;
coinex

ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

ارز دیجیتال خالق ChatGPT به‌نام ورلد کوین (Worldcoin) راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتالی با هدف تشخیص انسان از از ربات‌های هوش مصنوعی راه‌انداری شده است.

ورلد کوین (Worldcoin) به‌عنوان ارز دیجیتال OpenAI (خالق ChatGPT) راه‌اندازی شد. سم آلتمن (Sam Altman) هدف از راه‌اندازی این پروژه را شناسه جهانی (World ID) و همچنین تشخیص انسان از از ربات‌های هوش مصنوعی معرفی کرد. شاید با راه‌اندازی این پروژه بتوان درصد زیادی از نگرانی‌های انسان درباره عدم امکان تشخیص هوش مصنوعی از انسان را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: احراز هویت فعالان ارز دیجیتال با اسکن چشم

پروژه ورلد کوین (Worldcoin) OpenAI راه‌اندازی شد

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI و خالق چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT، اخیراً یک پروژه رمزارزی جدید به نام Worldcoin را معرفی کرده که مدعی است با هدف ارائه یک شناسه جهانی برای انسان‌ها و امکان تشخیص انسان از ربات‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی شده است.

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله ChatGPT، روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند و به‌زودی به نقطه‌ای خواهند رسید که راهی برای تشخیص آن‌ها از یک انسان واقعی وجود نخواهد داشت.

حالا فرض کنید که نسخه پیشرفته ChatGPT را در ربات‌های انسان‌نما ادغام کنیم، در این صورت هیچ راهی برای تشخیص انسان و ربات وجود نخواهد داشت.

در همین راستا سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل شرکت OpenAI یک پروژه مبتنی بر رمزارز به نام Worldcoin راه‌اندازی کرده که ساعاتی قبل به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.

پروژه ورلد کوین (Worldcoin) OpenAI راه‌اندازی شد

هدف از توسعه و راه‌اندازی این پروژه چیزی به نام شناسه جهانی (World ID) است، نوعی حساب شناسایی که تنها انسان‌‌ها می‌توانند آن را دریافت کرده و در آینده نه چندان دور احتمالاً تنها راهکار تشخیص انسان از ربات‌ها و هوش مصنوعی خواهد بود.

برای دریافت شناسه جهانی، ابتدا مشتری باید ثبت‌نام کرده و سپس با استفاده از یک گوی فلزی که تقریباً به اندازه یک توپ بولینگ است، به صورت حضوری در یک محل از پیش تعیین شده اسکن عنبیه انجام می‌دهد. در مرحله بعد و پس از تأیید اینکه مشتری یک انسان واقعی است، شناسه جهانی وی ایجاد می‌شود.

به گزارش Reuters، این پروژه در دوره آزمایشی خود توانست بالغ بر ۲ میلیون کاربر جذب کرده و اکنون پس از راه‌اندازی رسمی، توانسته گستره فعالیت‌های خود را به ۳۵ شهر در ۲۰ کشور برساند. نکته جالب آن است که شهروندان برخی کشور‌ها پس از ثبت‌نام و دریافت حساب شناسایی جهانی خود می‌توانند توکن ارز دیجیتال WLD دریافت کنند.

پروژه ورلد کوین (Worldcoin) OpenAI راه‌اندازی شد

الکس بلانیا (Alex Blania)، یکی از بنیان‌گذاران پروژه Worldcoin در رابطه با استفاده از فناوری‌های زیرساختی رمزارز و بلاک‌چین در این پروژه توضیح داد:

جنبه رمزارزی پروژه Worldcoin بسیار مهم است، چراکه بلاکچین‌های ارز دیجیتال می‌توانند شناسه‌های جهانی را به گونه‌ای ذخیره کنند که حریم خصوصی را حفظ کرده و به هیچ نهادی اجازه کنترل و دست‌کاری آن را ندهند.

به گفته بلانیا، ارائه شناسه جهانی برای انسان‌ها در عصر چت‌بات‌های مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT که زبانی بسیار شبیه به انسان دارند، ضروری خواهد بود. وی همچنین توضیح داد که در آینده نزدیک World ID تنها راه تشخیص بین افراد واقعی و ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود.

پروژه ورلد کوین (Worldcoin) OpenAI راه‌اندازی شد

بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی مبادله رمزارز جهان از لحاظ سرمایه در حال گردش، با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که پروژه رمزارزی Worldcoin از ساعات اولیه روز دوشنبه به لیست رمزارزهای قابل مبادله خود اضافه کرده است. این مسئله می‌تواند یکی از راه‌های تأیید اعتبار این پروژه رمزارزی توصیف کرد، چراکه بایننس تنها رمزارزهای معتبر را به لیست توکن‌های خود اضافه می‌کند.

سم آلتمن در رابطه با پروژه رمزارزی Worldcoin توضیح داد که این پروژه همچنین می‌تواند به بررسی چگونگی تغییر شکل اقتصاد توسط هوش مصنوعی مولد کمک کند. به گفته وی:

در آینده هوش مصنوعی همه چیز را به دست خواهد گرفت، روندی که پیامدهای اقتصادی عظیمی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی ارز دیجیتال ورلد کوین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر