;
coinex

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

اینستاگرام تردز چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی،‌ این روزها با آن روبرو می‌شوند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که Instagram Threads یک شبکه‌ اجتماعی جدید است که متا، شرکت مالک اینستاگرام آن را ارائه کرده تا رقیبی برای پلتفرم توییتر باشد.

چند روزی است که اسم یک اپلیکیشن جدید و جذاب بر سر زبان‌‌ها افتاده که قابلیت‌های توییتر را دارد و کاربران از طریق آن می‌توانند متن، عکس و ویدیو را با دوستان خود و سایر کاربران به اشتراک بگذارند؛ اما خبری از محدودیت‌های آن نیست. از نام این شبکه اجتماعی که اپلیکیشن اینستاگرام تردز نام دارد، مشخص است که دوست و برادر اینستاگرام بوده و آمده است تا با سایر پلتفرم‌ها از جمله توییتر به رقابت بپردازد.

شرکت مالک اینستاگرام، یعنی متا، پیشتر اعلام کرده بود که در حال پیاده‌سازی یک پلتفرم جذاب دیگر است که قرار است با توییتر به رقابت بپردازد. این شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز (Instagram Threads) نام گرفته است. اما اینستاگرام تردز چیست و چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد؟

شبکه اجتماعی جدید تردز می‌خواهد با امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، خود را در دل کاربران جا کند و جایگزین حتمی توییتر باشد. البته، متا اخیرا اعلام کرده که هدف اصلی اینستاگرام تردز، رقابت با توییتر نیست؛ با این حال، کاربران برداشت دیگری دارند. حدس و گمان‌هایی در مورد این پلتفرم وجود دارد که اگر مایل هستید بیشتر درباره آن بدانید، با معرفی کامل اینستاگرام تردز همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

دانلود اپلیکیشن اینستاگرام تردز ؛ رقیب توییتر رسما منتشر شد [+لینک دانلود اندروید و iOS]

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز

اینستاگرام تردز چیست ؟

اپلیکیشن اینستاگرام تردز از شبکه اجتماعی اینستاگرام جداست و از نظر عملکرد، به توییتر شباهت دارد. در واقع، این پلتفرم توییتر است که رقیب اینستاگرام تردز محسوب می‌شود. تردز بر روی متن تمرکز دارد اما کاربران آن می‌توانند عکس و ویدیو نیز به اشتراک بگذارند. اما قابلیت های Instagram Threads و ویژگی‌های مختلف اینستاگرام تردز چیست ؟

اینستاگرام تردز چیست

ویژگی های اینستاگرام تردز چیست ؟

در این بخش قصد داریم به بررسی ویژگی های Instagram Threads بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که اینستاگرام تردز چیست و اصلا چرا باید از آن استفاده کرد؟

هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی چه چیزی ساده‌تر و بهتر از اینکه یک متن کوتاه را تایپ کنیم؟! این ویژگی در توییتر، رقیب اینستاگرام تردز موجود است و همین باعث شده کاربران مختلف از جمله رسانه‌ها، خبرنگاران و چهره‌های سیاسی بتوانند در شرایط مختلف تنها با نوشتن متنی کوتاه، اخبار مختلف و مهم را به گوش جهانیان برسانند.

هم‌اکنون این قابلیت در اینستاگرام تردز نیز موجود است و مثل توییتر، مبتنی بر متن است. اما با وجود متنی بودن تردز، کاربران می‌توانند عکس و ویدیو نیز در پست‌های خود به اشتراک بگذارند. بنابراین فقط محدود به متن نیست و شما می‌توانید اخبار خود را از طریق تصایر و فیلم نیز منتشر کنید تا طیف وسیعی از کاربران به آن دسترسی داشته باشند.

بنابراین می‌توانید از Threads برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و متن‌های خود استفاده کنید و آنها را با لیستی از دوستان نزدیک‌ و سایر فالوورها به اشتراک بگذارید.

از دیگر ویژگی های اینستاگرام تردز این است که از طریق آن می‌توان کنترل کاملی روی افرادی داشت که می‌توانند به شما و پست‌های شما دسترسی داشته باشند. سه بخش اصلی در این برنامه وجود دارد که شامل دوربین، صندوق ورودی و صفحه وضعیت است. در بخش متنی درست مانند توییتر عمل می‌کند و چنانچه یکی از کاربران توییتر باشید، پس با این ویژگی تردز آشنا هستید؛ زیرا کار با آن کاملا مشابه توییتر بوده و بسیار آسان است.

در اینستاگرام صندوق ورودی یا Inbox به طور کلی محلی برای دریافت پیام‌های مستقیم است، اما در Threads فقط مکالمات دوستان نزدیک خود را خواهید دید. چت‌های گروهی نیز در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید:

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز ؛ نبرد خارج از قفس آغاز شد!

حضور رئیسی در تردز ؛ رئیس جمهور بازهم به یک پلتفرم فیلترشده پیوست!

در بخش ارسال محتوای تصویری نیز هیچ فیلتری در دسترس نیست. اگر از Threads برای ارسال پیام به دو یا سه نفر استفاده می‌کنید، می‌توانید عکس پروفایل آن‌ها را در پایین صفحه دوربین پین کنید و سپس برای ارسال یک محتوای تصویری، روی عکس آن‌ها ضربه بزنید و برای ارسال، انگشت خود را به سمت بالا بکشید.

در ادامه می‌توانید انتخاب کنید که همه عکس‌ها و ویدیوهایی که با استفاده از Threads می‌گیرید در رول یا گالری دوربین گوشی هوشمند ذخیره شوند.

ویژگی های Instagram Threads چیست
ویژگی های Instagram Threads چیست

در اکثر شبکه‌های اجتماعی امکان لایک کردن، کامنت گذاشتن، چت کردن و … وجود دارد. در توییتر نیز وجود دارد و اکنون در تردز نیز در دسترس است. کاربران می‌توانند پست‌ها را لایک کرده، کامنت بگذارند و یا آن‌ها را بازنشر کنند.

علاوه‌بر این قابلیت های اینستاگرام تردز که گفته شد، امکان محدود کردن کاربرانی که می‌توانند به پست‌های شما پاسخ دهند نیز در این برنامه وجود دارد. این شما هستید که مشخص می‌کنید چه کسی بتواند به پست‌های شما عکس‌العمل نشان دهد و چه کسی این امکان را نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شبکه اجتماعی تردز، امکان به‌روزرسانی‌های وضعیت سفارشی است که می‌توان آن را با گروهی از دوستان منتخب به اشتراک گذاشت. کاربران می‌توانند از میان لیست استاتوس‌های از پیش تعیین شده، استاتوس مدنظر خود را انتخاب کرده یا استاتوس خاص خود را ایجاد کنند.

آواتارهای Meta Threads که نمایه‌های دیجیتالی قابل تنظیم کاربران هستند و در پلتفرم‌های متا از جمله فیس‌بوک، مسنجر، استوری‌های اینستاگرام و دی‌ام‌ها قابل استفاده هستند در تردز نیز در دسترس هستند.

پست‌های موضوعات می‌توانند حداکثر ۵۰۰ کاراکتر داشته باشند و می‌توانند شامل لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها تا ۵ دقیقه باشند. حریم خصوصی و مسائل امنیتی نیز برای محافظت از کاربران در تمام شبکه‌های اجتماعی همواره مهم بوده و در تردز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

عدم نیاز به ساخت اکانت جدید و امکان لاگین کردن با همان اکانت اینستاگرام در برنامه تردز یک ویژگی جذاب دیگر این شبکه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

تماس صوتی و تصویری توییتر به زودی عرضه می‌شود؛ جدیدترین راهکار ماسک برای مقابله با تردز!

طعنه ایلان ماسک به اینستاگرام تردز ؛ خدا را شکر که این‌قدر عاقلانه امور خود را اداره می‌کنید!

دانلود و نحوه نصب اینستاگرام تردز

در مورد اینکه اینستاگرام تردز چیست باید گفت یک پلتفرم یا شبکه اجتماعی شبیه توییتر است؛ اما اینکه چگونه می‌توان در این پلتفرم ثبت نام و از آن استفاده کرد را در ادامه بررسی می‌کنیم. اگر مایل هستید این پلتفرم را بر روی گوشی خود نصب کنید و عضوی از این خانواده بزرگ باشید، معرفی کامل اینستاگرام تردز را از دست ندهید.

در حال حاضر این برنامه در گوگل‌پلی یا اپ‌استور منتشر شده است و شما می‌توانید اینستاگرام تردز را برای اندروید و iOS دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. علاوه بر اینکه برنامه Threads برای اندروید و iOS منتشر شده، در نسخه تحت وب هم در دسترس قرار دارد؛ اما عملکرد آن محدودتر از اپلیکیشن آن است.

گفتنی‌است که برنامه اینستاگرام تردز در ایران فیلتر شده و دسترسی به آن تنها با استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی (VPN) امکان‌پذیر است.

معرفی کامل اینستاگرام تردز
معرفی کامل اینستاگرام تردز

در صورتی که یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارید، نیازی به ساخت اکانت در پلتفرم تردز نیست. با توجه به اینکه این اپلیکیشن جزو زیرمجموعه‌های اینستاگرام است، شما می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام خود در تردز لاگین کنید و نیازی به ساخت اکانت جدید نیست.

در ادامه باید گفت نه تنها شما از اکانت اینستاگرام خود در Threads استفاده می‌کنید، بلکه می‌توانید به اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید یا شما را دنبال می‌کنند نیز در اپلیکیشن تردز دسترسی داشته باشید و همان لیست Follower و Following را در تردز نیز خواهید داشت. این ویژگی کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. پس نیازی نیست در تردز به دنبال دوستان خود بگردید تا آنها را دنبال کنید. همین که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید کافی است.

بعد از اینکه برنامه تردز را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کردید، اکنون می‌توانید برای ورود از همان حساب شبکه اجتماعی اینستاگرام خود استفاده کنید. پس از ورود و باز کردن اپلیکیشن تردز، در پایین صفحه اطلاعات اکانت اینستاگرام به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید با کلیک بر روی آن وارد اکانت تردز خود شوید.

هنگامی که برای اولین بار وارد تردز می‌شوید از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را در تردز هم دنبال کنید؟ شما امکان این را دارید که هر کدام از افرادی که می‌خواهید را دنبال کنید یا با زدن دکمه Follow all به صورتی کلی همه دنبال شوندگان خود در اینستاگرام را در تردز هم دنبال کنید. پس شما می‌توانید در تردز دنبال کنندگان یکسانی با اینستاگرام داشته باشید.

موضوع مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کرد& یکی از مشکلات تردز است که به دلیل عدم آگاهی کاربران باعث مشکلاتی شد. شما می‌توانید با همان حساب اینستاگرام خود به پلتفرم تردز وارد شوید؛ اما مورد اصلی این است که در صورتی که بخواهید اکانت تردز را حذف و پاک کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اپلیکیشن اینستاگرام تردز

گفتنی‌است که حذف اکانت تردز باعث حذف اکانت اینستاگرام می‌شود و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشته است. عده‌ای از کاربران اینستاگرام که از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند، متوجه شدند که پس از حذف برنامه تردز ، اکانت اینستاگرام آنها نیز پاک شده است.

البته، متا اعلام کرده که قابلیت دلیت اکانت اینستاگرام تردز به صورت مجزا به زودی اضافه می‌شود. «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام اخیرا اعلام کرد که متا مشغول اجرای برنامه‌هایی جهت ایجاد قابلیت حذف حساب‌های Threads بدون حذف حساب اینستاگرام است.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی توییت جنجالی ایلان ماسک ؛ صرفا شوخی بود!

قهرمان بزرگ UFC ایلان ماسک را برای مقابله با زاکربرگ آموزش می‌دهد!

آیا اینستاگرام تردز پولی است؟

تا این بخش همه چیز را در مورد اینکه اینستاگرام تردز چیست بیان کردیم و در این بخش در مورد پولی بودن یا نبودن تردز صحبت می‌کنیم. در شبکه اجتماعی توییتر کاربران برای وریفای شدن و دسترسی به امکانات بیشتر باید ماهانه 11 دلار پرداخت کنند و این باعث نارضایتی کاربران و ترک توییتر شده بود. اما برنامه تردز آمده تا این محدودیت‌ها را رفع کند. پس اینستاگرام تردز پولی نیست و کاربران برای استفاده از این پلتفرم و حضور در آن لازم نیست هیچ پولی پرداخت کنند.

توییتر، رقیب اینستاگرام تردز

بلافاصله بعد از اینکه ایلان ماسک صاحب جدید شبکه اجتماعی توییتر شد، تغییرات زیادی را در آن اعمال کرد. هفته گذشته بود که اختلالی در توییتر ایجاد شد و به دنبال آن، توییت جنجالی ایلان ماسک، موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت.

توییتر به واسطه ایجاد برخی محدودیت‌ها مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. این تغییرات مطابق میل بسیاری از کاربران نبود و تعدادی نیز از این پلتفرم قطع امید کردند. عده‌ای از این شبکه اجتماعی رفتند و به فکر پیدا کردن یک جایگزین خوب برای آن بودند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که بسیاری از کاربران بعد از توییتر به فکر استفاده از آن افتادند، بلواسکای بود.

همین موضوع باعث شد تا شرکت‌های دیگر نیز دست به کار شوند و به فکر عرضه یک رقیب تازه تفس برای توییتر باشند. در این بین، متا بود که به خوبی از فرصت پیش آمده استفاده کرد و شبکه اجتماعی جدید خود یعنی Instagram Threads را راه‌اندازی کرد.

برنامه اینستاگرام تردز یک اپلیکیشن شبیه به توییتر است که بر روی مایکروبلاگینگ (Microbloging) تمرکز دارد. به نظر می‌رسد که اپلیکیشن اینستاگرام تردز نیامده تا با توییتر رقابت کند بلکه هدف آن این است که جایگزینی برای آن باشد. اپلیکیشن اینستاگرام تردز که یک شبکه اجتماعی متنی است اکنون به بازار عرضه شده و کاربران می‌توانند در آن عضو شوند.

اینکه تردز در کار خود موفق خواهد بود و می‌تواند جایگزین توییتر شود، در آینده نزدیک مشخص خواهد شد؛ اما باید گفت که مدیر عامل متا به دلیل استفاده از ویژگی‌های دیگر پلتفرم‌ها و گنجاندن آن‌ها در پلتفرم‌های خود شهرت دارد که اغلب با موفقیت زیادی نیز همراه بوده است.

با توجه به پایگاه کاربران عظیم اینستاگرام که به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از توییتر هستند، احتمال اینکه Threads بتواند در آینده جایگزین توییتر شود بالا است. پس به نظر می‌رسد موفقیت برنامه اینستاگرام تردز حتمی باشد.

جمع‌بندی

تا اینجا توانستیم به سوال اینستاگرام تردز چیست پاسخ دهیم. این برنامه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف توییتر و حتی سایر شبکه‌های اجتماعی را در خود دارد و ارائه آن به بازار شبکه‌هایی اجتماعی سر و صداهایی به پا کرد. قابلیت های اینستاگرام تردز و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند آن را به جایگزینی برای توییتر تبدیل کند. این پلتفرم جدید محدودیت‌هایی که ایلان ماسک در توییتر اعمال کرده بود را ندارد و کاربران می‌توانند با خیال راحت در این شبکه اجتماعی عضو شوند و به فعالیت بپردازند.

سوالات متداول

اینستاگرام تردز چیست ؟

اپلیکیشن اینستاگرام تردز از شبکه اجتماعی اینستاگرام جداست و از نظر عملکرد، به توییتر شباهت دارد. در واقع، این پلتفرم توییتر است که رقیب اینستاگرام تردز محسوب می‌شود. تردز بر روی متن تمرکز دارد اما کاربران آن می‌توانند عکس و ویدیو نیز به اشتراک بگذارند.

آیا دلیت اکانت اینستاگرام تردز باعث حذف اکانت اینستاگرام می‌شود؟

بله. از آنجایی‌‌که این دو پلتفرم به هم پیوسته هستند، حذف حساب کاربری تردز درواقع به معنای پاک شدن اطلاعات حساب اینستاگرام است. البته کمپانی متا اعلام کرده که به‌زودی، قابلیت حذف اکانت اینستاگرام تردز به‌صورت مجزا را منتشر می‌کند.

آیا اینستاگرام تردز پولی است؟

خیر. یکی از ویژگی های Instagram Threads این است که برای استفاده از قابلیت‌‌های آن، نیازی نیست که هزینه‌ای را برای ایجاد حساب کاربری یا استفاده از قابلیت‌های آن پرداخت کنید. در معرفی کامل اینستاگرام تردز گفتیم که این شبکه اجتماعی به‌منظور رقابت با توییتر، ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که یکی از آنها، رایگان بودن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد برنامه اینستاگرام تردز چیست ؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر