;
coinex

نسخه ویندوزی قابلیت Nearby Share گوگل به طور عمومی منتشر شد

نسخه ویندوزی قابلیت Nearby Share گوگل به صورت عمومی برای همه کاربران ویندوز منتشر شد. بر این اساس انتقال داده از گوشی به لپ‌تاپ تنها با چند کلید ساده میسر شد.

نسخه ویندوزی قابلیت Nearby Share گوگل بعد از چند مدت به صورت عمومی برای همه کاربران ویندوز منتشر شد. گوگل چندوقت پیش نسخه بتای برنامه انتقال فابل اختصاصی خود را برای برخی کاربران ویندوز منتشر و اعلام کرد که به‌زودی نسخه تکمیلی و نهایی آن را نیز منتشر می‌کند. حال وعده غول جست‌وجوی جهان عملی شده و محبوب‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان از ویژگی انتقال فایل اختصاصی گوگل بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با تنها 176 مگابایت حافظه رم!

نسخه ویندوزی قابلیت Nearby Share گوگل منتشر شد

گوگل پس از یک دوره آزمایشی که در ماه مارس شروع شد، از راه‌اندازی کامل و انتشار برنامه‌ Nearby Share برای ویندوز خبر داد. Nearby Share سال‌ها است که یکی از ویژگی‌های پیش‌فرض موجود در سیستم‌عامل اندروید بوده است و می‌توان به‌عنوان رقیب اندرویدی airdrop اپل از آن یاد کرد؛ اما تا مدتی پیش فقط در بین گوشی‌های اندرویدی می‌توانستید از آن استفاده کنید.

Nearby Share اساساً به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را بین دستگاه‌های اندرویدی از طریق یک اتصال بی‌سیم محلی انتقال دهند و نیاز به اتصال به اینترنت برای انتقال فایل‌ها را از بین می‌برد و در عین حال سرعت‌ بالاتری نسبت به انتقال با استفاده از بلوتوث را ارائه می‌کند.

همزمان با راه‌اندازی کامل برنامه‌ Nearby Share در ویندوز، امروز این برنامه چند به‌روزرسانی جدید نیز دریافت خواهد کرد. ابتدا، هنگامی که یک تصویر از طریق Nearby Share به اشتراک گذاشته می‌شود، در زمان دریافت اعلان اشتراک‌گذاری، پیش‌نمایشی از آن تصویر را نیز مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد از دریافت فایل درست مطمئن شوید. علاوه بر این، در حین انتقال فایل‌ها، برنامه اکنون تخمینی از مدت زمانی که نیاز دارد تا انتقال فایل‌ها را به پایان برساند به شما نمایش خواهد داد.

خبر مهم دیگر این است که Google با برخی از سازندگان دستگاه‌های ویندوز همکاری خواهد کرد تا برنامه‌ Nearby Share را در دستگاه‌های ویندوزی خود به‌صورت پیش‌فرض به‌کار ببرند مانند HP Dragonfly Pro که اخیراً عرضه شده است و اتفاقاً در نسخه کروم بوک با پشتیبانی بومی از Nearby Share نیز موجود است.

با دردسترس قرار گرفتن Nearby Share برای کاربران ویندوز، انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر خواهد شد و می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌ها تبدیل شود. به گفته‌ گوگل، نسخه‌ بتای این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از 1.7 میلیون بار دانلود شده است.

نکته‌ جالب توجه این است که ارائه‌ Nearby Share توسط گوگل در ویندوز ضربه‌ای است به قابلیتی شبیه به Nearby Share که خود مایکروسافت در ویندوز 11 و 10 به صورت پیشفرض قرار داده است. در حالی که این قابلیت چند سالی است که وجود دارد، مایکروسافت هرگز واقعاً آن را فراتر از ویندوز گسترش نداده و اگر بخواهید فایل‌ها را از تلفن همراه به دستگاه ویندوزی خود منتقل کنید، اساساً استفاده از آن برای شما بی‌فایده خواهد بود.

برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارند که می‌توانند این نوع عملکرد را به کاربران ارائه دهند، اما مایکروسافت هرگز این قابلیت را برای دیگر سیستم‌عامل‌ها منتشر نکرد و حال گوگل با ارائه‌ Nearby Share در ویندوز، مایکروسافت را در این زمینه شکست داد. مشارکت با سازندگان دستگاه‌های ویندوزی به این معنی است که احتمال این که کاربران از قابلیت اشتراک‌گذاری پیش‌فرض فایل‌ها در ویندوز استفاده کنند، با فرض این که دیگر شرکت‌ها نیز به HP محلق شوند و برنامه‌ Nearby Share گوگل را به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های ویندوزی خود نصب کنند، نزدیک به صفر خواهد بود.

اگر علاقه دارید Nearby Share در ویندوز را همین حالا امتحان کنید، می‌توانید این برنامه را از وب‌‌سایت رسمی گوگل دانلود کنید. در اندروید، این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض در آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل گوگل وجود دارد، بنابراین نیازی به انجام کار دیگری نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره منتشر شدن نسخه ویندوزی قابلیت Nearby Share گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر