coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

برای هوشمند کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

هوشمند کردن خانه در سال‌های اخیر گسترش فراوانی یافته است. امروزه سازندگان ساختمان‌ها تمایل به هوشمند کردن ساختمان‌های تجاری و مسکونی دارند. چرا که انجام این کار سبب ساده‌سازی فعالیت‌ها، افزایش سرعت در انجام امور، کاهش مصرف انرژی و ارتقای سطح زندگی می‌شود. اما شاید این سؤال برای شما نیز به وجود آمده باشد که برای هوشمند کردن خانه از کجا شروع کنیم؟ برای این کار بهتر است مقدمه‌ای کوتاه درباره هوشمند سازی ساختمان بیان کنیم.

هوشمند کردن خانه‌ها  شامل نصب دستگاه‌هایی می‌شود که به وسیله آن برخی فعالیت‌های ساختمان به صورت خودکار و هوشمند انجام می‌شود. به عنوان مثال دستگاه‌های تهویه به نحوی کار می‌کنند که دمای محیط به صورت هوشمند روی درجه استاندارد قرار بگیرد و یا قبل از ورود فرد به خانه چراغ‌ها روشن و تهویه فعال شود.

قبل از هوشمند سازی ساختمان به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای داشتن یک خانه هوشمند بهتر است نکاتی را در نظر بگیریم تا بهترین طرح و نقشه را برای هوشمند سازی پیاده کنیم. در ادامه این نکات بر اساس درجه اهمیت شرح داده خواهند شد:

زیرساخت‌ها

منظور از زیرساخت، نوع ساختمان است؛ که آیا مقصد هوشمند سازی یک خانه ساخته شده می‌باشد و یا یک سازه در حال ساخت. مهندسین هوشمند سازی قدرت عمل بیشتری در سازه‌های در حال ساخت دارند. زمانی که یک ساختمان به تازگی ساخته شده و در مرحله سیم‌کشی برق می‌باشد، به راحتی می‌توان تمام پارامترهای هوشمند سازی را روی آن پیاده کرد. در حالی که ساختمان‌های قدیمی‌تر محدودیت‌هایی برای هوشمند سازی دارند. گاهی در چنین ساختمان‌هایی نمی‌توان همه پارامترها را پیاده کرد.

برای هوشمند کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

انتظارات مشتری

انواع متنوعی از سنسورهای هوشمند وجود دارند که مشتری بر اساس نیاز خود، چند مورد یا همه آنها را برای ساختمان انتخاب می‌کند. انواع سنسورهای هوشمند سازی ساختمان عبارتند از: سنسورهای دما، رطوبت، روشنایی، حرکت، نشت آب، نشت دود یا گاز، درب و پنجره، آب و هوا، روشنایی و صوت و تصویر و سیستم‌های پرده برقی، امنیتی و مدیریت انرژی موتورخانه.

بودجه

میزان بودجه‌ای که مشتری برای هوشمند کردن ساختمان خود در دسترس دارد نیز یکی از فاکتورهای مهم در تعیین پارامترهای هوشمند سازی است. بودجه مورد نیاز برای شروع هوشمند سازی یک ساختمان، از 900.0000 تومان شروع شده و تا 150 میلیون تومان نیز می‌رسد. بسته به اینکه چه سطح از هوشمند سازی مدنظر مشتری است، این بودجه متغیر می‌باشد.

در میزان بودجه مورد نیاز، متراژ ساختمان و برند تجهیزات مورد استفاده برای هوشمند سازی نیز اهمیت زیادی دارد. این دو عامل نیز حداقل‌های بودجه را تغییر می‌دهند. هرچه برند تجهیزات، معتبرتر و با کیفیت بیشتری باشد، مقدار بیشتری بودجه برای آن باید اختصاص یابد.

خدمات پس از فروش

برای دریافت خدمات هوشمند سازی، بهتر است از تجهیزاتی استفاده کنیم که تحریم‌ها روی آن اثر نداشته باشد و چه بهتر که آنها را از برندهای معتبر داخلی انتخاب کنیم. چرا که در این صورت همیشه قطعات مورد نیاز در دسترس بوده و کاربران نگرانی بابت تأمین محصول مورد نیاز خود نخواهند داشت. از طرف دیگر شرکت ارائه دهنده خدمات هوشمند سازی باید پس از نصب و راه‌اندازی سیستم‌ها، نسبت به پشتیبانی آنها نیز اقدام کرده و در صورت بروز مشکل، در سریع‌ترین زمان، آن را برطرف کند.

قابلیت توسعه و به روز رسانی

از آنجایی که سیستم‌های هوشمند سازی دائماً در حال پیشرفت و توسعه هستند، سیستمی که روی یک ساختمان پیاده می‌شود باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد تا همیشه از آخرین نسخه ارائه شده، پشتیبانی کند. به روز رسانی‌هایی که برای این سیستم‌ها ارائه می‌شوند، قابلیت‌های سنسور را بیشتر کرده و خدمات بیشتری به کاربر ارائه می‌دهند.

از طرفی ممکن است بودجه در دسترس مشتری در ابتدا مقدار محدودی باشد و تنها توان پیاده‌سازی چند مورد از پارامترهای هوشمند سازی را داشته باشد، در این صورت سیستم باید به نحوی نصب شود که اگر مشتری در آینده درخواست هوشمندسازی بخش‌های دیگر را داشت، امکان انجام آن وجود داشته باشد.

برای هوشمند کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

برای خرید تجهیزات و دریافت خدمات به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت ارائه دهنده خدمات هوشمند سازی ساختمان، باید شرکتی معتبر با پیشینه‌ای قوی باشد تا مشتریان را از بابت کیفیت خدمات دریافتی، آسوده خاطر کند. شرکت نیتا صنعت هوشمند با بیش از 17 سال سابقه درخشان در زمینه برق و هوشمند سازی و انجام 180 پروژه موفق یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه هوشمند سازی ساختمان است. این شرکت با استفاده از تجهیزات با کیفیت، سیستم‌هایی با قابلیت توسعه و به روز رسانی را مطابق با سلیقه و خواست مشتری راه‌اندازی کرده و پس از آن با ارائه خدمات پس از فروش اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده است.

مزیت نیتا صنعت نسبت به رقبای خود، استفاده از برترین برندهای داخلی برای تأمین قطعات مورد نیاز خود است، به این ترتیب، تحریم‌ها بر محصولات و خدمات این شرکت اثری نداشته و همواره آماده خدمت رسانی به مشتریان می‌باشد. مشتریان محترم می‌توانند از طریق شماره 66913864-021 با شرکت نیتا صنعت هوشمند و شماره 09122544937 با جناب آقای مهندس دهقانیان (مجری طرح‌های هوشمند سازی شرکت نیتا صنعت هوشمند) جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت در ارتباط باشند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    برام جالب بود که با مبلغ نهصد هزار تومان هم میشه بعضی از ابزارهای هوشمندسازی رو داخل خونه نصب کرد.
    متشکرم از مطلب خوبتون

    پاسخ