;
coinex

رکورد مصرف برق کشور بار دیگر شکسته شد؛ 22 بار رکوردشکنی مصرف برق در تابستان 1402!

رکورد مصرف برق کشور بازهم شکسته شد. براساس این خبر، گفته شده که در تابستان امسال، این 22مین روزی است که رکوردشکنی در مصرف برق اتفاق افتاده است.

بنابر اعلام مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، رکورد مصرف برق کشور با دیکر شکسته شده است. ظاهراً تاکنون و در تابستان سال جاری، 22 بار رکوردشکنی در مصرق برق اتفاق افتاده است که نسبت به سالهای قبل بسیار بیشتر است. همچنین براساس آمار، گفته شده که میزان اوج مصرف در سال پیش، ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده در صورتی که امسال تقاضای برق به عدد ۷۳ هزار و ۴۵۰ مگاوات رسیده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی کشور به دلیل گرمای هوا یا کمبود برق ؛ رسانه‌های اجتماعی چه می‌گویند؟

رکورد مصرف برق کشور بازهم شکسته شد

سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که میزان تقاضای مصرف برق به عدد ۷۳ هزار و ۴۵۰ مگاوات رسید که یک نصاب جدید در صنعت برق است. به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد:

این میزان مصرف در مقایسه با رکورد اوج مصرف سال گذشته که ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود، ۴ هزار مگاوات بیشتر است که این میزان حکایت از رشد ۵.۷ درصدی اوج مصرف برق دارد.

رکورد مصرف برق کشور بازهم شکسته شد

وی ادامه داد: «امروز بیست و دومین روزی است که نصاب جدیدی را نسبت به سال گذشته ثبت می‌کنیم و اعداد بیشتر از ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات پرتکرار بوده است و این نشان می‌دهد مصرف برق در کشور زیاد است.» سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد:

امیدواریم در روزهای آینده با کاهش دمای هوا و تداوم همکاری مردم، اوج مصرف کاهش یابد.

رجبی مشهدی گفت: «تلاش دست‌اندرکاران صنعت برق سبب شده تا همه مردم در این شرایط برق پایدار داشته باشند و مشکلی در تامین برق نیست، اما همچنان نیاز است تا مردم در زمینه کاهش مصرف برق همکاری کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکسته شدن دوباره رکورد مصرف برق کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر