coinex
راهنمای خرید تکراتو

فناوری باتری انباشته در آیفون 15 چیست و چه تفاوتی با دیگر انواع باتری گوشی دارد؟

ممکن است در آینده فناوری باتری انباشته به گوشی‌های پرچمدار آیفون 15 و گلکسی اس 24 سامسونگ راه پیدا کند. اما باتری انباشته چیست و چه تفاوتی با فناوری‌های رایج دارد؟

مدتی‌ست که زمزمه‌هایی از وجود فناوری باتری انباشته در گوشی‌های پرچمدار گلکسی S24 سامسونگ و یا شاید هم آیفون 15 اپل به گوش می‌رسد که درحالت کلی اگر بکار گرفته شود، عمر باتری گوشی‌های هوشمند و همچنین شارژدهی آنها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. این تکنولوژی که امضای خودروهای الکتریکی است و از اولین نسل در این خودروها حضور داشته، اگر به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کند، انقلابی در این صنعت ایجاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: گوشی مقاوم FOSSiBOT F102 با دوربین 108 مگاپیکسلی و باتری 16500 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد [+قیمت]

فناوری باتری انباشته در آیفون 15 و مقایسه با انواع دیگر باتری گوشی

این فناوری نوآورانه که به‌طور سنتی در صنعت خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که می‌تواند عمر باتری گوشی‌های هوشمند را تا حد زیادی افزایش دهد.

این یک فناوری باتری جدید است که برای گوشی‌های هوشمند در حال توسعه است. افزایش ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند بدون افزایش اندازه فیزیکی آنها طراحی شده است. این کار با چیدن چندین سلول باتری روی هم به‌جای قرار دادن آنها در کنار هم به دست می‌آید.

فناوری باتری انباشته در آیفون 15 ومقایسه با انواع دیگر باتری گوشی

مزایای متعددی برای شارژ باتری انباشته وجود دارد. اولا، ظرفیت باتری بالاتر را در یک فضای جمع و جور امکان‌پذیر می‌کند، یک عامل مهم برای گوشی‌های هوشمند که در آن کاربران انتظار عمر باتری طولانی‌تری را بدون تاثیر بر اندازه دستگاه دارند. ثانیاً، شارژ باتری انباشته با امکان شارژ همزمان چندین سلول باتری، سرعت شارژ سریع‌تر را امکان‌پذیر می‌کند و به‌طور موثر زمان شارژ کلی را کاهش می‌دهد.

فناوری Stacked Battery چه تفاوتی با فناوری فعلی Winding Battery دارد؟

فناوری باتری سیم‌پیچی روش مرسوم ساخت سلول‌های باتری است. در این فرآیند، الکترودهای مثبت و منفی به شکل مارپیچی با یکدیگر ترکیب می‌شوند. در حالی که این روش ساده و مقرون به‌صرفه است، محدودیت‌هایی دارد. یکی از این محدودیت‌ها احتمال خرابی زودهنگام است.

فناوری باتری انباشته یک رویکرد مدرن برای ساخت سلول‌های باتری است. الکترودهای مثبت و منفی لایه به لایه روی هم چیده می‌شوند. این یک ساختار داخلی یکنواخت‌تر ایجاد می‌کند و عملکرد و طول عمر را افزایش می‌دهد. فناوری باتری انباشته نیز از نظر فضا کارآمد است و در مقایسه با فناوری باتری سیم‌پیچ، تراکم انرژی بالاتری را در سلول‌های باتری ایجاد می‌کند.

در اینجا برخی از مزایای بالقوه شارژ باتری انباشته عمر باتری طولانی‌تر، سرعت شارژ سریع‌تر و ضریب فرم کوچکتر است با این حال این باتری با چالش‌های بالقوه روبه است، مانند:

  • هزینه: شارژ باتری انباشته گرانتر از فناوری باتری سنتی است. انباشته شدن دقیق و تراز چند سلول باتری هزینه‌های ساخت را افزایش می‌دهد.
  • ایمنی: مدیریت نادرست شارژ باتری انباشته می‌تواند خطر ایمنی ایجاد کند. باتری‌ها اگر به‌درستی خنک نشوند ممکن است بیش از حد گرم شوند و آتش بگیرند.
  • قابلیت اطمینان: شارژ باتری انباشته یک فناوری نسبتاً جدید است و عملکرد طولانی مدت آن به‌دلیل داده‌های محدود استفاده از تلفن هوشمند هنوز نامشخص است.

شایعه شده است که سامسونگ گلکسی اس 24 یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی است که از شارژ باتری انباشته بهره می‌برد. انتظار می‌رود این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی باشد که به‌طور قابل توجهی بزرگتر از باتری گلکسی اس 23 فعلی است. با این حال، جالب‌تر از ظرفیت این است که از فناوری شارژ باتری انباشته انتظار می‌رود اندازه فیزیکی گوشی را ثابت نگه دارد.

فناوری باتری انباشته در آیفون 15 ومقایسه با انواع دیگر باتری گوشی

علاوه‌بر گلکسی اس 24، گوشی‌های هوشمند دیگری که گفته می‌شود از شارژ باتری انباشته استفاده می‌کنند، آیفون 15 هستند.

طبق گزارش RGcloudS، سامسونگ قصد دارد باتری‌های پشته‌ای را در گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا اضافه کند. منبع اطلاعات همچنین اشاره می‌کند که سری آیفون 15 اپل از باتری‌های انباشته استفاده می‌کند. با این حال، به‌دلیل تولید محدود، این ویژگی ممکن است در انحصار Galaxy S24 Ultra یا در هر دو مدل موجود باشد.

تایید رسمی در مورد قابلیت‌های شارژ هنوز در انتظار است، اگرچه انتظار می‌رود Galaxy S24 با شارژ سریع 25 واتی ادامه دهد. علاوه‌بر این، شایعه شده است که گلکسی اس 24 اولترا از ژل خنک‌کننده در باتری‌های انباشته استفاده می‌کند تا اتلاف گرما را به حداقل برساند. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال انجام آزمایش‌هایی است تا مشخص کند کدام مدل‌ها از این فناوری باتری سود خواهند برد.

به‌طور کلی، شارژ باتری انباشته یک فناوری باتری جدید امیدوارکننده است که پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه تغذیه گوشی‌های هوشمند دارد. این امکان را برای ظرفیت باتری بالاتر در فضای کوچکتر فراهم می‌کند، که می‌تواند منجر به عمر باتری بیشتر و سرعت شارژ سریع‌تر شود. با این حال، هنوز برخی از چالش‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند، مانند فناوری سلول باتری و مدیریت گرما.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فناوری باتری انباشته در آیفون 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر