coinex
راهنمای خرید تکراتو

آخرین پرتاب اسپیس ایکس به لایه یونوسفر زمین آسیب شدیدی وارد کرده است!

شرکت فضایی اسپیس ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک، اخیراً با پرتاب موشک قدرتمند فالکون 9 خود ضمن ایجاد یک سوراخ موقت آسیب شدیدی به یونوسفر زمین زده است.

شرکت اسپیس ایکس دو هفته قبل از مرکز فضایی کالیفرنیا موشک فالکون 9 را به سوی فضا ارسال کرد. این موشک قدرتمند که انتقال انسان به جو زمین را فراهم می‌سازد و این امکان را دارد تا پس از پرتاب هم روی زمین فرود آید، سوراخی ظاهراً موقت در لایه یونوسفر زمین ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: تبدیل استارشیپ به ایستگاه فضایی ؛ پیشنهاد جالب ناسا به اسپیس ایکس!

آسیب شدید موشک اسپیس ایکس به یونوسفر زمین

لایه یونوسفر زمین در لبه فضا قرار دارد و تشکیل شده از ذرات باردار است. طبق اعلام ناسا، وجود یونوسفر باعث ایجاد طوفان‌های ژئومغناطیسی یا شفق خواهد شد. از طرفی با وجود این لایه بهره‌گیری از موج‌های رادیویی در راهبری و ارتباطات امکان‌پذیر خواهد شد. بنابراین با شکل‌گیری سوراخ در یونوسفر امکان اخلال در سیستم‌های GPS نیز وجود دارد.

یونوسفر زمین

باتوجه به عکس‌های این پرتاب، یک درخشش قرمز در آسمان مشاهده می‌شود. براساس اعلام یک فیزیکدان از دانشگاه بوستون، این درخشش قرمز حاکی از شکل‌گیری سوراخی در یونوسفر زمین است. بنابر گفته وی، این پدیده غالباً در هنگام کار کردن موتور فضاپیما در فاصله 200 تا 300 کیلومتری از سطح رخ می‌دهد.

بنابراین در آینده و با پرتاب موشک‌های قدرتمندتر به فضا، احتمالاً چنین اختلالاتی هم بیشتر رقم خواهند خورد. همچنین اعلام شده که به علت کمتر بودن وزن، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به‌صورت عمودی‌تری به سمت فضا فرستاده شده و همین امر زمینه را جهت سوراخ شدن یونوسفر زمین فراهم ساخته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آسیب شدید موشک اسپیس ایکس به لایه یونوسفر زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر