;
coinex

وزارت ارتباطات موظف به حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب شد!

در بخشی از لایحه حالا پرسروصدای عفاف و حجاب، وزارت ارتباطات موظف به حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب شده است.

طبق لایحه عفاف و حجاب که توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده است، وزارت ارتباطات مکلف به حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب شده است. با اوج گرفتن تعداد افراد بی‌حجاب از زمان وقوع اتفاقات سال پیش تاکنون، دولت نیز فعال‌تر شده و طرح‌های بسیاری را در راستای مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی راه‌اندازی کرده و دستگاه‌های بسیاری نیز مکلف به انجام قوانین دستوری از سمت مجلس شده‌اند. وزارت ارتباطات نیز یکی‌از همین دستگاه‌های دولتی است که از همین حالا باید برنامه‌های حمایتی خود را اجرا نماید.

بیشتر بخوانید: جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در صورت بی‌حجابی مسافر!

طرح حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب به وزارت ارتباطات رسید

لایحه عفاف و حجاب توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهایی شده و برای بررسی و تصویب، به هیئت‌رئیسه مجلس ارجاع داده شده است. در ماده 24 این لایحه تکالیفی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

طبق این ماده، وزارت ارتباطات بایستی از کسب‌وکارها و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند. منظور از ترویج حجاب نیز ارائه محصولات و ملزومات حجاب مطابق با سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و ارائه فرهنگ عفاف و حجاب در فضای مجازی عنوان شده است.

طرح حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین مروج حجاب به وزارت ارتباطات رسید

دو بند دیگر از این ماده بسیار قابل تأمل هستند. کمیسیون قضایی مجلس در لایحه حجاب از وزارت ارتباطات خواسته است تا به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات براساس مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی تحت نظارت آن شورا، سرعت ببخشد.

همچنین درصورت تصویب این لایحه، وزارت ارتباطات وظیفه دارد که زمینه توسعه فضای ایمن، سالم و مفید خانواده‌محور را برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با رعایت فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم کند.

از هر زاویه‌ای که به این دو تکلیف وزارت ارتباطات در لایحه حجاب و عفاف نگاه کنیم، خروجی جز اتفاقات مشابه برای فعال‌سازی اجباری SafeSearch موتورهای جستجو، انتظار نمی‌رود.

این سؤال مطرح است که آیا با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، قرار است دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت محدود شده تا از مشاهده الگوهای غیراسلامی جلوگیری شود؟ آیا «عیسی زارع‌پور» همانند دفاع از فعال‌سازی حالت ایمن گوگل که اعلام کرد این قابلیت به خواست خانواده‌ها بوده است، از قطع اینترنت هم با چنین بهانه‌هایی دفاع خواهد کرد؟

گفتنی است لایحه عفاف و حجاب پس از ارسال به هیئت‌رئیسه مجلس، برای بررسی و تصویب نهایی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت. طبق قوانین مجلس، هریک از مواد این قانون بایستی در صحن علنی مجلس به نظرخواهی نمایندگان گذاشته و درباره آن رأی‌گیری شود.

لازم به یادآوری است که تیرماه سال 1401، ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عکس پروفایل بدون پوشش اسلامی را ممنوع اعلام کرد. براساس اعلام این نهاد، کارمندان دستگاه‌های مختلف نباید از عکس‌های غیرمجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به‌عنوان عکس پروفایل استفاده کنند؛ دستوری که البته هیچ‌گاه به‌طور جدی از سوی هیچ فردی رعایت نشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وظایف تعریف شده برای وزارت ارتباطات در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر