده تکراری ایلان ماسک: خودروهای تسلا تا پایان سال جاری کاملا خودران می‌شوند

بازهم ایلان ماسک و بازهم یک ادعای جنجالی؛ ثروتمندترین فرد جهان اعلام کرد که خودروهای تسلا تا پایان سال جاری کاملاً خودران خواهند شد.

ایلان ماسک به‌عنوان مالک شرکت خودروسای تسلا در جدیدترین ادعاهای فرازمینی خود اعلام کرده است که فناوری خودروهای خودران شرکت‌اش موسوم‌به (FSD) تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل در اختیار خودروهای تسلا قرار خواهد گرفت و این خودروها عملاً خودروهایی 100 درصد بدون راننده خواهند شد. هنوز معلوم نیست که ادعای وی چقدر حقیقت دارد اما ممکن است این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: سواستفاده ایلان ماسک از بودجه تسلا برای ساخت منزل مسکونی!

خودروهای تسلا به‌طور کامل خودران خواهند شد!

مرد پرسروصدای دنیای تکنولوژی، ادعای بزرگ خود را در کنفرانس هوش مصنوعی که اخیراً در شانگهای برگزار شد، مطرح کرد. وی که از طریق ارتباط ویدیویی در این کنفرانس شرکت کرده بود، به مباحث مختلفی پرداخت. یکی از این مباحث به هوش مصنوعی و نحوه استفاده تسلا از آن مربوط بود. آقای ماسک در سخنان خود تأیید کرد که تسلا از هوش مصنوعی در حوزه رانندگی خودکار کمک می‌گیرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت:

من فکر می‌کنم تسلا به فناوری خودران کامل که نیازی به نظارت انسان نباشد، بسیار نزدیک است.

آقای ماسک البته در ادامه تأکید کرد: «این فقط یک گمانه‌زنی است»، ولی از دید او، تسلا تا اواخر امسال به آنچه که فناوری خودران سطح 4 یا 5 خطاب می‌شود، دست پیدا می‌کند. درهرحال اگر ادعای ایلان ماسک درست از آب دربیاید و تسلا بتواند تا پایان سال محصولات خود را به فناوری خودران سطح 4 و 5 مجهز کند، باید گفت زلزله‌ای بزرگ در صنعت خودرو رخ خواهد داد.

خودروهای تسلا به‌طور کامل خودران خواهند شد!

شاید بدانید در سطح چهارم از فناوری خودران، راننده از دخالت در کنترل خودرو بی‌نیاز می‌شود. درواقع اگر خودرویی به این سطح مجهز باشد، می‌تواند تقریباً تمامی سناریوهای رانندگی را مدیریت کند. مدل‌های مجهز به این سطح کماکان با ادوات لازم برای رانندگی دستی و کنترل خودرو توسط راننده تولید خواهند شد تا امکان لذت‌بردن از رانندگی فراهم باشد!

آیا ادعای ایلان ماسک یک بلوف است؟

با آنکه فناوری FSD تسلا از قابلیت‌های کم‌نظیری برخوردار است، اما در زمان کنونی فاصله بسیار زیادی با فناوری خودران سطح 4 دارد. ازاین‌رو به ادعای آقای ماسک باید با دیده تردید نگریست. بد نیست بدانید مرسدس بنز اوایل امسال توانست مجوز استفاده از فناوری خودران سطح 3 را در مدل‌های مخصوص بازار آمریکا کسب کند. دو سدان لوکس S کلاس و EQS اولین خودروهای موجود در آمریکا هستند که با این فناوری به‌فروش می‌رسند.

گفتنی است حتی درصورت دستیابی تسلا به فناوری خودران کامل، این شرکت نخواهد توانست به‌راحتی و از همان ابتدا محصولات خود را به آن تجهیز کند. لازمه استفاده از این فناوری دریافت تأییدیه از مراجعی مثل اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) است. از آنجایی که رابطه این ارگان با تسلا به‌خاطر تصادف‌های اتوپایلوت چندان دوستانه نیست، احتمال توافق سریع آن‌ها بر سر استفاده از فناوری خودران کامل خیلی بعید به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ خودران شدن کامل خودروهای تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر