coinex
راهنمای خرید تکراتو

هزینه تحصیل در دبی و امارات: بررسی هزینه و شرایط تحصیل در هر مقطع

برای مهاجرت تحصیلی به امارات می‌توانید برای مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درخواست پذیرش بدهید. در این نوشته شرایط و هزینه‌های تحصیل در امارات را می‌خوانید.

امارات به‌عنوان یکی از کشورهای با استاندارد بالا در حوزه‌ی ارائه خدمات آموزشی شناخته می‌شود. با توجه به وجود سه دانشگاه دولتی معتبر و بیش از پنجاه موسسه خصوصی در امارات، این کشور از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات آموزشی برخوردار است.

گرچه زبان رسمی این کشور عربی است ولی یادگیری این زبان برای مهاجرت تحصیلی به امارات ضروری نیست چرا که دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند. هزینه تحصیلی در امارات بالا است؛ با این حال امکان گرفتن بورسیه در دانشگاه‌های این کشور هم برای افراد وجود دارد. در این مقاله به بررسی شرایط و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به امارات می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در امارات

امارات از معدود کشورهایی است که داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر نظیر آیلتس و تافل از شرایط تحصیل در این کشور نیست؛ همین مسئله سبب شده که پذیرش در دانشگاه‌های این کشور آسان‌تر از کشورهای دیگر باشد.

مورد دیگری که مهاجرت تحصیلی به امارات را برای دانشجویان سایر کشورها و خصوصاً ایرانی‌ها آسان کرده این است که برخلاف سایر کشورها نظیر آمریکا و انگلیس، اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی دانشجو از شرایط پذیرش در دانشگاه نیست. افراد می‌توانند در مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درخواست پذیرش به موسسات آموزشی این کشور بدهند؛ به همین جهت شرایط درخواست در هر یک از مقاطع را بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در امارات در مقطع دبیرستان

تحصیل در مقطع دبیرستان مدارس امارات از سن یازده سالگی آغاز می‌شود و شامل یک دوره چهار ساله برای اخذ مدرک دیپلم است. برای ورود به مدارس دبیرستان این کشور، نیازی به مدرک زبان ندارید. محتواهای آموزشی در این مدارس به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه می‌شود. فارغ التحصیلی از مدارس دبیرستان این کشور، فرصت‌های متعددی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سراسر جهان فراهم می‌کند.

نکته‌ی مهم در مورد مهاجرت تحصیلی به امارات برای ورود به مقطع دبیرستان، این است که دو نوع دبیرستان شامل دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد. مدارس دولتی فقط مخصوص خود مردم کشور امارات است و سایر افراد باید مدارکشان را برای اخذ پذیرش تحصیلی به مدارس خصوصی این کشور ارسال کنند.

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی سه الی چهار سال زمان می‌برد. تحصیل به مدت دو الی سه سال در دانشگاه‌های این کشور، فرصت بسیار خوبی برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلیس را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

هزینه تحصیل در دبی و امارات: بررسی هزینه و شرایط تحصیل در هر مقطع

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد یک دوره‌ی دو ساله است. گرچه پیشتر بیان کردیم مدرک زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، شرط نیست اما باید بدانید این دوره به زبان عربی و انگلیسی تدریس می‌شود؛ در نتیجه برای مهاجرت تحصیلی به امارات برای ورود به مقطع ارشد حتماً باید با یکی از زبان‌های عربی یا انگلیسی آشنایی لازم را داشته باشید.

نکته‌ی مهم در خصوص تحصیل در این مقطع این است که افراد پس از فارغ التحصیلی، یک سال مهلت دارند تا یا به مقطع بالاتر یعنی دکتری بروند و تحصیل کنند یا هم شغل مناسب خود را پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند تا بتوانند همچنان در امارات بمانند.

هزینه تحصیل در دبی و امارات: بررسی هزینه و شرایط تحصیل در هر مقطع

تحصیل در امارات در مقطع دکتری

مقطع دکتری یک دوره‌ سه الی چهار ساله است. اگر به‌صورت تمام وقت به تحصیل این دوره مشغول شوید می‌توانید طی هشت ترم فارغ التحصیل شوید؛ اما اگر به‌صورت پاره وقت به تحصیل بپردازید حدو ده الی دوازده ترم به طول خواهد انجامید؛ با این حال باید بدانید حداکثر مدت مجاز برای فارغ التحصیلی از مقطع دکتری در این کشور دوازده ترم است.

از شرایط پذیرش در این مقطع در دانشگاه‌های امارات، داشتن رزومه یا پیشینه علمی قوی از مقطع کارشناسی ارشد و داشتن مدرک زبان معتبر شامل تافل یا آیلتس است. دانشجویان دارای توانایی‌های علمی خاص و امیدوار کننده و محققان و استعدادهای تخصصی یکی از گروه‌هایی هستند که می‌توانند ویزای طلایی امارات را کسب کنند. با کسب این ویزا می‌توانید پنج تا ده سال در امارات ساکن شوید.

هزینه تحصیل در دبی و امارات: بررسی هزینه و شرایط تحصیل در هر مقطع

هزینه‌های تحصیل در امارات

امکان تحصیل رایگان در امارات برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی وجود ندارد؛ اما با داشتن شغلی پاره وقت در این کشور، می‌توانید هزینه‌های خود را تا حدی پوشش دهید. پیش از مهاجرت تحصیلی به امارات باید بدانید، هزینه‌های شما محدود به هزینه‌های تحصیل و موسسه آموزشی‌تان نیست و هزینه‌های مربوط به سکونت، غذا و همچنین دریافت ویزای دانشجویی را هم شامل می‌شود. میانگین این هزینه‌ها را می‌توان چنین دانست:

هزینه اسکان بین 14 تا 27 هزار درهم در سال
هزینه خوراک بین 400 تا 500 درهم در ماه
هزینه اخذ ویزای دانشجویی 3000 درهم
شهریه مربوط به دوره کارشناسی 38 تا 70 هزار درهم در سال
شهریه دوره‌های تحصیلات تکمیلی 55 تا 75 هزار درهم در سال

در مورد ویزای دانشجویی باید گفت همه‌ی افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به امارات را دارند، بعد از پذیرش در دانشگاه باید اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کنند. این ویزا یک سال اعتبار دارد و هر سال باید تمدید شود.

سخن پایانی

ما شما را با شرایط و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به امارات آشنا کردیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید می‌توانید از مشاوران سایت دی ایکس بی آف-پلن در خصوص چگونگی گرفتن ویزا و اقامت در امارات، قوانین خرید ملک در این کشور و هزینه‌های زندگی در آنجا به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

این سایت به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی ملک در امارات متحده عربی کار می‌کند؛ برای مهاجرت تحصیلی به امارات شما نیاز به مسکن دارید و این سایت بهترین فرصت‌های ممکن برای سکونت در آنجا را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای شروع از سایت dxboffplan.com دیدن کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر