coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین صرافی های غیر متمرکز برای شبکه اتریوم

با پیشرفت فضای دیفای (امور مالی غیر متمرکز) توجهات برای راه‌اندازی صرافی های غیر متمرکز افزایش یافت و امروزه شاهد تعداد بالایی از صرافی‌های غیر متمرکز هستیم. در نظر داشته باشید که پروژه‌های بلاکچینی توانایی پشتیبانی از تمامی بلاکچین‌ها را ندارند و برای این کار باید بر بستر بلاکچین مورد نظر راه‌اندازی شوند. شبکه اتریوم به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه‌های بلاکچینی میزبان تعداد بالایی از صرافی‌های غیر متمرکز است؛ اما کدام یک از این صرافی‌ها گزینه مناسبی برای انجام معاملات هستند؟ معامله گران صرافی‌های غیر متمرکز معاملات خود را در کدام صرافی پیش می‌برند؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به سوالات ذکر شده پاسخ دهیم و به معرفی صرافی‌های برتر بپردازیم.

معیارهای مهم برای انتخاب صرافی برتر در شبکه اتریوم

پس از رشد بالایی که ارز Pepe تجربه کرد، از آنجایی که این رشد در صرافی‌های غیر متمرکز صورت گرفته بود توجه زیادی به این نوع از صرافی‌ها سرازیر شد و این روزها معامله‌گران علاقه بالایی نسبت به معامله در حوزه صرافی‌های غیر متمرکز نشان می‌دهند. اما برای این دست از معامله گران انتخاب صرافی غیر متمرکز مناسب اهمیت بالایی دارد و این موضوع یکی از موارد مهم در دکس تریدینگ است (برای اطلاع از سبک معاملاتی Dex trading پیشنهاد می‌کنم مقاله “دکس تریدینگ چیست” را مطالعه کنید).

از مهمترین معیارها برای انتخاب صرافی غیر متمرکز می‌توان به حجم معاملاتی، مکانیزم محاسبه نسبت‌های قیمت استخرهای نقدینگی، عمق (حجم) نقدینگی در استخرهای نقدینگی، تعداد کاربران و میزان کارمزدها اشاره کرد.

صرافی غیر متمرکز Uniswap

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ اولین صرافی غیر متمرکز است و تمرکز اصلی خود را بر روی ارائه خدمات به شبکه اتریوم قرار داده است. یونی سواپ با استفاده از مکانیزم AMM توانست یک ساختار کاملاً غیر متمرکز برای پیشبرد معاملات معرفی کند و با توجه به آن که اولین بود توانست تعداد زیادی از مخاطبین را به خود جذب کند. صرافی Uniswap حجم معاملاتی بسیار بالایی دارد و استخرهای نقدینگی این صرافی عمق مناسبی دارند. این پلتفرم با معرفی نسخه جدید خود توانست خیلی از محدودیت‌های خود را رفع کند و ساختاری منعطف‌تر و کاربر پسندتر ایجاد کند. صرافی غیر متمرکز یونی می‌تواند بهترین گزینه برای معامله بر بستر شبکه اتریوم باشد.

بهترین صرافی های غیر متمرکز برای شبکه اتریوم

صرافی غیر متمرکز Balancer

صرافی غیر متمرکز بالانسر به دنبال ایجاد امکانات جدید در جهت بهره وری هرچه بیشتر از نقدینگی است. بالانسر استخرهای نقدینگی با تطبیق پذیری بالا نسبت به نیاز کاربران ایجاد کرده است و به همین دلیل توجه زیادی به خود جذب کرده است. صرافی Balancer در حال تجربه کردن روند توسعه رو به رشدی است حجم معاملاتی در این صرافی روند رشد خوبی دارد. این صرافی علاوه بر آن که خدمات مناسبی به کاربران ارائه می‌دهد امکانات و خدمات جذابی برای پروتکل‌های دیفای ایجاد کرده است و به همین واسطه همکاری‌های بسیار گسترده‌ای در این حوزه انجام داده است.

صرافی بالانسر یکی از گرینه‌های مناسب هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان پروژه‌های بلاکچینی است.

صرافی غیر متمرکز 1INCH

صرافی غیر متمرکز وان اینچ یک تجمیع کننده نقدینگی است؛ به این منظور که به استخرهای نقدینگی تقریباً تمام صرافی‌های غیر متمرکز دسترسی دارد. صرافی وان اینچ به تمام صرافی‌های غیر متمرکز متصل می‌شود و با جستجو میان استخرهای این صرافی‌ها، بهترین نسبت قیمتی را پیدا می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وان اینچ به نقدینگی بسیار زیادی دسترسی دارد و می‌تواند دارایی کاربران را به راحتی نقد کند.

کاربران بازار رمزارزها تنها کافیست نمودار قیمتی رمزارز مورد نظر خود (برای مثال ارز ETH) را تحلیل کنند و به راحتی به مراجعه به صرافی وان اینچ با بهترین نسبت قیمتی دارایی مورد نظر خود را معامله کنند. تحلیل تکنیکال اتریوم را می‌توانید از سایت بیتفا مشاهده کنید.

آیا معامله در صرافی‌های غیر متمرکز امن است؟

حوزه دیفای به دنبال تمرکز زدایی و ایجاد بستری غیر متمرکز و امن است؛ صرافی‌های غیر متمرکز با حذف شخص ثالث از معاملات دستکاری قیمتی را به حداقل می‌رسانند. نکته مثبتی که با حذف شخص ثالص ایجاد می‌شود افزایش امنیت دارایی است؛ به این منظور که در صرافی‌های غیر متمرکز کاربر دارایی خود را در اختیار صرافی قرار نمی‌دهد و دسترسی دارایی کاملاً در اختیار خود کاربران است. البته در نظر داشته باشید در این ساز و کار کاربران به جای سروکار داشتن با شخص ثالث و اعتماد به آن با قراردادهای هوشمند سر و کار دارند و در واقع به کدهای برنامه نویسی شده اعتماد می‌کنند. معامله کردن در صرافی‌های غیر متمرکز در شرایطی که دسترسی نامحدود به پلتفرم ارائه نشود امنیت بسیار بالایی دارد.

معایب کار کردن با صرافی‌های غیر متمرکز شبکه اتریوم چیست؟

در صرافی‌های غیر متمرکز فرصت‌های مناسبی ایجاد می‌شود و به همین دلیل کاربران و معامله‌گران زیادی در حال کوچ کردن به این صرافی‌ها هستند. اما معامله بر این بستر معایبی نیز دارد که معامله‌گران حتماً باید به آن توجه کنند؛ در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

بهترین صرافی های غیر متمرکز برای شبکه اتریوم

کارمزدهای بالای شبکه اتریوم

یکی از محدودیت‌هایی که کاربران در هنگام کار با صرافی‌های غیر متمرکز اتریوم دارند هزینه بالای کارمزدها در شبکه اتریوم است. گاهی با افزایش فعالیت کاربران بر بستر شبکه اتریوم هزینه این شبکه به شدت بالا می‌رود و توجهی برای معامله‌گران خرد ندارد تا با پرداخت این کارمزدها معاملات خود را پیش ببرند. البته این موضوع با رشد اکوسیستم‌های لایه دو تا حدودی در حال رفع شدن است و معامله‌گران فضای دکس‌ها می‌توانند از این راهکارها بهره ببرند.

عدم نظارت بر روی توکن‌ها

دیگر مشکلی که معامله گران صرافی‌های غیر متمرکز با آن سر و کار دارند عدم نظارت بر لیست شدن ارزهای جدید در صرافی‌های غیر متمرکز است. به دلیل عدم نظارت سواستفاده در این حوزه بالا می‌رود و گاهی توکن‌های اسکم و کلاهبرداری در لیست معاملاتی قرار می‌گیرند و ممکن است سرمایه معامله‌گران را درگیر خود کنند. در کنار فرصت‌های مناسب ریسک‌ها و خطرهای زیادی در این حوزه وجود دارد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از ورود به بازار آموزش‌های لازم را پیش ببرید.

سایت بیتفا آموزش‌ها مناسبی در رابطه با بازار رمزارزها و به خصوص حوزه دیفای ارائه می‌دهد، می‌توانید از آموزش‌های این وبسایت استفاده کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر