;
coinex

اپلیکیشن ایکس به نخستین اپ تک حرفی اپ استور بدل شد؛ استثنا یا تغییر قوانین اپل؟

باتوجه به اینکه پیش از تغییر نام توییتر به X، نام کلیه اپلیکیشن‌های آیفون حداقل دو کاراکتری بوده، حالا باید اپ X را نخستین اپ تک حرفی اپ استور بدانیم.

اپ استور اپل عموماً قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش برنامه‌ها دارد که به‌سختی هم استثنایی بر آن‌ها قائل می‌شود. حالا اما با‌توجه به‌ اینکه توییتر نام تجاری خود را به X تغییر داده، احتمالاً باید به نخستین اپ تک حرفی اپ استور هم تبدیل شود چراکه این موضوع، یعنی ثبت اپ تک حرفی در این برنامه از جمله ممنوعیت‌ها بوده است!

بیشتر بخوانید: نسخه جدید TweetDeck با نام XPro رسما راه‌اندازی شد

اپلیکیشن X، نخستین اپ تک حرفی اپ استور

اپل حتی طی چند روز گذشته تلاش توییتر جهت آپدیت جدیدی برای تغییر نام این برنامه به X را رد کرده بود و بنابراین اپلیکیشن مذکور در اپ‌استور تحت عنوان توییتر در کنار لوگوی X و برچسب X Blaze Your Glory قرار داشت که منجر به ایجاد ابهام برای کاربران شده است.

البته گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه باتوجه به رابطه‌ خوب اپل با لیندا یاکارینو، مدیرعامل X Corp و مدیر سابق NBCUniversal، برای X استثنائاتی درنظر گرفته شود وجود داشت. حتی برخی شایعات حاکی از آن بود که رابطه‌ مناسب یاکارینو با اپل به ترمیم هرگونه آسیب ناشی از جدال‌های ماسک علیه غول فناوری کوپرتینویی در سال پیش کمک کرده است.

اپل به‌تازگی فهرست اپ‌استور را به‌روزرسانی کرده و حتی امکان ثبت نام تک کاراکتری را فراهم کرده است. نیک شرف، پژوهشگر و متخصص علوم داده با اشترک‌گذاری اسکرین‌شاتی خبر داده که اپ‌استور همچنان برای ثبت نام برنامه‌ها، حداقل به دو کاراکتر نیاز دارد.

طبق اعلام نیک شرف احتمالاً هزاران برنامه تحت‌تأثیر به‌روزرسانی سیاست اپ‌استور اپل قرار خواهند گرفت، وی در این رابطه بیان داشت: «چنین اقداماتی منجر به تکه‌تکه‌شدن اپ استور خواهد شد و این خلاف چیزی است که طی دهه‌ گذشته شاهد آن بوده‌ایم.»

نخستین اپ تک حرفی اپ استور

شرف در ادامه توضیحات خود افزود:‌ «سوال این است چرا اپل کاری برای توییتر انجام می‌دهد که طی 10 سال گذشته برای دیگران انجام نداده؟»

هم‌اکنون اپل توضیحات بیشتری در خصوص مجاز کردن نام X برای توییتر به‌عنوان نخستین و احتمالا تنها اپ تک حرفی اپ استور اعلام نکرده و حتی مشخص نیست که آیا سایر اپلیکیشن‌ها هم توانایی انجام چنین امری را دارند یا خیر. همچنبن هم‌اکنون در نسخه‌ دسکتاپ اپ‌استور نام تجاری قدیمی توییتر همچنان نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص نخستین اپ تک حرفی اپ استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر