coinex
راهنمای خرید تکراتو

سازمان استاندارد هرنوع نقش خود در ممانعت از ورود خودروهای وارداتی را تکذیب کرد!

سازمان استاندارد هرنوع دخالت و نقش خود در ممانعت از ورود خودروهای وارداتی را تکذیب کرد. آیا این سازمان به‌راستی دخالتی در واردات خودرو ندارد؟

در روزهای گذشته اخباری مبنی‌بر دخالت سازمان استاندارد از ورود خودروهای وارداتی به ایران منتشر شده بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. کار تا جایی پیش رفت که حتی رشیدی کوچی نیز عنوان کرد که اصلی‌ترین دلیل ممانعت از ورود خودروهای وارداتی به کشور را سازمان ملی استاندارد عنوان کرد. حال سازمان مذکور هرگونه نقش خود در این ماجرا را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: آغاز تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده با نامه‌نگاری با سران سه قوه!

سازمان استاندارد نقشی در ممانعت از ورود خودروهای وارداتی ندارد

به گزارش تکراتو و به نقل از اقتصاد آنلاین، در هفته گذشته اخبار مختلفی درباره دلیل عدم انجام واردات خودروهای باکیفیت خارجی به کشور منتشر شد. جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد که یکی از دلایل جلوگیری از واردات خودروهای خارجی، سنگ‌اندازی‌های سازمان استاندارد است.

رئیس سازمان استاندارد ایران، مهدی اسلام پناه، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره محموله‌ای از خودروهای خارجی که به‌دلیل مشکلات مربوط به استاندارد مجوز ورود به کشور را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت که خبر مربوط به عدم دریافت مجوز ورود این خودروها به کشور، در واقع یک شایعه است. او با اشاره به این‌که برخی افراد به‌دنبال حواشی هستند، به این نتیجه رسیده است که این خبر در ذات، صحت ندارد.

سازمان استاندارد نقشی در ممانعت از ورود خودروهای وارداتی ندارد

وی همچنین افزود که سازمان ملی استاندارد به‌عنوان یک سازمان مهم و تخصصی، در بین سازمان‌های کشور مرجعیت قابل توجهی دارد و تنها پایگاه اطمینان‌بخشی به کالا و خدمات مختلف است. هدف اصلی این سازمان، اطمینان حاصل کردن از کیفیت و استاندارد صنایع و محصولات تولیدی در کشور و محصولات وارداتی است. به نظر او، در مواجهه با هر کالا و خدمتی، اطمینان‌بخشی از سوی سازمان ملی استاندارد، امری بسیار حائز اهمیت است؛ اما رد کیفیت خودروهای وارداتی توسط این سازمان واقعیت ندارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو تسهیل‌گری کرده و هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند، به این نکته اشاره کرد که واردات خودرو باید مطابق مواردی که در فرآیندهای قانونی در مجلس یا دستگاه اجرایی تصویب شده، انجام شود. به عبارت دیگر، این سازمان با واردات خودروهای خارجی مشکلی ندارد، اما این واردات باید با توجه به ضوابط اعلام شده اجرایی شوند.

آن‌طور که رئیس سازمان استاندارد اعلام کرده، این سازمان برای واردات خودروهای برندی خاص مشکلی ندارد و واردات هیچ برندی به‌دلیل عدم تایید این سازمان متوقف نشده است. این گفته‌ها با چیزهایی که چندی پیش جلال رشیدی کوچی گفته بود، تفاوت‌هایی دارد.

در هر حال فعلا شرایط به‌گونه‌ای است که هیچ ارگان یا سازمانی مشکلات موجود در مسیر واردات را به گردن نمی‌گیرد و مشخص نیست چرا تا به امروز با وجود تصویب مصوبه‌های مختلف توسط دولت و مجلس، همچنان خبری از واردات گسترده خودروهای خارجی نیست.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تکذیب نقش سازمان استاندارد در ممانعت از ورود خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر