;
coinex

فونت پیش‌فرض مجموعه مایکروسافت آفیس بعد از 15 سال تغییر کرد

فونت پیش‌فرض مجموعه مایکروسافت آفیس بعد از 15 سال تغییر کرد. طبق این خبر، فونت قدیمی Calibri بازنشسته شده و مجموعه فونت Aptos جایگزین آن خواهد شد.

بالاخره مایکروسافت پس‌از 15 سال تغییر رویه داده و دستی هم به سر و روی مجموعه آفیس کشید. از این‌رو غول نرم‌افزاری جهان فونت پیش‌فرض مجموعه مایکروسافت آفیس را بعد از 15 سال تغییر داد. گفتنی‌ست که فونت “Aptos” به‌عنوان یک خانواده فونت از گروه سنز-سریف (Sans-serif) جایگزین Calibri شده است. گفتنی‌ست که Aptos با بسیاری از زبان‌ها هماهنگی صددرصدی دارد.

بیشتر بخوانید: برد بزرگ مایکروسافت در دادگاه؛ مجوز معامله اکتیویژن صادر شد!

فونت پیش‌فرض مجموعه مایکروسافت آفیس تغییر کرد

پس از 15 سال، مایکروسافت فونت پیش‌فرض برنامه‌های آفیس و 365 یعنی Calibri را با یک فونت جدید به نام Aptos جایگزین می‌کند. Aptos یک خانواده فونت از گروه سنز-سریف (Sans-serif) است که برای طراحی آن از تایپوگرافی‌های اواسط قرن بیستم سوئیس الهام گرفته شده است.

Aptos با بسیاری از زبان‌ها سازگار است و اگر دوست دارید ظاهری کمتر فوق مدرن داشته باشد، چهار وزن مختلف و سریف‌های متفاوتی برای آن وجود دارد. «سی دنیلز»، مدیر برنامه‌های اصلی مایکروسافت با انتشار پستی در Medium توضیح می‌دهد:

«امروز ما آخرین مرحله از این تغییر بزرگ را آغاز می‌کنیم که در آن Aptos به‌عنوان فونت پیش‌فرض جدید اکسل، ورد، اوت‌لوک و پاورپوینت به صدها میلیون کاربر نمایش داده می‌شود و طی چند ماه آینده این فونت به‌صورت پیش‌فرض برای تمام مشتریان ما ارائه خواهد شد.»

فونت پیشفروش مجموعه مایکروسافت آفیس تغییر کرد

او در پست خود اشاره می‌کند که این تغییر فونت تنها بخشی از ویژگی‌هایی است که برای مایکروسافت 365 در نظر گرفته شده است و غول ردموندی تلاش دارد تا نرم‌افزارهای خود را رساتر و فراگیرتر کند. دنیلز همچنین به ویژگی‌هایی ازجمله یک تجربه کاملاً جدید برای انتخاب فونت به همراه تم‌ها، رنگ‌ها و پس‌زمینه‌های جدید اشاره کرده است که احتمالاً در دست توسعه قرار دارند.

Aptos توسط «استیو متِسون»، طراحی برجسته تایپ‌فیس طراحی شده است. او قبلاً فونت Segoe را ساخته است که مایکروسافت از آن به‌عنوان یکی از فونت‌های پیش‌فرض ویندوز استفاده می‌کند. مایکروسافت اولین‌بار با ویندوز ویستا شروع به استفاده از خانواده فونت‌های Segoe UI کرده بود و هنوز در ویندوز 11 از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

فونت پیشفروش مجموعه مایکروسافت آفیس تغییر کرد

درحالی‌که Aptos قرار است به‌عنوان فونت پیش‌فرض جایگزین Calibri شود، Calibri همچنان در بالای منوی فونت جدید در کنار نسل‌های قبلی خود، یعنی Times New Roman و Arial به‌صورت پین‌شده نمایش داده خواهد شد. مایکروسافت از سال 2007 این فونت را جایگزین Times New Roman کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تغییر فونت پیش‌فرض مجموعه مایکروسافت آفیس بعد از 15 سال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر