coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوشی داریا باند با سخت‌افزار قابل قبول و رابط کاربری اختصاصی معرفی شد

گوشی داریا باند به‌عنوان یک گوشی میان‌رده ایرانی با سخت‌افزاری قابل قبول و رابط کاربری اختصاصی معرفی شد. اولین قدم بومی‌سازی گوشی هوشمند برداشته شد؟

گوشی داریا باند به‌عنوان اولین گوشی شرکت داریا مبتنی‌بر Web 3.0 معرفی شد. این گوشی از خانواده گوشی‌های میان‌رده بوده و شاید اولین قدم ایران برای بومی‌سازی گوشی موبایل تلقی شود. بنابر اعلام داریا، گوشی Bond دارای سیستم‌عامل اختصاصی DariaOS مبتنی‌بر اندروید 13 است. در ادامه نوشته با معرفی کامل این گوشی ایرانی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: کدام شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات ساخت گوشی هوشمند بومی اقدام کرده‌اند؟

گوشی داریا باند با سیستم‌عامل داریا OS معرفی شد

تب‌وتاب بومی‌سازی در حوزه‌ موبایل بار دیگر به راه افتاده است، مسئولان کشور رویای دستیابی به هدف ساخت یک میلیون گوشی هوشمند تا پایان ۱۴۰۲ را در ذهن می‌پرورانند و زمین‌های چندهزار متری به شرکت‌ها واگذار یا اجاره داده می‌شود تا تولید «گوشی ایرانی» را کلید بزنند.

«داریا همراه پایتخت» یکی از نام‌هایی است که این روزها در متن خبرهای بومی‌سازی صنعت موبایل به‌چشم می‌خورد؛ شرکتی که پیش‌تر به‌عنوان واردکننده‌ موبایل شناخته می‌شد؛ اما امروز از نخستین گوشی هوشمندش پرده برداشت: داریا باند.

البته داریا می‌گوید گوشی هوشمند Bond ساخت ایران نیست و به‌موجب همکاری این شرکت با شرکای خارجی و به‌صورت ODM در چین تولید می‌شود.

گوشی داریا باند با سیستم‌عامل داریا OS معرفی شد

براساس اعلام داریا، طراحی ظاهری گوشی Bond در ایران انجام شده و پس از انتخاب قطعات و سخت‌افزار گوشی، تولید آن به‌صورت ODM به یک شرکت چینی سپرده شده؛ داریا می‌گوید برای دریافت سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) نیز از طریق شرکای بین‌المللی با گوگل وارد مذاکره شده و تست‌هایی همچون CTS و GTS و STS را گذارنده است.

داریا سیستم‌عامل گوشی را DariaOS و مبتنی‌بر اندروید ۱۳ معرفی می‌کند. این شرکت می‌گوید که قصد دارد تا با ارائه‌ اکوسیستمی از سرویس‌های در حال توسعه بر بستر Web 3.0 همچون Own2Earn و Sell2Earn و Talk2Earn، می‌خواهد امکان درآمدزایی، کسب امتیاز و استفاده از این امتیازها برای دریافت خدمات را برای دارندگان گوشی باند فراهم سازد.

گوشی داریا باند با سیستم‌عامل داریا OS معرفی شد

داریا در رابطه با امکان به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی باند نیز گفت که تا ۲ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای دستگاه خود برنامه‌ریزی کرده است.

مشخصات فنی داریا Bond

داریا باند از نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی OLED و ۱۲۰ هرتزی با وضوح FHD+ و لبه‌های خمیده بهره می‌برد؛ نمایشگری که براساس اعلام داریا، از همان پنل به‌کاررفته در گوشی ناتینگ‌فون (۱) استفاده می‌کند.

قدرت سخت‌افزاری Bond را تراشه‌ میان‌رده‌ Dimensity 7050 مدیاتک تأمین می‌کند؛ تراشه‌ای که از ترکیب ۲ هسته‌ ۲٫۶ هسته‌ای Cortex-A78 و ۶ هسته‌ ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 به‌عنوان CPU و از ماژول ۴ هسته‌ای Mali-G68 به‌عنوان GPU استفاده می‌کند، از مودم 5G بهره می‌برد و از شبکه‌ Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2 پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ Dimensity 7050 با فناوری ساخت ۶ نانومتری TSMC تولید می‌شود و به تراشه‌ دیگر مدیاتک موسوم به Dimensity 1080 شباهت زیادی دارد؛ همان تراشه‌ای که در گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو 5G به‌کاررفته است. دیمنسیتی ۷۰۵۰ روی کاغذ قدرت پردازشی معقولی دارد؛ اما حدود ۲۰ درصد از Snapdragon 778G ضعیف‌تر است.

گوشی داریا باند با سیستم‌عامل داریا OS معرفی شد

در گوشی داریا باند، تراشه‌ میان‌رده‌ Dimensity 7050 را ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی همراهی می‌کند و انرژی موردنیاز دستگاه را باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی فراهم می‌سازد. گوشی Bond از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

داریا باند از دوربین سه‌گانه‌ای شامل ماژول ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ماژول ۸ مگاپیکسلی اولتراواید استفاده می‌کند. طبق اعلام داریا، دوربین اصلی از حسگر ساخت شرکت OmniVision استفاده می‌کند و در آن از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز خبری نیست؛ داریا می‌گوید دوربین سلفی گوشی نیز از ماژول ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

داریا می‌گوید فرآیند بررسی و ثبت برند خود در بیش‌از ۶۰ کشور دنیا را سپری می‌کند و در حال برنامه‌ریزی برای فروش جهانی ۱۰ میلیون دستگاه از گوشی میان‌رده‌ Bond است.

هنوز اطلاعات رسمی در خصوص برچسب قیمتی داریا باند در دسترس نیست؛ اما از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که احتمالاً گوشی در محدوده‌ قیمتی ۱۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد؛ چنانچه این برچسب قیمتی حقیقت داشته باشد، گوشی Bond در همان ابتدای ورود به بازار، مقابل محصولات کارآمدتری همچون گلکسی A54 در موضع ضعف خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ گوشی داریا باند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    اولا اگر ما کمک نکنیم پیشرفت انها سخت تر خواهد شد ثانیا سیستم عامل کاملا جدیدی هم نیست چون الان darya os 4 هست و انها رو امتحان کرده و اپدیت داده و اگر کسی استفاده نکنه باگی رو هم گزارش نخواهند داد و شرکت های ایرانی عقب خواهند موند شما چرا این شکلی هستید یک ذره غیرت و وطن پرستی داشته باشید

    پاسخ

    اگه یک روز توی دنیا زندگی کرده باشید حتما میدونید که خودمجموعه اندروید و مجموعه گوگل و…. هربخش نرم افزاری و سخت افزاری روی تمام گوشی های همراه ،جاسوس افزار هستن. تو بی وطن فقط با ایرانی ها مشکل داری!!

    پاسخ

    به هیچ عنوان نخرید دلیل یک این سیستم عامل جدیده پس بیشتر برنامه ها و بازی ها رو نداره دلیل دوم هر چقدر هم قدرت پردازنده قوی باشه نمیتونه از 100 درصد قدرتش استفاده کنه خود اندروید با این همه تجربه فقط تونسته 80 درصد استفاده مفید از سخت افزار برسه تنها شرکت که 100 از قدرت سخت افزار استفاده میکنه اپل هستش دقت کنید رم 6 اپل برابر رم 12 اندرویده یا بیشتر بسته به گوشی دلیل سوم و مهم ترین دلیل دولت ایران در ساخت این گوشی نقش داره تا حالا دیدین دولت رو یه چی دست بزاره اون طرح به فاجعه تبدیل نشه انواع جاسوس افزار 100درصد روشه😂

    پاسخ

    خدا شفات بده

    پاسخ

    معقول هست و تولید داخل می‌خریم تا حمایتی کرده باشیم من یکی ایرانی ام اگر با پول و خرید من یک شرکت ایرانی در دنیا مطرح میشود دریغ کردن بی غیرتی و بی وطنی هست افتخار میکنم به چنین شرکتی

    پاسخ

    عالیه خودم میخرم

    پاسخ

    پولتو میریزی تو زباله دونی

    پاسخ

    سخت‌افزاری گوشی خوبی به نظر میرسه. حتی شاید ی پرده بهتر از A34 و ردمی نوت 12 پرو باشه. نمیدونم چرا مخالفید باهاش اما پردازنده خوبی هم داره. مشکلش چیه؟

    پاسخ

    کسی که چشمش رو میبنده کامنت هیت میزاره صد درصد عقده از جای دیگه داره دلیل و منطق آوردن واسش فایده نداره D:

    پاسخ

    به هیچ عنوان نخرید دلیل یک این سیستم عامل جدیده پس بیشتر برنامه ها و بازی ها رو نداره دلیل دوم هر چقدر هم قدرت پردازنده قوی باشه نمیتونه از 100 درصد قدرتش استفاده کنه خود اندروید با این همه تجربه فقط تونسته 80 درصد استفاده مفید از سخت افزار برسه تنها شرکت که 100 از قدرت سخت افزار استفاده میکنه اپل هستش دقت کنید رم 6 اپل برابر رم 12 اندرویده یا بیشتر بسته به گوشی دلیل سوم و مهم ترین دلیل دولت ایران در ساخت این گوشی نقش داره تا حالا دیدین دولت رو یه کی دست بزاره اون طرح به فاجعه تبدیل نشه انواع جاسوس افزار 100درصد روشه😂

    پاسخ