coinex
راهنمای خرید تکراتو

طاقچه بالای مرکز توسعه فرهنگ و هنر برای طاقچه ؛ ماجرا چیست؟ [به‌روز شد!]

دولت تیر خلاص را بر پیکر پلتفرم آنلاین خرید و مطالعه کتب الکترونیکی زد و براین اساس هم‌اکنون با بررسی‌های تکراتو مشخص شده که وبسایت طاقچه از دسترس خارج شده است.

چندی پیش تصاویری از کارمندان طاقجه به بیرون درز کرده بود که تمامی کارمندان این سرویس خرید و فروش و مطالعه کتاب را بدون حجاب در محل کار خود نشان می‌داد. این تصاویر بلافاصله با واکنش تعداد از افراد در فضای مجازی و البته خبرگزاری‌های دولتی مانند فارس و تسنیم مواجه شد و انتظار از همان ابتدا این بود که سرنوشت طاقچه هم مانند دیجیکالا و ازکی شود. حال بالاخره این اتفاق افتاده به عنوان نخستین برخورد قضایی، وبسایت طاقچه کاملا از دسترس خارج شده است.

بیشتر بخوانید: تحریم طاقچه به دلیل بی‌حجابی کارمندان زن ؛ مجازات طاقچه چیست؟ [+واکنش رسمی طاقچه]

وبسایت طاقچه از دسترس خارج شد

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، به دنبال اطلاعیه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی مبنی بر ممانعت از فعالیت طاقچه به دلیل اینکه تاکنون اقدام به دریافت مجوز‌های قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه نکرده است، سایت طاقچه از دسترس خارج شد.

وبسایت طاقچه از دسترس خارج شد

پیگیری‌ها حاکی از این است که سکوی طاقچه مجوز فعالیت خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مدت ۶ ماه مهلت داشته است، را مدت‌هاست که تمدید نکرده است. این در حالی است که پیرو ماده ۲ قانون نحوه مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند، همه سکو‌های ارائه‌دهنده محتوا‌های فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

انتشار تصویری از کارکنان پلتفرم طاقچه در فضای مجازی در روز‌های پایانی هفته گذشته، اعتراضاتی را از سوی ناشران به همراه داشت.

مجوزهای طاقچه با وجود تعلیق سایت، هنوز فعال است! [بروزرسانی 16:40 نهم مرداد 1402]

با وجود اعلام قبلی مبنی بر تعلیق مجوز فعالیت طاقچه توسط وزارت ارشاد و از دسترس خارج شدن سایت و اپلیکیشن طاقچه، برخی کاربران از ساعاتی پیش در فضای مجازی در حال مبادله تصاویری هستند که نشان می‌دهد مجوز فعالیت طاقچه که توسط وزارت ارشاد صادر شده هنوز فعال است.

بررسی‌های تکراتو از دو سامانه شامد وزارت ارشاد و وب سایت ساماندهی نیز حاکی از این است که مجوز فعالیت طاقچه حداقل در ظاهر باطل یا حذف نشده است.

کد شامد که شناسه‌ای ۱۶ رقمی است را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعتبار‌بخشی به اشکال مختلف محتوای دیجیتال و همچنین احراز هویت مدیران کانال‌های دارای بیش از ۵۰۰۰ کاربر به درخواست کنندگان اعطا می‌کند و دریافت این کد، نشان‌دهنده اعتبار وب‌سایت، نرم افزار، کانال و دیگر انواع محصولات دیجیتالی است. همانطور که در تصویر زیر مربوط به سامانه شامد می بینید، وضعیت طاقچه در این سامانه در حالت شناسایی شده قرار دارد:

طاقچه بالای مرکز توسعه فرهنگ و هنر برای طاقچه ؛ ماجرا چیست؟ [به‌روز شد!]

طاقچه بالای مرکز توسعه فرهنگ و هنر برای طاقچه ؛ ماجرا چیست؟ [به‌روز شد!]

سایت ساماندهی نیز پایگاهی است که تقریبا اطلاعات تمام مدیران سایت‌ها در آن ثبت شده است. در واقع این پایگاه اینترنتی به‌عنوان مرجع احراز هویت مدیران تمام پایگاه‌های اینترنتی می‌باشد. این مرجع وابسته به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در تصویر زیر نتیجه جستجوی نام طاقچه، فعال بودن مجوز طاقچه را نشان می‌دهد:

طاقچه بالای مرکز توسعه فرهنگ و هنر برای طاقچه ؛ ماجرا چیست؟ [به‌روز شد!]

طاقچه بالای مرکز توسعه فرهنگ و هنر برای طاقچه ؛ ماجرا چیست؟ [به‌روز شد!]

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره از دسترس خارج شدن وبسایت طاقچه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    طرف هم مجوز داشته هم درباره اون عکس توضیح داده که تحت چه شرایطی گرفته شده.اینکه با این برخوردهای قهری و قلدرمآبانه حق میلیونها کاربر رو ضایع کنن مشکلی نیست؟؟مردم پول دادن بابت کتابها.من اشتراک یکساله بی نهایت و چند گیگابایت کتاب صوتی داشتم.اکه ادعای عدالت داری اول بیا تکلیف ملت رو روشن کن که نفرین و ناله پشت سرت نباشه جناب دستگاه قضایی مثلن قانون مدار!!!!

    پاسخ

    ما بابت این کتابها پول دادیم ، اینکه کی با حجاب . کی بی حجاب به ما چه ربطی داره .

    این حق ناس .

    پاسخ

    نوع برخورد به کنار
    چرا یهویی مد شد پلتفرم ها اینطوری عکس بدن بیرون؟

    پاسخ

    فقط نفرت است که بیشتر می شود از این نوع رفتار
    ظلم پایدار نیست

    پاسخ