coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک به اساسی‌ترین سوالات بشر می‌پردازد!

هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک قادر است اساسی‌ترین سؤال بشر را در آینده جواب دهد. این مدل هوش مصنوعی مسائل مهم علمی را حل می‌کند.

سه روز پیش شرکت هوش مصنوعی xAI توسط ایلان ماسک با هدف کشف ماهیت واقعبت جهان معرفی شد. حال در خبرها آمده است که هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک به دنبال حقایق خاصی است و قصد دارد مباحث علمی بسیار پیچیده را حل و فصل فصل کند.

همچنین ماسک و xAI به دنبال این هستند که پارادوکس فرمی را حل کند. در واقع یکی از مهمترین دغدغه‌های ماسک که منجر به تاسیس شرکت جدید شده، علت عدم کشف حیات فرازمینی توسط بشر است!

بیشتر بخوانید: قبولی چت بات هوش مصنوعی گوگل در آزمون مجوز پزشکی آمریکا

هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک اساسی‌ترین سؤالات انسان را پاسخ خواهد داد

ایلان ماسک در جلسه‌ای که به‌خاطر آن الگوریتم توییتر را دستکاری کرده بود تا افراد بیشتری صحبت‌هایش را بشنوند، گفت هدف اصلی شرکت جدید xAI این است که متوجه شود واقعاً در جهان چه اتفاقاتی درحال افتادن است. او گفت این شرکت یک هوش مصنوعی جامع می‌سازد که با سطح بالایی از حس کنجکاوی به‌دنبال واقعیت خواهد رفت و نزاکت سیاسی نخواهد داشت، بنابراین می‌تواند پاسخ‌هایی ارائه کند که به مذاق همه خوش نخواهد آمد.

ماسک گفت امیدوار است که این هوش مصنوعی بتواند مسائل مهمی مثل «پارادوکس فرمی» را حل کند؛ یعنی به ما بگوید که چرا در جهانی با عمر تقریباً 13 میلیارد ساله هنوز نتوانسته‌ایم حیات فرازمینی را ببینیم.

هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک اساسی‌ترین سؤالات انسان را پاسخ خواهد داد

این میلیاردر جنجالی همچنین مدعی شد که هوش مصنوعی xAI می‌تواند به سؤالات مربوط به ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک پاسخ دهد. این ماده و انرژی که وجود آن‌ها صرفاً روی کاغذ مطرح است، احتمالاً حدود 95 درصد از عالم را تشکیل داده‌اند.

ایلان ماسک در xAI مجموعه‌ای از دانشمندان و متخصصان را گردهم آورده است که عده‌ای از آن‌ها قبلاً در شرکت‌های رقیب حضور داشته‌اند. برای مثال، «ایگور بابوشکین» یکی از این افراد است که پیش‌تر در OpenAI و برخورددهنده هادرونی بزرگ در سرن فعالیت داشته. بابوشکین در این جلسه گفت هدف این شرکت افزایش درک ما از جهان است.

ماسک در این جلسه اعلام کرد که به نظرش، هوش جامع مصنوعی درنهایت تولید خواهد شد و این اتفاق به‌زودی می‌افتد. پس او دو راه را در پیش روی خود دیده است؛ اینکه تماشاگر ساخت این فناوری باشد یا خودش هم در این مسیر مشارکت کند. او معتقد است که با xAI می‌تواند در این حوزه اثر بگذارد و شاید حتی سیستمی بسازد که بهتر از گوگل، OpenAI یا مایکروسافت باشد.

بنیان‌گذار xAI گفت پیش‌بینی می‌کند که هوش جامع مصنوعی تقریباً در حوالی سال 2029 تولید شود. بااین‌حال، می‌دانیم که برنامه‌های زمانی ایلان ماسک در گذشته همیشه محقق نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هوش مصنوعی جامع ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر