;
coinex

در قبال محدودیت‌های پیش‌آمده برای دیجیکالا، طاقچه و ازکی، سکوت جایز نیست

رئیس سازمان نصر درخصوص پلمب کسب‌وکارهای اینترنتی که در چند روز اخیر تیتر یک رسانه‌ها بوده‌اند، واکنش نشان داد و مخالفت خود را بدین‌وسیله اعلام کرد.
حسین اسلامی رئیس سازمان نصر تهران پستی در توییتر خود منتشر کرده است که در آن رسماً مخالفت خود را با تعلیق فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی مانند دیجی‌کالا، طاقچه و ازکی اعلام کرد. وی عنوان کرد که عدم فعالیت این کسب‌وکارها و پلمب آنها برخلاف قانون توسعه اقتصاد دیجیتال است.

از چند روز پیش تا همین امروز شاهد بودیم که تصاویری از کارمندان شرکت‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا، طاقچه و ازکی بدون حجاب در فضای مجازی پخش شده بود که در هر سه مورد، نهادهای مربوطه مانع از تداوم فعالیت این سه شرکت شدند. حال باید دید که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی کارمندان زن ؛ مجازات طاقچه چیست؟ [+واکنش رسمی طاقچه]

رئیس سازمان نصر سکوتش را شکست

به گزارش روابط عمومی نصر تهران، حسین اسلامی رئیس سازمان نصر تهران در توییتی نسبت به پلمب و تعلیق کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال واکنش نشان داد و گفت:

«ضمن تاکید بر تبعیت از قانون و نه نظرات شخصی، این نحوه برخورد با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست. سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این دیگر جایز نیست. واکنش علنی نشان خواهیم داد.»

رئیس سازمان نصر بالاخره سکوتش را شکست

پلمب‌هایی که اسلامی از آنها صحبت می‌کند مربوط به پلمب دیجی‌کالا در اول مردادماه و تعلیق شرکت خرید بیمه‌نامه ازکی به‌دلیل مسئله حجاب است. گرچه کسب و کار طاقچه هنوز به تعطیلی و پلمب و تعلیق نرسیده اما برخی ناشران به دلیل همین موضوع با طاقچه قطع همکاری کرده‌اند.

واکنش مدیران اکوسیستم استارت‌آپی کشور هم نسبت به این مسائل در فضای مجازی، اغلب منفی بوده و واکنش‌هایی همراه با نگرانی برای بقای اکوسیستم استارت‌آپی را به همراه داشته است.

حالا حسین اسلامی به عنوان ریاست نصر تهران این مسئله را موضوعی خلاف جهت رشد اقتصاد دیجیتال در کشور دانسته و اعلام کرده است نصر نسبت به این موضوع واکنش علنی نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش رئیس سازمان نصر به تعلیق کسب‌وکارها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    اتفاقا حرف اینه که سکوت عملی، در برابر قانون شکنی این پلتفرمها هم جایز نیست
    شما بگو چیکار کنیم که هم تعطیل نشه هم تخلف و قانون شکنی نشه

    پاسخ

    حضراتی مانند اسلامی و نصر که می فرمایند اینگونه برخوردها با این شرکت های متخلف، غیرقانونیه یا ادعای قانون دارند، خب قانونش را اعلام کنند؟ کدام قانون؟
    اگر قانونی ندارند، لااقل به قانونی اساسی در بخش های حجاب و قوانینی که مجلس طی چندسال، قانونگذاری نموده که بی حجابی مجازات داره، مراجعه کنند. لطفا، تمکین قانون نمایید.

    پاسخ

    متاسفانه کسب و کارهای اینترنتی با قوانین پیچیده و برخی اوقات ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کنند، یک مشتری براحتی می‌تواند در بستر فضای مجازی بدون محابا هر چه افترا و توهین و تخریب به این کسب و کارها روا دارد ، اینماد مجموعه ای که بی دلیل نسبت به تعلیق درگاه ها اقدام می‌کند، شورای کسب و کار مجازی یکطرفه قضاوت می‌کند و حکم می‌دهد، دولت کوچکترین حمایتی نمی‌کند، چند سال پیش و در دوران کرونا بخاطر شکایت بی دلیل مشتری که قصد داشت از التهابات جامعه به نفع شخصی خودش استفاده کند و اخاذی از این قبیل کسب و کارها نماید درگاه پرداخت شرکتی معظم به نام مقداد آی تی را بست و بعد از چند روز و با وارد نمودن خسارات معنوی و مادی فراوانی به ابن برند ، فقط با ذکر جمله متاسفیم و اشتباه شده ، درگاه را باز نمود .
    به نظرم وقت آن رسیده از این کسب و کارها مانند دیجی کالا ، ازکی ، طاقچه و …. حمایت شود

    پاسخ

    برو کشکت رو بساو تو کی هستی در مقابل قانون ،جامعه ،قد علم میکنی در آمریکا بودی الان چونت رو بسته بودند

    پاسخ

    اونایی که سرشون در آغول دولت بنده وآروقهای اضافه میزنند،،،،،آیا درچهارچوب قوانین اسلامی وحکومتی که مثلا در مملکت حاکم هست،نظرتون راجب اختلاس ودزدی وناامنی وایجاد تورمهای بی اصول واساس،وحتی خارج کردن سرمایه مملکتی توسط سردمداران ملکتی اینگونه شفاف وصریح خواهد بود یااینکه فقط در راه مصون نشان دادن خود ومقصر جلوه دادن ملت اینگونه اراجیف را بلغور میکنید؟؟؟؟

    پاسخ

    باسلام. اولویت کارتمام شرکت‌ها ادارات خصوصی رعایت قوانین حاکم دراون کشورهاست، حالا هرکجاکه میخوادباشه، پس رعایت حجاب درکشورماهم جزوالزامات هست وبایدرعایت بشه، حالا هرشرکت یاارگانی که میخوادباشه، اول رعایت قوانین بعدکسب درآمد.

    پاسخ

    این تحرکات خارج از عرف وقوانین کشور در سطح مدیریتی این شرکت‌ها خارج از اصول حرفه ای گری بوده وغیر قابل بخشش چون با گذشت نزدیک به یکسال واخطارهای داده شده درزمینه حجاب توسط نهادهای قانونگذار واقعا این نوع اشتباهات ازاین
    شرکت‌ها دور انتظار بود والان هم هر کی خبزه بخوره باید پای لرزشم بشینه

    پاسخ

    حسین اسلامی خیلی غلط کرده
    قانون کشور باید بوسیله شرکت هوایی که تو اون کشور فعالیت میکنن رعایت بشه حتی شرکت های غیره ایرانی چه برسه شرکت هوایی مثله دی جی کالا و ترکی.
    همین شرکت ها اگر الان در فرانسه بودن مدیرعاملاشون تحت پیگرد قانونی قرار میگرفتن.
    جیغ بنفش بیفایدس

    پاسخ