;
coinex

ممنوعیت حضور کودکان در متاورس ؛ ورود به متاورس مشروط می‌شود!

قانون ممنوعیت حضور کودکان در متاورس در دست بررسی قرار گرفت. برترین تکنولوژی شرکت متا احتمالاً مشمول برخی قوانین جدید خواهد شد.

اخیراً قانون‌گذاران بریتانیایی خواستار وضع قوانین جدیدی شده‌اند که مهم‌ترین آنها ممنوعیت حضور کودکان در متاورس است. ظاهراً بحث ایمنی کودکان به موضوعی بسیار جدید بدل شده است و کشورهای دنیا درصدد وضع قوانینی هستند که استفاده از برخی تکنولوژی‌های روز جهان را برای این افراد محدود کنند. با این وجود فعلاً نوک پیکان به سمت متاورس است و ورود به دنیای بی‌نظیر شاید مشروط شود.

بیشتر بخوانید: حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی مشروط به اخذ رضایت والدین شد!

ممنوعیت حضور کودکان در متاورس اعلام شد

در میان نگرانی‌ها در مورد ایمنی آنلاین کودکان، قانون‌گذاران در بریتانیا خواستار تصویب قانونی با هدف تنظیم خدمات اینترنتی به منظور پوشش فعالیت‌ها در دنیای متاورس شده‌اند. در جلسه‌ای از مجلس اعیان، اعضا در مورد اینکه آیا لایحه ایمنی آنلاین، که به دنبال تنظیم هر چیزی که از طریق یک سرویس اینترنتی ارسال می‌شود، باید محتوای مضر خاصی را نیز پوشش دهد که کاربران در محیط‌های مجازی مانند متاورس با آن مواجه می‌شوند، بحث کردند.

اعضا نسبت به حذف متاورس از محدوده لایحه هشدار دادند و استدلال کردند که این امر می‌تواند کودکان و بزرگسالان آسیب‌پذیر را آشفته کند. این لایحه برای بحث بیشتر در مجلس اعیان در تاریخ 17 ژوئیه برنامه‌ریزی شده است و قبل از قانون شدن، باید مورد بازخوانی سوم قرار گیرد.

ممنوعیت حضور کودکان در متاورس اعلام شد
بحث در مجلس اعلای بریتانیا منعکس‌کننده نگرانی‌های فزاینده در مورد ایمنی آنلاین در محیط‌های مجازی، به ویژه برای افراد زیر سن قانونی است. در ایالات متحده، گروه‌های مدافع از متا، فیس‌بوک سابق، خواسته‌اند تا افراد زیر سن قانونی را به منظور استفاده از پلتفرم متاورس خود، Horizon Worlds، محدود کند. این محدودیت به این دلیل است که ریسک آزار و اذیت و از دست رفتن حریم خصوصی وجود دارد.

با این حال، قوانین حاکم بر فعالیت‌های آنلاین در متاورس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، و این زمینه همچنان تا حد زیادی با رشد پذیرش این فناوری در حال توسعه است. لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا با هدف رسیدگی به محتوای مضر آنلاین و مسئول نگه داشتن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایمنی کاربرانشان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ممنوعیت حضور کودکان در متاورس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر