;
coinex

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر ؛ بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های دو رقیب

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر مشخص می‌کند که آیا این تازه‌وارد تازه‌نفس می‌تواند رقیب سرسختی برای توییتر کهنه‌کار باشد یا خیر. با توجه به تغییراتی که ایلان ماسک طی یک سال اخیر ایجاد کرده، بسیاری با این پرسش مواجه می‌شوند و نمی‌دانند در توییتر بمانند یا به اپلیکیشن دیگری مهاجرت کنند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که شرکت متا یک اپلیکیشن مبتنی بر متن به نام تردز را راه‌اندازی کرد که با اینستاگرام ارتباط دارد. رونمایی از این اپلیکیشن یک روز زودتر از موعد انجام شد. ظاهرا این غول بزرگ دنیای اینترنت به دنبال فرصتی برای پیشی گرفتن از توییتر است که در حال حاضر توسط ایلان ماسک اداره می‌شود.

توییتر از زمان اکتساب این شرکت توسط ماسک، درگیر مشکلات فنی و تجاری مختلفی شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا با انتشار یک تردز در اپلیکیشن اینستاگرام تردز نوشت: «به نظرم باید یک اپلیکیشن محاوره‌ای عمومی با بیش از یک میلیارد کاربر داشته باشیم. توییتر فرصت رسیدن به این هدف را داشت اما نتوانست از آن استفاده کند. امیدوارم که ما در این راه موفق باشیم.»

شرکت متا قبلاً یعنی در ماه میلادی مارس هم اعلام کرده بود که به دنبال طراحی یک پلتفرم مبتنی بر متن است که تولیدکنندگان محتوا و چهره‌های شناخته شده بتوانند در آن به صورت لحظه‌ای درباره موضوعات مورد علاقه‌شان مطلب منتشر کنند. با توجه به رشد سریع اینستاگرام تردز، قصد داریم در این مطلب به مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر بپردازیم تا با ویژگی‌های این شبکه اجتماعی جدید آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر

تردز در اصل نسخه متنی اینستاگرام است و باید با حساب اینستاگرام خودتان وارد این شبکه اجتماعی شوید. یکی از ویژگی های اینستاگرام تردز این است که در این شبکه اجتماعی هم از نام کاربری اینستاگرام شما استفاده می‌شود و می‌توانید همان اشخاصی که در اینستاگرام فالو کرده بودید را در تردز هم فالو کنید. حداکثر طول پست‌های تردز 500 کاراکتر است و می‌توان در این پست‌ها لینک، عکس و ویدیوهای حداکثر 5 دقیقه‌ای را منتشر کرد.

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر
مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر

انتظار می‌رود که تردز بتواند با بهره گیری از پتانسیل‌های فعلی اینستاگرام که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد، توجه زیادی به خود جلب کند. تردز می‌تواند تهدید مهمی برای توییتر باشد که از زمان خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، دچار مشکلات مختلفی شده است. این مشکلات باعث نارضایتی کاربران و روی آوردن آنها به شبکه‌های اجتماعی رقیب شده‌اند.

اخیراً ایلان ماسک تعداد پست‌هایی را که کاربران می‌توانند در توییتر ببینند، محدود کرد. به گفته او این محدودیت یک اقدام اضطراری برای مقابله با مسائلی مثل دستکاری سیستم و استخراج داده‌ها از توییتر است. توییتر روز سه شنبه اعلام کرد که این محدودیت‌ها روی درصد کمی از کاربران این پلتفرم تأثیر دارند و پس از تکمیل کارها به کاربران در رابطه با این موضوع اطلاع رسانی خواهد کرد. پس از آن، خبری مبنی بر عقب نشینی ایلان ماسک منتشر شد.

این در حالی‌است که اینستاگرام تردز دائماً در حال رکورد شکنی است و روز پنجشنبه از مرز 30 میلیون دانلود عبور کرد. زاکربرگ در رابطه با اینستاگرام تردز می‌گوید: «ظاهراً ما در ابتدای یک حرکت بزرگ هستیم اما همچنان باید روی این اپلیکیشن کار کنیم.» شاید این اعداد و ارقام چشمگیر به نظر برسند اما باید توجه داشت که این رقم معادل با 1.5 درصد از بیش از 2 میلیارد کاربر فعال اینستاگرام در ماه است. بعلاوه، برای ارزیابی اینکه چند نفر همچنان استفاده فعالانه از این پلتفرم را ادامه می‌دهند، باید از معیارهای معنادارتری استفاده کرد.

با این وجود همان‌طور که قبلاً اشاره شد، یکی از ویژگی های اینستاگرام تردز که یک مزیت مهم برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود این است که با حساب اینستاگرام اصلی خودتان وارد این پلتفرم می‌شوید. در ادامه مطلب به مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر می‌پردازیم تا بیشتر با این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

دانلود اپلیکیشن اینستاگرام تردز ؛ رقیب توییتر رسما منتشر شد [+لینک دانلود اندروید و iOS]

رئیس اینستاگرام: تردز قرار نیست جایگزین توییتر باشد!

مقایسه Instagram Threads و توییتر

مقایسه Instagram Threads و توییتر

اینستاگرام تردز به تازگی رونمایی شده است؛ اما بررسی ویژگی های اینستاگرام تردز نشان می‌دهد که در حال حاضر، حداقل پنج تفاوت بین تردز و توییتر وجود دارد که عبارتند از:

مقایسه تردز با توییتر از نظر نمایش پست‌ها

نمی‌توانید تردز را طوری تنظیم کنید که فقط پست‌های حساب‌هایی که دنبال کرده‌اید را ببینید. این تفاوت تردز با توییتر از جمله ویژگی‌هایی است که با استقبال چشمگیر کاربران روبرو نشد. در اینستاگرام تردز علاوه بر پست‌های افرادی که دنبال کرده‌اید، تعداد زیادی از پست‌های سایر اکانت‌ها را هم مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که تردز هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، هدف انتخاب این سبک از نمایش مطالب این بوده که کاربران هنگام باز کردن اپلیکیشن با فضای خالی روبرو نشوند. آدام موسری مدیر اینستاگرام در پاسخ به چند کاربر که از او پرسیده بودند آیا می‌توان اینستاگرام تردز را طوری تنظیم کرد که فقط مطالب حساب‌های فالو شده نمایش داده شوند، اعلام کرده که این قابلیت جزء ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای آپدیت‌های آینده است.

از سوی دیگر، در توییتر دو فید وجود دارد. یکی از این فیدها پست‌ها را بر حسب سلایق کاربر نشان می‌دهد و دیگری حاوی مطالب حساب‌های دنبال شده توسط کاربر است.

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر از نظر نسخه تحت وب

نداشتن رابط کاربری تحت وب یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام تردز است. شما می‌توانید تردها را در سایت این سرویس (یعنی threads.net) بخوانید؛ اما در حال حاضر امکان منتشر کردن، انتشار مجدد، لایک کردن یا کامنت گذاشتن از طریق این نسخه وجود ندارد. موسری در پاسخ به یکی از کاربران در رابطه با این موضوع گفت «اولویت ما اپلیکیشن موبایلی است اما روی نسخه تحت وب هم کار می‌کنیم.»

از سوی دیگر، می‌دانیم که توییتر یک نسخه تحت وب دارد که بسیاری از کاربران به‌صورت فعال از آن استفاده می‌کنند.

مقایسه تردز با توییتر
مقایسه تردز با توییتر

بیشتر بخوانید:

استقبال خاص طالبان از تردز ؛ باید پیام خود را با هر ابزاری جهانی کنیم!

دیکشنری تردز توسط متا منتشر شد؛ با این اصطلاحات از تردز حرف بزنید!

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر از نظر قابلیت‌های خروج از حساب کاربری

نمی‌توانید بدون حذف حساب اینستاگرام خودتان، پروفایل تردز را حذف کنید. متا در «سیاست‌های حریم خصوصی مکمل» خودش اعلام کرده که می‌توانید هر زمان که خواستید پروفایل تردز خودتان را غیرفعال کنید؛ اما حذف پروفایل تردز به معنای حذف و پاک کردن اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام است. ممکن است همین مسئله باعث شود که برخی کاربران از ورود به این شبکه اجتماعی نوظهور خودداری کنند.

همان‌طور که می‌دانید، چنین چالشی برای کاربران توییتر وجود ندارد. البته، مدیر اینستاگرام تردز وعده داده که به‌زودی، با انتشار یک آپدیت، قابلیت خروج از حساب کاربری تردز به‌صورت مجزا را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه تردز با توییتر از نظر قابلیت جستجوی پست‌ها

یک تفاوت تردز با توییتر این است که با قابلیت جستجو در تردز فقط امکان پیدا کردن حساب‌های کاربری را دارید. به گفته اینستاگرام «ما قابلیت‌های جدیدی برای جستجوی تردها و کاربران مورد علاقه‌تان فراهم خواهیم کرد؛ از جمله بهبود توصیه‌ها و پیشنهادها در فید و قابلیت جستجوی قوی‌تر که با استفاده از آن می‌توانید موضوعات و بحث‌های روز را به صورت لحظه‌ای دنبال کنید.»

مقایسه تردز با توییتر

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر از نظر گستردگی کاربران

در حال حاضر تردز برای کاربرانی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، در دسترس نیست. موسری در مصاحبه‌ای اعلام کرده که به دلیل دشواری‌های پیروی از قوانینی که از سال آینده عملی می‌شوند، در حال حاضر این اپلیکیشن برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این اظهارات موسری به وضوح به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:

فیلترینگ شبکه اجتماعی تردز با وجود عضویت رئیس جمهور ؛‌ رقیب توییتر نیامده فیلتر شد!

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز ؛ نبرد خارج از قفس آغاز شد!

مقایسه تردز با توییتر از نظر تبلیغات و درآمدزایی

یک تفاوت تردز با توییتر این است که در حال حاضر تردز راهی برای درآمدزایی ندارد. نبود تبلیغات در تردز می‌تواند از نظر تجربیات کاربری یک مزیت باشد؛ اما برای کسب و کار شرکت متا، پیامدهای مطلوبی ندارد. در حال حاضر اینستاگرام متمرکز بر کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در تردز نیست و به گفته موسری «در حال حاضر [نمایش تبلیغات] اولویت ما نیست. ما که از ثبت نام این تعداد کاربر بسیار مفتخریم، اول باید مطمئن شویم که کاربران به استفاده از این پلتفرم ادامه می‌دهند و بعد به دنبال کسب درآمد از آن باشیم.» با این حال ممکن است هدف درازمدت تردز این باشد که به ارتقای درآمدهای شرکت متا کمک کند.

مقایسه Instagram Threads و توییتر
مقایسه Instagram Threads و توییتر

سایر ویژگی های اینستاگرام تردز

از جمله قابلیت‌های دیگری که در حال حاضر در تردز وجود ندارند، می‌توان به دایرکت مسیج، ترجمه زبان، قابلیت ویرایش پست‌ها و جابجایی آسان بین چند حساب کاربری اشاره کرد. با این وجود، نباید فراموش کرد که اولین گام‌های شروع به کار تردز با قدرت برداشته شده است و همچنان جای پیشرفت و اصلاح در آن مشاهده می‌شود. یکی از تغییرات مهمی که احتمالاً تردز در پیش رو خواهد داشت، تعامل پذیری آن با سایر شبکه‌های اجتماعی از طریق پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub است که اپلیکیشن‌هایی مثل Mastodon هم از آن پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

در این بررسی به مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر پرداختیم تا بیشتر با این شبکه اجتماعی نوظهور آشنا شوید. یکی از مزیت‌های مهم تردز نسبت به توییتر این است که این شبکه اجتماعی تحت نظارت ایلان ماسک کنجکاو و راست‌گرایی که دائماً به فکر تئوری‌های توطئه است، قرار ندارد. اما بسته به میزان اعتماد کاربران به شرکت متا و با توجه به اتهامات وارد شده به این شرکت در رابطه با رفتارهای ضد رقابتی، نقض قوانین حریم خصوصی در چند کشور و فراهم کردن امکان تشکیل شبکه‌ای بزرگ برای سوء استفاده جنسی از کودکان، احتمالاً انتخاب بین این دو شرکت برای کاربران، انتخاب بین بد و بدتر است.

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت تردز با توییتر چیست؟

مقایسه Instagram Threads و توییتر نشان می‌دهد که در فید تردز، پست‌های کاربران مختلف را مشاهده می‌کنید چه آنها را دنبال کرده باشید و چه نکرده باشید؛ این در حالی‌است که در توییتر دو فید وجود دارد. یکی از این فیدها پست‌ها را بر حسب سلایق کاربر نشان می‌دهد و دیگری حاوی مطالب حساب‌های دنبال شده توسط کاربر است.

چرا تردز از توییتر بهتر است؟

مهم‌ترین مزیت تردز نسبت به توییتر این است که این شبکه اجتماعی از اطلاعات حساب اینستاگرام کاربران برای دنبال کردن دیگران در تردز و پر کردن فید شما استفاده می‌کند. بر اساس ترد منتشر شده توسط خود زاکربرگ، ظرف تنها 5 ساعت بیش از 5 میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی عضو شدند.

محدودیت طول پست‌ها در تردز و توییتر چقدر است؟

مقایسه Instagram Threads و توییتر نشان می‌دهد که محدودیت طول پست در تردز 500 کاراکتر است؛ در حالی که محدودیت برای توییتر به 280 کاراکتر محدود‌تر می‌شود. این یعنی در تردز می‌توانید مطالب طولانی‌تری را منتشر کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه تردز با توییتر چیست؟ به نظر شما ویژگی های توییتر با ویژگی های اینستاگرام تردز یکسان است؟ از دیدگاه شما، در مقایسه Instagram Threads و توییتر چه تفاوت‌هایی بین این دو اپلیکیشن دیده می‌شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چاله و چاه

    پاسخ