;
coinex

بازار پرسود گوشی‌های ایرانی سرقت شده در کابل [+فیلم]

دستور ممنوعیت خریدوفروش گوشی‌های ایرانی سرقت شده در کابل توسط مقامات طالبان صادر شده ولی همچنان بازار این نوع گوشی‌ها در افغانستان داغ است.

فروشندگان موبایل‌های دسته دوم در کابل که تعداد آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد، اعلام کرده‌اند که گوشی‌های ایرانی سرقت شده در کابل ابتدا به استان هم‌جوار ایران شامل هرات و نیمروز منتقل و سپس در سراسر افغانستان توزیع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: گوشی‌های بومی ایرانی با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند!

بازار گوشی‌های ایرانی سرقت شده در کابل

به گزارش تکراتو و به نقل از صداوسیما، چندین سال است که انواع و اقسام گوشی‌های همراه که در ایران سرقت می‌شود در بازار‌های شهر‌های افغانستان به قیمت اندکی فرخته می‌شوند. در همین راستا فروشندگان موبال‌های دست دوم در کابل توضیحاتی را ارائه کرده‌اند که در ادامه ویدئوی این بیانات قابل مشاهده است:

به ادعای این فروشندگان تا چند ماه پیش به صورت آزاد و بدون هیچ مشکلی گوشی‌های سرقتی از ایران را خریداری و سپس در بازار عرضه می‌کردند، بااین‌حال در دو ماه گذشته طالبان دستور داده که گوشی‌های مسروقه از ایران نباید خرید و فروش شوند اما از طرفی مغازه داران نیز اعلام کرده‌اند:

«هنوز هم این گوشی‌ها خرید و فروش می‌شود و افرادی هستند که پیشنهاد می‌دهند اگر مایل هستید، گوشی‌ها را در ایران سرقت و به افغانستان انتقال دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازار خرید و فروش گوشی‌های ایرانی سرقت شده در کابل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر