;
coinex

مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 رسما توسط سپاه پاسداران منتشر شد

مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 رسماً توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فاش شد. پهپاد شاهد 136 از بهترین پهپادهای انتحاری ایران است که در جنگ روسیه و اوکراین به وفور مورد استفاده روس‌ها قرار گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 را به‌طور رسمی منتشر کرد. سپاه پاسداران به‌منظور معرفی کامل پهپاد انتحاری خود، تمامی مشخصات آن را همراه با ترسیم شکل پهپاد در یک بنر جای داده است. از جمله مشخصات پهپاد انتحاری شاهد 136 می‌توان به برد 2500 کیلومتری آن، وزن 200 کیلوگرمی، پیشرانه چینی با موتور MD550 و برخی موراد دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: پهپاد کامیکازه عذاب با شباهت زیاد به شاهد 136 توسط ترکیه رونمایی شد

مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 رسماً اعلام شد

به گزارش تکراتو، مشخصات منتشر شده از این پهپاد با مشخصاتی که پیش از این در خصوص آن گمانه‌زنی میشد تقریباً یکسان است.

طبق اطلاعات موجود در بنر، برد این پهپاد ۲۵۰۰ کیلومتر است و وزن آن ۲۰۰ کیلوگرم است. این پهپاد به یک کلاهک ۵۰ کیلوگرمی مجهز است و پس از پرتاب با بوستر کمکی، سرعت آن به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 رسماً اعلام شد

نکته دیگر در خصوص پیشران این پهپاد است که پیشران آن موتور MD550 چینی معرفی شده است. هرچند که از سال‌های گذشته چند نمونه موتور وانکل بومی همچون شاهد ۷۸۸ و صراط۲ با توانایی ۵۰ و ۶۰ اسب‌بخار نیز معرفی شده، اما با توجه به این بنر، احتمالاً تعداد بسیار زیادی از پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ موجود در کشور از همین موتور استفاده می‌کنند، قدرت این موتور ۵۰ اسب‌بخار است.

همچنین در این بنر طراح لانچرهای چندفروندی پهپادهای سری شاهد سید عمار موسوی معرفی شده که سال ۱۳۹۷ در فرودگاه T4 و با حمله اسرائیلی‌ها به این فرودگاه به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات فنی پهپاد شاهد 136 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    دیدگاه ما مهم نیست چیزی که هست دنیا ایران را الان با این پهپاد قدرتمند و توانا میشناسند درود بر سپاه پاسداران که اقتدار را به ایران هدیه میکند و نام ایران را در سر تا سر جهان معرفی کرد و کاش به سازندگانش هم اهمیت بدهند و جوایز و حقوق کافی بدهند که فکر مهاجرت نکنند کاش به جای حقوق به مفت خورهای فوتبالیست یا بازیگر به این افراد اهمیت بدهند که برای کشور اقتدار میاورند

    پاسخ

    دیدگاه ما مهم نیست چیزی که هست دنیا ایران را الان با این پهپاد قدرتمند و توانا میشناسند درود بر سپاه پاسداران که اقتدار را به ایران هدیه میکند و نام ایران را در سر تا سر جهان معرفی کرد و کاش به سازندگانش هم اهمیت بدهند و جوایز و حقوق کافی بدهند که فکر مهاجرت نکنند

    پاسخ