coinex
راهنمای خرید تکراتو

انجمن مدل پیشتاز با حضور غول‌های هوش مصنوعی ایجاد شد

تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت هوش مصنوعی که به‌دنبال اعمال کنترل بیشتر بر روی این فناوری هستند، دست به تأسیس انجمن مدل پیشتاز زده‌اند.

برخی از شرکت‌های آمریکایی طی ماه‌های گذشته اقدام به توسعه ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی کرده‌اند که با استفاده از دیتابیسی عظیم، محتواهایی اختصاصی در فرمت عکس، متن و ویدیو تهیه می‌کنند. از طرفی پیشرفت هوش مصنوعی نگرانی در مورد نقض کپی‌رایت و رخنه‌های امنیتی را دربر داشته و همزمان این تصور را ایجاد کرده که هوش مصنوعی در زمینه برخی مشاغل جایگزین انسان خواهد شد. نگرانی‌هایی از این دست سبب شده تا غول‌های هوش مصنوعی یک انجمن کنترلی مشترک تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس ؛ نمک‌پاشی به زخم بازیگران معترض!

تأسیس انجمن مدل پیشتاز توسط غول‌های هوش مصنوعی

به گزارش فایننشال تایمز، چهار شرکت بسیار پیشرفته‌ فعال در بخش هوش مصنوعی در دنیا یعنی انتروپیک، گوگل، مایکروسافت و OpenAI گروه جدیدی موسوم به انجمن مدل پیشتاز را ایجاد کرده‌اند تا به تحقیق بر روی ابزارهای بسیار قدرتمند هوش مصنوعی بپردازند و به‌دنبال تدوین بهترین قوانین جهت کنترل این فناوری باشند.

به ادعای بنیان‌گذاران انجمن مدل پیشتاز هدف اصلی‌ آن‌ها اطمینان از توسعه‌ مسئولانه و ایمن مدل‌های پیشتاز هوش مصنوعی است. این انجمن در حالی ایجاد شده که نگرانی‌های عمومی و نظارت نهادهای رگولاتوری در مورد هوش مصنوعی افزایش داشته است.

انجمن مدل پیشتاز

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، اعلام کرده که شرکت‌هایی که مشغول توسعه هوش مصنوعی هستند، باید از ایمن و تحت کنترل انسان بودن این فناوری اطمینان حاصل کنند. به عقیده اسمیت بنیان‌گذاری انجمن مذکور گامی مهم جهت توسعه‌ مسئولانه‌ هوش مصنوعی و ارائه فواید آن به تمامی انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تشکیل انجمن مدل پیشتاز جهت کنترل هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر