;
coinex

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شارژ باتری گوشی شما کم شده و امکان شارژ کردن آن را ندارید، می‌توانید باتری سیور گوشی خود را فعال کنید. اما منظور از باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست ؟

یک ویژگی مهم که در تمام گوشی‌های هوشمند وجود دارد، حالت باتری سیور موبایل است. وقتی شارژ باتری گوشی شما کم شد و در آن حالت به شارژر یا پریز برق برای شارژ کردن گوشی خود دسترسی نداشتید، می‌توانید این حالت را فعال کنید.

حالت ذخیره باتری (Battery Saver) از نسخه 5.0 اندروید به بعد در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفت. از طریق این قابلیت، دستگاه به حالت کم مصرف می‌رود و باتری گوشی شما با وجود اینکه شارژ کافی ندارد، می‌تواند تا چند ساعت دیگر گوشی شما را روشن نگه دارد.

پس در صورتی که با مشکل کمبود شارژ باتری گوشی روبه‌رو شدید، از طریق این قابلیت می‌توانید چند ساعت به عمر باتری اضافه کنید. قابلیت باتری سیور موبایل را می‌توان در اندروید و آیفون به‌صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد.

اگر شارژ باتری گوشی شما زود تمام می‌شود و مرتبا با این مشکل روبه‌رو هستید، بهتر است از حالت ذخیره باتری گوشی استفاده کنید. اینکه باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست در ادامه بررسی شده است. کاربردهای باتری سیور در موبایل نیز می‌تواند به درک بهتر این موضوع کمک کند.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

آموزش نحوه تبدیل فیلم به گیف در تلگرام

منظور از باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست ؟

یکی از حالت‌های تلفن هوشمند همراه شما که برای مدیریت مصرف باتری استفاده می‌شود، باتری سیور موبایل نام دارد. در این حالت شدت روشنایی نمایشگر کاهش پیدا می‌کند، فعالیت در پس زمینه محدود می‌شود و ارسال برخی از نوتفیکیشن‌ها نیز غیر فعال می‌شود.

باتری سیور موبایل
باتری سیور موبایل

اگر این گزینه را قبلا فعال کرده باشید، در صورتی که شارژ دستگاه تلفن شما به درصد مشخصی برسد این قابلیت به صورت خودکار فعال می‌شود و مشکل کمبود شارژ باتری گوشی شما را مدیریت می‌کند. درصد شارژ مورد نظر برای فعال شدن این قابلیت از همان قسمت تنظیمات باتری مشخص می‌شود و شما باید به آن قسمت مراجعه کنید.

در ادامه وقتی گوشی خود را به شارژر متصل کنید و باتری گوشی شارژ شود، قابلیت باتری سیور موبایل هم غیرفعال خواهد شد. قابلیت فعال کردن حالت ذخیره سازی باتری در موبایل سامسونگ ، شیائومی و آیفون وجود دارد.

فعال کردن حالت ذخیره سازی باتری در موبایل شیائومی و سامسونگ

همان‌طور که گفتیم، فعال کردن حالت ذخیره سازی باتری در موبایل سامسونگ و شیائومی امکان‌پذیر است. این دو گوشی هر دو دارای سیستم عامل اندروید هستند. بنابراین، حالت ذخیره سازی باتری در سیستم عامل اندروید را بررسی می‌کنیم و شما می‌توانید نسبت به فعال کردن آن در گوشی خود اقدام کنید.

گفتنی‌است که حالت ذخیره باتری در همه‌ی گوشی‌‌های اندروید با سیستم عامل Android 5.0 به بالا در دسترس است. اما ممکن است بسته به تلفن اندرویدی شما که سامسونگ باشد یا شیائومی یا برند دیگری، تنظیمات کمی متفاوت باشد، مثلا ممکن است با عنوان Battery Saving یا موارد دیگر روبه‌رو شوید.

برای فعال کردن این حالت به صورت دستی مسیر زیر را دنبال کنید:

  • روی Settings ضربه بزنید.
  • به پایین بروید و روی Battery ضربه بزنید.
  • Power Saving Mode را فعال کنید.

تنظیم کردن حالت ذخیره سازی باتری در موبایل شیائومی و سامسونگ به صورت خودکار نیز امکان‌پذیر است. برای تنظیم حالت خودکار مسیر زیر را دنبال کنید.

  • در صفحه‌ی Battery، روی Power Saving Mode ضربه بزنید.
  • روی Turn on at specified battery level ضربه بزنید و انتخاب کنید که در چه درصدی از باتری مایلید که این قابلیت به طور خودکار فعال شود. معمولا سه وضعیت ۵ درصد، ۱۰ درصد و ۱۵ درصد نمایش داده می‌شود که شما باید از بین آنها انتخاب کنید. زمانی که شارژ باتری به این میزان رسید، حالت ذخیره باتری به شکل خودکار فعال می‌شود.

در صورتی‌که ذخیره باتری را در حالت خودکار قرار دهید، هنگامی که میزان شارژ باتری گوشی از حد خاصی که مشخص کرده‌اید کاهش یابد، دیگر نیازی به فعال‌سازی دستی حالت ذخیره باتری نیست و این قابلیت به شکل خودکار روشن می‌شود.

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل
باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل

بد نیست بدانید که برخی از تنظیمات بسته به نسخه‌ی سیستم عامل تلفن شما ممکن است در همه‌ی گوشی‌های اندروید در دسترس نباشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش پست گذاشتن در اپلیکیشن Threads

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون را چگونه فعل کنیم؟

یکی از ویژگی‌های کاربردی که اپل در iOS 9 ارائه کرده، مربوط به حالت Low Power Mode یا حالت کاهش مصرف باتری آیفون است. در ادامه نحوه فعال سازی و استفاده از Low Power Mode در آیفون آمده است.

از طریق حالت Low Power Mode در آیفون مصرف انرژی باتری آیفون یا آیپد شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد و طبق ادعای اپل با فعال سازی حالت Low Power Mode آیفون، باتری دستگاه می‌تواند تا 3 ساعت بیشتر از حالت عادی شارژ بدهد.

زمانی که حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون فعال شود، محدودیت‌های خاصی در عملکرد آن بوجود می‌آید. برای مثال، جلوه‌های بصری دستگاه غیرفعال می‌شود، فرکانس کار هسته‌های پردازنده محدود می‌شود یا تازه‌سازی برنامه‌های پس‌زمینه متوقف خواهد شد.

همچنین اپل اعلام کرده که علاوه بر موارد گفته شده، تغییراتی در بعضی از تنظیمات عملکردی دستگاه ایجاد می‌شود که حتی کاربران نیز از وجود آن بی اطلاع هستند. اما با این وجود، فعال‌سازی و استفاده از حالت Low Power Mode، در افزایش قدرت شارژ گوشی آیفون بسیار موثر است.

برای فعال کردن حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون به صورت دستی لازم است تا مراحلی که در ادامه آمده است را دنبال کنید.

در ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) آیفون یا آیپد خود بروید و گزینه Battery را انتخاب کنید. در ادامه برای فعال سازی حالت Low Power Mode آیفون کافی است نوار لغزنده کنار این گزینه را روی سبز یا روشن قرار دهید. سپس Continue را در پنجره باز شده لمس کنید. با انجام این مراحل حالت Low Power Mode دستگاه شما فعال شده و به این ترتیب مصرف انرژی باتری دستگاه تا حد زیادی کم می‌شود.

این قابلیت به‌صورت خودکار نیز فعال می‌شود. برای این منظور، باید مشخص کنید که حالت ذخیره باتری گوشی آیفون در چه درصدی از باتری فعال شود. به عنوان مثال، اگر شما آن را روی 20 درصد تنظیم کنید، وقتی شارژ باتری گوشی به 20 درصد و کمتر برسد این حالت فعال می‌شود.

حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون
حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون

برای تشخیص اینکه حالت ذخیره باتری در گوشی آیفون یا آیپد شما فعال است یا نه، کافی‌است به جزئیات دقت کنید. به‌عنوان مثال، اگر این حالت فعال باشد، احتمالاً روشنایی صفحه نمایش آیفون شما کاهش می‌یابد. اما دو راه دیگر نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان به این موضوع پی برد.

اولین مورد مربوط به زرد شدن نماد باتری در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش دستگاه است. این آیکون، در اصل میزان شارژ باتری گوشی را نشان می‌دهد. زمانی که حالت Low Power Mode فعال باشد، بدون توجه به شارژ باقیمانده، رنگ این باتری به زرد تغییر می‌کند.

دومین تغییر ظاهری که می‌توان برای تشخیص فعال بودن حالت کم مصرف آیفون یا آیپد از آن استفاده کرد، مربوط به نمایش میزان و قدرت شارژ در کنار نماد باتری است. هنگامی که حالت کم مصرف دستگاه شما فعال باشد، درصد شارژ باتری همیشه در کنار نماد باتری نمایش داده می‌شود. در نتیجه از طریق این روش می‌توان تشخیص داد که حالت ذخیره باتری فعال است.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر

نحوه تنظیم میزان استفاده هر برنامه از باتری

بسیاری از گوشی‌ها در تنظیمات Battery، دارای گزینه‌های دیگری برای حالت ذخیره انرژی هستند و حتی می‌توان مشخص کرد هر برنامه چه میزان از شارژ باتری را استفاده کند. برای این منظور باید مراحل زیر دنبال شود.

  • در صفحه‌ی Battery، روی App battery management ضربه بزنید.
  • روی برنامه‌ مورد نظر ضربه بزنید.
  • گزینه‌ی Allow foreground activity یا Allow background activity را روشن کنید تا میزان استفاده‌ی برنامه از عمر باتری تلفن شما تنظیم شود.

  • روی Phone battery usage ضربه بزنید تا ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین میزان مصرف را دارند.
  • روی More battery settings ضربه بزنید تا تنظیمات بیشتری را برای تلفن خود انجام دهید.

گفتنی‌است که استفاده از این روش باعث می‌شود برخی از برنامه‌ها به‌درستی کار نکنند.

فعال کردن حالت ذخیره باتری باعث ایجاد چه تغییراتی در گوشی می‌شود؟

وقتی شما حالت ذخیره باتری را در گوشی خود فعال کرده باشید، کارایی و عملکرد گوشی هوشمند شما کاهش می‌یابد و این امری طبیعی است؛ زیرا هدف اصلی، مصرف انرژی کمتر است. علاوه‌براین، سرعت گوشی هم اندکی کاهش می‌یابد، موقعیت مکانی خاموش می‌شود، حالت ویبره گوشی کمتر می‌شود و مصرف‌ انرژی در پس زمینه نیز محدود خواهند شد. به این ترتیب، ایمیل، شبکه‌‌های اجتماعی و دیگر برنامه‌ها تا وقتی که آن‌ها را اجرا نکنید محتوا را به‌روزرسانی نخواهند کرد.

همچنین در بخش سخت‌افزاری عملکرد پردازنده یا همان CPU گوشی محدود می‌شود. پردازنده از تعدادی هسته‌ تشکیل شده که هر کدام از هسته‌ها مسئول کار خاصی هستند. برخی وظیفه‌ی پردازش عملکردهای سنگین مثل بازی را برعهده دارند و برخی دیگر کارهای سبک را انجام می‌دهند. زمانی که باتری سیور یا حالت ذخیره باتری را فعال می‌کنید هسته‌هایی که عملکردهای سنگین را برعهده دارند غیرفعال می‌شوند و همه‌ی وظایف پردازش گوشی بر عهده‌ی هسته‌های فرعی قرار می‌گیرد.

شاید افرادی تمایل داشته باشند حالت ذخیره باتری را همیشه فعال و روشن نگه دارند اما شاید فعال بودن همیشگی حالت ذخیره باتری کار جالبی نباشد. فعال کردن حالت ذخیره باتری گوشی باعث می‌شود دستگاه شما مدت زمان بیشتری روشن بماند اما از کار افتادن سرویس‌هایی که در بالا گفته شد را به همراه دارد که اصلا وضعیت مناسبی نیست. فقط در شرایطی بهتر است آن را فعال کنید که گوشی موبایل در حال خاموش شدن باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز

اینستاگرام تردز چیست

کاربردهای باتری سیور در موبایل

تا این بخش متوجه شدیم که باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چگونه آن را در گوشی خود فعال کنیم. اما اکنون به بررسی کاربردهای باتری سیور در موبایل می‌پردازیم. وقتی که شما قابلیت ذخیره باتری را در گوشی خود فعال می‌کنید، مصرف باتری گوشی کاهش می‌یابد.

مهم‌ترین کاربرد حالت ذخیره باتری در گوشی‌های هوشمند روشن ماندن بیشتر موبایل است که باعث می‌شود افراد در مواقع اضطراری هم بتوانند از گوشی خود استفاده کنند. عدم دسترسی به شارژر یا پریز برق در شرایطی که باتری گوشی شما شارژ کافی ندارد، می‌تواند باعث مشکلاتی شود؛ اما فعال کردن حالت ذخیره باتری به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را برای چند ساعت دیگر نیز رونش نگه دارید. پس می‌توانید به تماس‌ها و پیامک‌های مهم خود دسترسی داشته باشید.

چرا بهتر است از حالت ذخیره باتری در گوشی خود استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد مایل نیستند که از حالت کم مصرف گوشی هوشمند خود استفاده کنند؛ اما ممکن است شرایطی ایجاد شود که مجبور به استفاده از آن حالت شوند. به‌عنوان مثال ممکن است شارژ باتری گوشی شما تمام شود و شما به شارژر یا پریز برق دسترسی نداشته باشید. مهم‌تر از همه اینکه، ممکن است شما در این شرایط نیاز فوری به گوشی خود داشته باشید یا منتظر تماس و پیامک باشید.

پس بهتر است از حالت ذخیره باتری استفاده کنید تا برای چند ساعت هم که شده شارژ بیشتری داشته باشید و در مواقع اضطراری دچار مشکل نشوید.

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست
باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست

فعال بودن همیشگی حالت ذخیره باتری چه مشکلاتی را به‌دنبال دارد؟

حالت ذخیره باتری می‌تواند همیشه فعال باشد؛ اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. برخی از این مشکلات در ادامه بررسی شده‌اند:

  • سرعت گوشی شما کاهش می‌یابد. روشن کردن حالت ذخیره باتری به طور معمول عملکرد تلفن شما را کند خواهد کرد.
  • ممکن است ایمیل‌های مهم خود را از دست بدهید؛ زیرا خاموش کردن همگام‌سازی پس زمینه بخش مهمی از حالت ذخیره باتری است. این بدان معناست که ممکن است دریافت ایمیل در پس زمینه را از دست بدهید. بسته به نیاز شما به ایمیل، این می‌تواند یک مسئله بزرگ باشد.
  • GPS یا موقعیت مکانی شما در دسترس نخواهد بود. منبع اصلی دیگر تخلیه باتری، روشن بودن GPS است. با فعال کردن حالت ذخیره باتری موقعیت مکانی شما خاموش می‌شود و دیگر نمی‌توانید از Google Maps استفاده کنید یا پیاده‌روی و تمرینات خود را پیگیری کنید.

سوالات متداول

کاربردهای باتری سیور در موبایل چیست؟

مهم‌ترین کاربرد حالت ذخیره باتری در گوشی‌های هوشمند، روشن ماندن بیشتر موبایل است که باعث می‌شود افراد در مواقع اضطراری هم بتوانند از گوشی خود استفاده کنند. پس شما می‌توانید به تماس‌ها و پیامک‌های مهم خود دسترسی داشته باشید.

حالت ذخیره سازی باتری در موبایل آیفون هم قابل تنظیم است؟

بله، در گوشی آیفون هم می‌توان به قابلیت دسترسی داشت. علاوه بر آیفون، حالت ذخیره سازی باتری در موبایل شیائومی و سامسونگ نیز قابل تنظیم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در گوشی‌های هوشمند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر