;
coinex

اشتباه تایپی منجر به ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی شد؛ تکرار یک اشتباه برای دومین بار!

ظاهراً یک اشتباه تایپی منجر به ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی شده است. اشتباهی که برای دومین بار از طرف ابرقدرت‌ها شکل گرفته است.

آنطور که پیداست کشور مالی تمامی اطلاعات نظامی دو کشور ابرقدرت آمریکا و انگلیس را در اختیار دارد و اگر این‌طور پیش برود، دیگر کشورها نیز شاید مرتکب این اشتباه شوند. براین اساس اخیراً یک اشتباه تایپی از سمت وزارت دفاع انگلستان منجر به ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی شده است.

درست مانند همان اشتباهی که ایالات متحده آمریکا مرتکب شد و سالها اسناد محرمانه ارتش این کشور به مالی فرستاده شده بود. نکته عجیب اینکه مالی متحد نظامی سیاسی روسیه محسوب می‌شود و چنین بی‌دقتی توسط مسئولان اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا به شدت احمقانه به نظر می‌رسد!

بیشتر بخوانید: ارسال اسناد نظامی آمریکا برای متحد آفریقایی روسیه به علت اشتباه تایپی!

اشتباه تایپی منجر به ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی شد

به گزارش تکراتو به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، وزارت دفاع انگلیس بر اثر یک اشتباه تایپی، ایمیل‌هایی را که قرار بود به ایالات متحده ارسال کند را به کشور مالی ارسال کرده که یک از متحدان روسیه است.

این امر به این دلیل اتفاق افتاد که وزارت دفاع انگلیس در زمان وارد کردن نشانی ایمیل مقصد، به‌جای پسوند (.mil) که برای دامنه ارتش آمریکاست، پسوند (.ml) را وارد کرد که دامنه کشور مالی است.

اشتباه تایپی منجر به ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی دردسر ساز شد

اخیراً نیز دقیقاً همین اشتباه در ایالات متحده، باعث شد تا اطلاعات آمریکا به مالی ارسال شود؛ اطلاعاتی از جمله اسناد دیپلماتیک، صورت‌های مالیاتی، کلمات عبور و جزئیات سفر مقامات ارشد.

شخصی که بروز این اشتباه را در ایمیل‌های ایالات متحده افشا کرده، اعلام کرده که حدود ۱۱۷ هزار ایمیل با این اشتباه ارسال شده است! اما وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این اشتباه در انگلیس مقیاس بسیار کوچک‌تری دارد و در مورد تنها «چند ایمیل» صورت گرفته است.

با این‌ حال، گزارش شده که برخی از این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات حساسی مانند رمز عبور، سوابق پزشکی و مسیر و اقامت افسران ارشد ارتش انگلیس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارسال اسناد نظامی انگلستان برای مالی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر