coinex
راهنمای خرید تکراتو

جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ ؛ متا متهم به نقض حریم خصوصی کاربران است!

به‌تازگی حکم جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ به علت نقض قوانین حریم خصوصی این کشور از سوی رگولاتور داده‌های نروژ صادر شده است.

رگولاتور حفاظت از داده‌ها در نروژ ادعا کرده که متا با ردیابی کاربران در اینستاگرام و فیسبوک اقدام به نقض حریم خصوصی آن‌ها کرده است. طبق بیانیه این مرجع قانونی که در نروژ تحت عنوان Datatilsynet شناخته می‌شود، نقض قوانین توسط متا به‌صورتی مبرهن بوده که این کشور از همین حالا اجرای اقداماتی را لازم دانسته است.

در صورتی که این شرکت دست به تغییر رویه خود نزند، از تاریخ 4 اوت (13 مردادماه) تا 3 نوامبر (12 آبان‌ماه) شاهد جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ خواهیم بود. این حکم بعد از آنکه دادگاهی در اروپا متا را از جمع‌آوری اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی، رفتار و اطلاعات مورد استفاده در حوزه تبلیغات ممنوع کرده بود، منتشر شده است.

شایان توجه است که نروژ عضو اتحادیه اروپا نبوده، بااین‌حال قسمتی از بازار واحد اروپا محسوب می‌شود. مدتی پیش هم رگولاتور ایرلند (DPC) در حکمی علیه متا تصریح کرده بود که این شرکت امکان جمع‌آوری داده کاربران جهت نمایش تبلیغات رفتاری را ندارد.

بیشتر بخوانید: مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر متا معرفی شد؛ بهتر از DALL-E 2 و میدجورنی!

صدور حکم جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ

رگولاتور نروژ هم‌اکنون پرونده خود را به هیئت حفاظت از اطلاعات اروپا نیز ارائه کرده تا در صورت صلاحدید، جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ در دیگر کشورهای قاره سبز هم مدنظر قرار گیرد. «توبیاس جودین»، رئیس کمیسیون حریم خصوصی نروژ در Datatilsynet، اعلام کرده که هدف آن‌ها اعمال فشاری مضاعف بر متا بوده است.

جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ

از طرفی متا در واکنش به این خبر به رویترز اعلام کرده که مشغول بررسی تصمیم Datatilsynet بوده و این تصمیم بلافاصله بر سرویس‌های آن‌ها اثرگذار نخواهد بود. سخنگوی این شرکت بیان داشته است: «برای تبعیت از این تصمیم، به همکاری سازنده با رگولاتور ایرلند که رگولاتور ارشد ما در اتحادیه اروپاست، ادامه می‌دهیم. چند وقتی است که بحث درباره مبنای حقوقی تصمیم‌ها به‌وجود آمده و کسب‌وکارها همچنان در این زمینه با فقدان اطمینان در رگولاتوری‌ها مواجه هستند.»

در سوی دیگر، شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز که مدتی است آغاز به کار کرده، فعلاً به‌علت قوانین حریم خصوصی در اروپا در دسترس قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا در نروژ به علت نقض قوانین حریم خصوصی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر