coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران [اردیبهشت 1403]

در دنیای رنگارنگ گوشی‌های هوشمند پر امکانات و گران قیمت، یافتن بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان بسیار سخت و دشوار است و برای خرید بهترین گوشی های اقتصادی، لازم است تا مشخصات دستگاه‌های مختلف را به‌دقت بررسی کرد.

تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها، انتخاب و خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون را به چالشی جذاب و گاه طاقت‌فرسا تبدیل کرده است. در راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون قصد داریم با معرفی بهترین گوشی در این رنج قیمتی، به عنوان راهنما در کنار شما باشیم و به بررسی دقیق مشخصات فنی، عملکرد، دوربین و سخت‌افزار بهترین گوشی ها تا 3 میلیون بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معرفی بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

درحال حاضر برندهای مختلفی، بهترین گوشی ها در حد 3 میلیون را عرضه کرده‌اند. در ادامه قصد داریم در راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون به معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار بپردازیم.

گوشی موبایل موتورولا Moto E13

گوشی 3 میلیون تومانی
بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.5 اینچ، IPS LCD، رزولوشن 1600 در 720 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc T606 (12 نانومتر)
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل / دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

گوشی Moto E13 از پرفروش ترین گوشی‌های اقتصادی موتورولا و یکی از بهترین گوشی ها تا 3 میلیون است که با قیمت مناسب و امکانات متنوعی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی هوشمند معمولی برای انجام کارهای روزمره هستند.

Moto E13 از طراحی ساده و معمولی بهره می‌برد. بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده و در رنگ‌های آبی، سبز و سفید عرضه می‌شود. ابعاد این گوشی 3 میلیون تومانی 164.2 در 75 در 8.5 میلی‌متر و وزن آن 179.5 گرم است که برای گوشی‌ای در این رده قیمتی قابل قبول است.

در پنل پشتی Moto E13 یک دوربین 13 مگاپیکسلی و در پنل جلویی یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای سلفی وجود دارد. همچنین حسگر اثر انگشت در زیر لوگوی موتورولا در پنل پشتی تعبیه شده است.

Moto E13 از صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل بهره می‌برد. کیفیت این صفحه نمایش در حد متوسط است و برای تماشای فیلم و عکس با وضوح بالا مناسب نیست؛ با این حال، روشنایی صفحه نمایش در حد قابل قبولی است و می‌توان در محیط‌های باز به راحتی از گوشی استفاده کرد.

Moto E13 از پردازنده Unisoc SC9863A استفاده می‌کند که برای انجام کارهای روزمره مانند وبگردی، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی کافی است. با این‌حال، سخت‌افزار برای انجام بازی‌های سنگین و برنامه‌های گرافیکی سخت مناسب نیست. گوشی اقتصادی موتورولا دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان با استفاده از کارت حافظه microSD آن را تا 1 ترابایت افزایش داد.

Moto E13 از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که طول عمر بسیار خوبی دارد. با یک بار شارژ کامل این گوشی می‌توان تا دو روز از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 10 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

بهترین گوشی تا 3 میلیون

  • نمایشگر: 2.4 اینچ، فناوری TFT LCD، رزولوشن 240 در 320 پیکسل
  • پردازنده: Unisoc T107 (22نانومتر)
  • رم: 48 مگابایت
  • حافظه داخلی: 128 مگابایت
  • دوربین: 0.3 مگاپیکسل
  • باتری: ۱۴۵۰ میلی‌ آمپر‌ ساعت

با وجود تنوع بالای گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های جذاب، نوکیا کماکان با احیای مدل‌های کلاسیک خود، حس نوستالژی را در دل طرفدارانش زنده نگه می‌دارد.

نوکیا XpressAudio 5710 از بهترین گوشی 3 میلیون تومانی است که با تلفیق طراحی کلاسیک و امکانات مدرن، علی‌الخصوص در زمینه موسیقی، نظر علاقه‌مندان زیادی به گوشی های ساده و نوستالژی را به خود جلب کرده است.

XpressAudio 5710 که از بهترین گوشی های دکمه ای بازار هم هست، با الهام از مدل‌های قدیمی نوکیا، مانند 5310 XpressMusic، طراحی شده است. این گوشی با بدنه‌ پلاستیکی و مقاوم، حس یک گوشی با کیفیت را به کاربر القا می‌کند. یکی از مواردی که باعث جذابیت بیشتر طراحی این گوشی 3 میلیونی شده، وجود محفظه مخصوص هدفون بی سیم است.

این گوشی به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون دارای صفحه نمایش 2.4 اینچی با وضوح QVGA است که برای تماشای فیلم و عکس چندان عملکرد مطلوبی ندارد که با توجه به قیمت مناسب دستگاه، نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت.

این گوشی دارای یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی است که کیفیت متوسطی دارد و برای مصارف عادی، عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. در بخش سخت‌افزار، این گوشی از پردازنده Unisoc T107  استفاده می‌کند که برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست، اما عملکرد خوبی برای کارهای روزمره مانند وبگردی و برقراری تماس دارد.

نقطه قوت اصلی XpressAudio 5710 به عنوان یک گوشی موزیک‌محور و بهترین گوشی تا 3 میلیون نوکیا، وجود بلندگوهای قدرتمند و پشتیبانی از هدفون‌های بی سیم است.
در مجموع نوکیا XpressAudio 5710 یک گوشی نوستالژیک با امکانات مدرن، به خصوص در زمینه موسیقی است. این گوشی برای افرادی که به دنبال گوشی ساده و کارآمد برای گوش دادن به موسیقی هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 30 میلیون

گوشی موبایل نوکیا 3310 (2017)

بهترین گوشی ها تا 3 میلیون
راهنمای خرید گوشی تا 3 میلیون
  • نمایشگر: 2.4 اینچ، TFT، رزولوشن 240 در 320 پیکسل
  • رم: 16 مگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • دوربین: 2 مگاپیکسل
  • باتری: 1200 میلی آمپر ساعت

در سال ۲۰۱۷، نوکیا با احیای یکی دیگر از محبوب‌ترین گوشی‌های خود، یعنی ۳۳۱۰، بار دیگر عشاق نوستالژی را شگفت‌زده کرد. این گوشی که با طراحی کلاسیک و امکانات به‌روز شده به بازار عرضه شد، توانست به یکی از بهترین گوشی ها زیر 3 میلیون تومانی تبدیل شود.

این گوشی با بدنه‌ای پلاستیکی و مقاوم، به خوبی در دست جای می‌گیرد و حس یک گوشی مقاوم و با کیفیت را برای کاربران تداعی می‌کند. نوکیا 3310 دارای صفحه نمایش 2.4 اینچی با وضوح QVGA است که برای تماشای فیلم و عکس گزینه فوق العاده‌ای نیست؛ اما با این‌حال انتخاب خوبی برای رفع نیازهای روزمره است.

رابط کاربری ۳۳۱۰ سال ۲۰۱۷ بسیار ساده و کاربرپسند است و به‌راحتی می‌توان با آن کار کرد. این گوشی دارای یک دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت است که تصاویر را با کیفیت معمولی ثبت می‌کند.

نوکیا ۳۳۱۰ به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون دارای باتری 1200 میلی‌آمپر ساعتی است که به راحتی تا چند روز با یک بار شارژ می‌توان از آن استفاده کرد. این گوشی از سیستم عامل Series 30+ استفاده می‌کند که امکانات محدودی را ارائه می‌دهد.

در نهایت باید گفت، نوکیا ۳۳۱۰ سال ۲۰۱۷ یک گوشی نوستالژیک با طراحی کلاسیک و امکانات به‌روز شده است. این گوشی برای افرادی که به دنبال گوشی ساده و کارآمد برای تماس و پیامک هستند، گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون

گوشی موبایل نوکیا 150 (2023)

بهترین گوشی ها در حد 3 میلیون

  • نمایشگر: 2.4 اینچ، TFT، رزولوشن 240 در 320 پیکسل
  • رم: 4 مگابایت
  • حافظه داخلی: 8 مگابایت
  • دوربین: 0.08 مگاپیکسل
  • باتری: 1450 میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی ها در حد 3 میلیون گوشی نوکیا 150 سال 2023 است که با وجود طراحی ساده و کلاسیک، می‌تواند به خوبی از پس نیازهای کاربران بر بیاید. این گوشی که با ظاهری کلاسیک و امکانات به‌روز شده به بازار عرضه شده، برای افرادی که به دنبال گوشی دوم یا گوشی ساده برای استفاده‌های روزمره هستند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

این گوشی با بهره‌مندی از صفحه نمایش 2.4 اینچی با وضوح QVGA، برای تماشای فیلم و عکس مناسب نیست؛ اما می‌تواند گزینه خوبی برای کارهای روزمره به حساب بیاید.

رابط کاربری نوکیا بسیار ساده و کاربرپسند است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد که به دنبال خرید گوشی ساده کاربردی هستند، به سراغ خرید این محصول بیایند. این گوشی دارای یک دوربین 0.08 مگاپیکسل در پشت است که نمی‌توان از آن توقع بالایی داشت. متاسفانه این گوشی دارای قابلیت فیلمبرداری نیست.

گوشی نوکیا 150 به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون دارای باتری 1450 میلی‌آمپر ساعتی است که نوید 20 ساعت مکالمه و یک ماه کار عادی را به کاربران این گوشی می‌دهد و می‌تواند از طریق یک شارژر میکرو یو اس بی شارژ شود. از امکانات کاربردی و مهم این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، امکان پخش موسیقی، رادیو اف ام و چراغ‌قوه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری A سامسونگ

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

گوشی موبایل نوکیا 5310 (2020)

بهترین گوشی ها زیر 3 میلیون
گوشی در حد 3 میلیون
  • نمایشگر: 2.4 اینچ، QVGA
  • رم: 8 مگابایت
  • حافظه داخلی: 16 مگابایت
  • دوربین: VGA
  • باتری: 1200 میلی آمپر ساعت

در سال 2020، نوکیا با احیای یکی دیگر از گوشی‌های محبوب خود، یعنی 5310، بار دیگر خاطرات نوستالژیک را زنده کرد. این گوشی که با طراحی کلاسیک و امکانات به‌روز شده به بازار عرضه شد، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند و به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون به فروش برسد.

گوشی نوکیا 5310 سال 2020 با الهام از مدل اصلی 5310 طراحی شده است و حس نوستالژی را تداعی می‌کند. این گوشی مانند سایر محصولات برند نوکیا، از متریال با کیفیت و مقاوم ساخته شده است که با در دست گرفتن آن به‌خوبی متوجه این کیفیت خواهیم شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 2.4 اینچی با وضوح QVGA است که با توجه به قیمت پایین گوشی، کیفیت متناسبی دارد.

این گوشی 3 میلیون تومانی دارای یک دوربین VGA در پشت است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند. ناگفته نماند که این گوشی نوکیا قابلیت فیلمبرداری ندارد. نوکیا 5310 دارای باتری 1200 میلی‌آمپر ساعتی است که به راحتی تا چند روز با یک بار شارژ می‌توان از آن استفاده کرد و این ویژگی یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود.

از امکانات و ویژگی‌های جانبی این گوشی می‌توان به امکان پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان، پخش کننده موسیقی، رادیو اف ام، چراغ قوه و بازی Snake اشاره کرد.

سخن آخر

با وجود گوشی‌های متنوع در بازار، انتخاب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان کار آسانی نیست. در این مقاله ما قصد داشتیم به معرفی 5 تا از بهترین گوشی ها تا 3 میلیون تومان بپردازیم تا شما بتوانید گوشی اقتصادی مورد نظرتان را راحت تر پیدا و خریداری کنید.

پرسش های متداول

آیا Nokia 5710 XpressAudio اینترنت دارد؟

بله؛ برای استفاده از اینترنت در این گوشی باید اقدام به فعالسازی اینترنت کنید.

کیفیت صدای گوشی نوکیا 5310 چگونه است؟

نوکیا 5310 مجهز به یک بلندگوی استریو با کیفیت است. خروجی صدا با توجه به قیمت آن بلند و خوب است و همچنین افکت استریو به خوبی قابل احساس است.

آیا Moto e13 برای بازی کردن گزینه خوبی است؟

با توجه به سخت‌افزار متوسطی که این گوشی دارد، امکان اجرای بازی‌های سنگین روی آن وجود ندارد و تنها می‌توان بازی‌های سبک را روی آن نصب و اجرا کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گوشی ها تا 3 میلیون تومان چیست؟ آیا گوشی دیگری را می‌شناید که باید در این فهرست قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    فقط موتورولا

    پاسخ

    اونایی که به گوشی ایرانی پول میدن از لحاظ عقلی و روحی روانی به شدت مشکل دارن

    پاسخ

    GLX عهد قدیم با یک باطری یدکی دارم که موقع کوهنوردی و در کارگاه استفاده می کنم ، آنتن دهی عالی دارد و از نوکیا و سامسونگ جان سخت تر بود و هنوز کار می کند .
    تعجب می کنم که بدون استفاده از محصولات GLX ، نظر کلی می دهید و توهین به مردم می کنید .
    موبایل اندروید را سامسونگ گلکسی نوت دارم ولی اینقدر پز ندارد .

    پاسخ

    والا هواوی قبل تحریم خیلی هم خوب بود😐
    من خودم y72019دارن مس سگ ازش کار کشیدم آخ نگفته هیچ مشکلی هم نداره و بسیار عالی هم هست y6هم قبل این داشتم هیچ مشکلی نداشته هنوزم ازش کار میکشم

    پاسخ

    من خودم قبلاً فن سامسونگ بودم
    ولی کافیه میان رده های با کیفیت یا پرچم دار های شیائومی رو دستت بگیری
    از سامسونگ متنفر میشی
    سام فقط پول برند میگیره،گوشی نیستن پلاستیک جات هستن
    الآنم رو دستش 50ملیون گوشی باد کرده و شیائومی و وان پلاس روز به روز دارن بزرگ تر میشن

    پاسخ

    دقیقا ارزش گوشی چینی اصلی مثل شیائومی بیشتر است اما گوشی های زیادی از شیاومی بی دلیل خاموش شدن

    پاسخ

    والا من خودم دارم اما همچین مشکلی پیش نیومده و از نظر مشکلات و یسری دردسر ها الان ردمی ۹تی و پوکو ام ۳ یسری مشکلات پیش اومده براشون ولی من ۹ تی رو دارم و هیچ مشکلی ندارم 😐

    پاسخ

    ورود اجناس کره ای ممنوع شد پس با گوشی های سامسونگ باید خداحافظی کرد البته چند مدتی است که گوشی های سامسونگ گران و غیرقابل خرید شده‌اند و مردم به سمت گوشی های چینی رفتند

    پاسخ

    والا گوشی های شیائومی که چینی هم باشن باز خیلی خوبن 😐و از نظر قیمت ارزش دارن نسبت به سام سونگ الان شیائومی گوشی داره پوکو ایکس تیری پرو از نوت ۱۰ یامسونگ خیلی بهتره اونم قیمتش چقدر به نظرتون؟۷ میلیون😐

    پاسخ

    باشه تو راس میگی…!

    پاسخ

    مارکهای غیر از سامسونگ هم داریم .
    مارکهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب زیاد است .
    سامسونگ و اپل ، تبلیغات خیلی خوبی دارند و می توانند جنس خود را بهتر بفروشند .

    پاسخ