;
coinex

امکان استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه به زودی فراهم می‌شود

رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه خبر از فراهم‌سازی استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه برای زائران ایرانی توسط اپراتور سیار داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه طی نشست روسای این کمیسیون بیان داشت: «به دنبال سفر اخیر رئیس جمهوری و هیئت ایرانی به سوریه 16 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید که در این مدت کوتاه بسیاری از توافقات به نتیجه رسیده است.»

وزیر راه و شهرسازی همچنین ایجاد بانک ایرانی در سوریه را به‌عنوان یکی از ابعاد مهم همکاری دو کشور قلمداد کرد و افزود: «برای انجام مبادلات بانکی طرف ایرانی اقدام به تاسیس بانک کرده که هر چه زودتر در هفته‌های آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این اقدام مهمی است که در حالت عادی شاید چند سال طول می‌کشید اما ظرف کمتر از سه ماه محقق شد.»

بیشتر بخوانید: اخذ مالیات از فیلترشکن ؛ آیا اعمال غیرقانونی هم مشمول مالیات می‌شوند؟

ایجاد امکان استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه

بذرپاش درباره ایجاد امکان استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه به‌عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دو کشور عنوان کرد: «یکی از سطوح همکاری ایجاد اپراتور سیار است که با همکاری خوبی بین وزارت ارتباطات ایران و وزارت اتصالات سوریه به سرانجام رسیده و این پروژه در حال اجرایی شدن است. در این راستا به زودی سیم کارت‌های اپراتور سوم توسط طرف ایرانی در سوریه راه اندازی می‌شود و گردشگران و زوار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»

استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه

وی درباره دستاورد دیگر همکاری با سوریه افزود: «حذف تعرفه تجاری کالاهای دو طرف از جمله ثمرات سفر اخیر است. قبلاً تعدادی از کالاها بین دو کشور ایران و سوریه بدون تعرفه بود اما با توافقات اخیر تقریباً تعرفه تمامی کالاها به صفر رسیده است.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیل ترانزیت از دیگر اقدامات انجام شده است، اضافه کرد: «فعال‌سازی خطوط ریلی هوایی و کشتیرانی بین دو کشور از موضوعات مهمی است که به اجرا رسید. همچنین می‌توانیم کشتی‌های بزرگ‌تری برای ارسال کالاها به سوریه داشته باشیم که لازم است پس کرانه‌هایی در اختیار کشتی‌های ایرانی قرار گیرد.»

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه همچنین خاطرنشان کرد: «بیمه‌های مشترکی برای تسهیل امور گردشگری و زوار بین ایران و سوریه راه اندازی شده است. در خصوص تجارت آزاد نیز به نتایج مثبت و اجرایی رسیدیم.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص فراهم‌سازی استفاده از سیمکارت ایرانی در خاک سوریه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر