;
coinex

هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چطور کار می‌کند؟ [+فیلم]

اخیراً سپاه پاسداران دو موشک مجهزبه هوش مصنوعی معرفی کرد که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. اما بکارگیری هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی به چه شکل است؟
4 روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک مانور دریایی ویژه از موشک‌های جدید ناوگان دریایی خود به‌نام‌های موشک قدیر که از نوع موشک‌های کروز است و موشک فاتح به‌عنوان یک موشک بالستیک رونمایی کرد.

اما چیزی که مراسم رونمایی از سامانه‌های موشکی سپاه را هیجان‌انگیزتر کرد، اعلام استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در آنها بود که در عملیات‌های تاکتیکی مختلف می‌تواند کارایی موشک را چندین برابر افزایش دهد.

حال با توجه به این موضوع بهتر است از نحوه کار هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی مطالبی را بدانیم. در ادامه مطلب صحبت‌های فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این خصوص را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین شناورهای سپاه پاسداران با موشک‌هایی با برد 600 کیلومتر معرفی شدند

شیوه کار هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چگونه است؟

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:

تغییر هدف پس از شلیک با بهره‌گیری از هوش مصنوعی از ویژگی‌های موشک‌های جدید کروز و بالستیک است.

سامانه موشکی فاتح

فتح ۳۶۰ یا به اختصار موشک فتح نمونه کوچک‌سازی‌شده موشک‌های خانواده فاتح است، که در کنار دقت بالا و نقطه‌زن بودن قدرت آتش ویران‌گری را برای یگان‌های به‌کار گیرنده فراهم می‌کند.

این موشک بالستیک کوتاه‌برد به منظور استفاده در عملیات‌های تاکتیکی و حمله دقیق به اهداف مورد نظر توسعه داده شده‌ است. برخی منابع خارجی موشک فتح ۳۶۰ را پاسخی به سامانه موشکی هیمارس آمریکا می‌دانند.

شیوه کار هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چگونه است؟

سامانه موشکی کروز قدیر

موشک کروز دریایی قدیر موشک هوشمندی است که قابلیت پرواز در ارتفاعی کمتر ۱۵ متر را دارد و با توجه به برخورداری از سیستم مسیریابی خودکار قادر به شناسایی و انهدام اهداف تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری می‌باشد.

شیوه کار هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چگونه است؟

موشک کروز قدیر، همانند سایر موشک‌های کروز ایرانی قابلیت شلیک از سامانه‌های پرتاب از ساحل و دریا را و انواع شناور و بالگرد را داراست که این قابلیت، موجب افزایش برد و انعطاف بالای عملیاتی یگان‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کارکرد هوش مصنوعی در موشک‌های ایرانی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر