coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اجباری است

رییس سازمان تامین اجتماعی از استفاده الزامات قانونی در صورتی عدم توافق با کارفرمایان تاکسی های آنلاین جهت بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، بیمه مردم ایران از دوره کیقباد (چیزی بالغ بر 5 هزار سال پیش) سابقه دارد. طی این دوره زمانی چنانچه به شخصی آسیبی وارد می‌آمد باید به او تاوان یا بیمه اعطاء می‌شد که به بیمه تاوان و به بیمه‌شدگان دریغمندان نیز گفته می‌شد. طبق اعلام تعدادی از کارشناسان حوزه ادبیات کهن، بر مبنای نوشته‌های اوستا و شاهنامه فردوسی، تاریخ بیمه به دورانی دورتر از هخامنشیان و به حدود 4800 تا 5000 سال پیش باز می‌گردد.

با توجه به این سابقه طولانی بیمه در کشور هم‌اکنون اما شاهد هستیم که تعدادی از اقشار آسیب پذیر کشور از بیمه برخوردار نبوده و کارفرماها در این حوزه همکاری لازم را با نیروی کار خود به عمل نمی‌آورند. یکی از این موارد، مربوط به بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است.

بیشتر بخوانید: جزئیات وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشخص شد [+شرایط تخصیص]

بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

«میرهاشم موسوی»، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به موضوع بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به تشریح برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی پرداخت: «متأسفانه این موضوع یک خلأ قانونی است که ما در برنامه هفتم توسعه نسبت به آن احکامی را تحت عنوان بیمه‌های پلتفرمی پیشنهاد دادیم تا بتوان با استفاده از ظرفیت قانونی افراد را تحت پوشش بیمه قرار داد.»

او در ادامه برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: «همچنین هفته گذشته دستوری به معاونت بیمه‌ای سازمان داده شد که به سراغ این مشاغل پلتفرمی از جمله اسنپ، تپسی و سایر مشاغل بروند که در سکوهای نوظهور مشاغل در حال فعالیت هستند. ما به دنبال این هستیم تا به شکل توافقی کارفرمایان این بخش از مواهب بیمه‌ای برای کارکنان خود استفاده کنند.»

موسوی درباره سناریو عدم توافق با کارفرمایان تاکسی‌های اینترنتی بیان داشت: «قانون تأمین اجتماعی این تکلیف را بر دوش ما قرار داده است. در واقع اصل 29 پوشش بیمه‌ای را به عنوان حق همگانی قلمداد کرده بنابراین ما هم قطعاً به سمت بسترهای قانونی خواهیم رفت که به شکل اجباری و از ظرفیت بیمه‌های اجباری مشاغل برای بیمه کردن این افراد استفاده کنیم.»

بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود:

«به طور قطع اگر این توافق صورت نگیرد بر اساس اصل 29 قانون اساسی سازمان تأمین اجتماعی موظف و مکلف است تمام مشاغل را تحت پوشش بیمه قرار دهد.»

لازم به ذکر است که اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان می‌دارد که برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، از کارافتادگی‏، بی سرپرستی‏، در راه ماندگی‏، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و… حقی همگانی است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی در پایان بیانات خود خاطرنشان کرد: «توصیه سازمان تأمین اجتماعی این است که با همکاری و همراهی کارفرمایان ابتدا به شکل توافقی این امور انجام شود و اگر این گونه نشد از ظرفیت‌های اجبار قانون برای بیمه این افراد استفاده خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص فروش تعیین تکلیف بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر