;
coinex

نخستین تلویزیون‌های بی‌سیم الجی معرفی شدند

تلویزیون‌های بی‌سیم الجی با به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا معرفی شدند. غول لوازم خانگی و دستگاه‌های الکترونیکی کره‌ای از اولین تلویزیون‌های کاملا بی‌سیم جهان رونمایی کرد.

الجی یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی، دستگاه‌های الکترونیکی و یکی از برترین برندهای کره‌ای است که همیشه در محصولات خود نوآوری داشته و در این بین شاید اولین باشد. یکی‌از محصولات پرطرفدار الجی، تلویزیون‌های باکیفیت، خلاقلانه، و بسیار پیشرفته است که در انواع و اقسام مختلف تولید می‌شوند.

حال این برند خوش‌نام تلویزیونی ساخته است که به طور کامل بی‌سیم است و تمامی درگاه‌های ارتباطی آن درون یک دستگاه مستقل به‌نام Zero-Connect قرار می‌گیرد که به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون متصل می‌شود. در ادامه مطلب به معرفی و مشخصات فنی اولین تلویزیون‌های بی‌سیم الجی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ابزار هوش مصنوعی الجی معرفی شد

تلویزیون‌های بی‌سیم الجی با دستگاه Zero-Connect معرفی شدند

سامسونگ حالا نزدیک به 10 سال است که در تلویزیون های خود از تکنولوژی One-Connect استفاده کند. وان کانکت یک دستگاه اکسترنال است که تمام ورودی‌های صدا و تصویر و برق و همچنین تمام خروجی‌های تلویزیون به آن متصل هستند و تنها کابل متصل به تلویزیون یک کابل است که آن هم متصل به وان کانکت است. به لطف این تکنولوژی شما می‌توانستید بهترین مدیریت کابل را برای تلویزیون سامسونگ خود انجام دهید تا همه‌چیز در مرتب‌ترین حالت خود باشد.

نخستین تلویزیون‌های بی‌سیم الجی معرفی شدند
دستگاه زیروکانکت

حالا الجی پای خود را فراتر گذاشته و از تکنولوژی Zero-Connect تحت برند LG Signature رونمایی کرده است. با تکنولوژی زیرو کانکت درست مشابه تکنولوژی وان کانکت سامسونگ یک دستگاه کوچک خارج از تلویزیون وجود دارد که تمام ورودی‌ها و خروجی‌های صدا و تصویر بر روی آن قرار دارند. اما با این تفاوت که ارتباط بین این دستگاه و تلویزیون به‌صورت کاملا بی‌سیم انجام می‌شود و دیگر هیچ کابلی وجود ندارد.

البته انتقال تصویر بی‌سیم تکنولوژی جدید نیست و در سال‌های گذشته هم محصولاتی تحت این عنوان دیده بودیم. اما تکنولوژی الجی کاملا متفاوت با محصولات مشابه هست و ویژگی‌های خاص خودش را دارد که تمام ایرادات نسخه‌های دیگر را رفع کرده است. حالا برای نمایش تصویر روی تلویزیون تنها کافی است کنسول یا پلیر خود را به زیرو کانکت الجی متصل کنید و تمام! تصویر بدون اتصال هیچ سیمی بر روی تلویزیون در حال نمایش است. در واقع با این نوآوری هیچ‌چیز اضافه یا کسر نشده تنها محل اتصال سیم‌ها از پشت تلویزیون به‌محل خارج از تلویزیون و به‌دلخواه شما منتقل شده است.

الجی برای انتقال محتوا به‌صورت بی‌سیم از فرکانس‌های بسیار بالایی استفاده کرده است تا هیچ تداخلی با سایر امواج خانه مثل موبایل‌، مودم و غیره نداشته باشد. این سیگنال بی‌سیم می‌تواند تا 30 گیگابیت بر ثانیه دیتا انتقال دهد، برای درک بهتر این عدد باید بدانید که این تلویزیون‌ها توانایی نمایش تصویر 4K با رفرش ریت 120 فریم بر ثانیه را دارند. این موضوع بدین معنی است که شما هیچ‌گونه افت کیفیتی برای بازی‌ها یا فیلم‌های بلوری خود نخواهید داشت.

مشخصات فنی تلویزیون جدید الجی

تکنولوژی HDMI 2.1 پهنای باند حداقل 40 گیگابیتی دارد که 10 گیگ بیشتر از زیرو کانکت است و ممکن است نگران افت کیفیت تصویر باشید. اما الجی این نوید را داده است که به‌لطف پردازشگر پیشرفته درون زیرو کانکت سیگنال به‌طور کامل از فرستنده دریافت شده و به‌بهترین شکل به‌تلویزیون منتقل خواهد شد. بنابراین شما تجربه هیچ‌گونه افت کیفیتی را نخواهید داشت البته این موضوعی است که تا زمان تولید انبوه و عرضه رسمی به‌بازار نمی‌توان نظر درستی درباره آن داد.

نخستین تلویزیون‌های بی‌سیم الجی معرفی شدند
پهنای باند تلویزیون جدید الجی

زیروکانکت در حال حاضر تا رنج 10 متر را پوشش خواهد داد که با فرض درست بودن عدد اعلامی، مقدار خوبی به‌حساب می‌آید و کاملا راضی کننده است. سری تلویزیون‌های بی‌سیم الجی با نام M3 و در سه سایز 77، 83 و 97 اینچ به‌بازار عرضه می‌شوند که خرید آن را برای کاربر عادی سخت می‌کند احتمالا دلیل الجی برای عرضه آن در سایزهای بزرگ سرشکن کردن هزینه‌های تولید ماژول بی‌سیم در هزینه تولید پنل است.

این تلویزیون‌ها به ترتیب 5 هزار، 8 هزار و 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند که بسیار گرانتر از رقبای بی‌سیم خود است. پس هر چند این تکنولوژی خیلی جذاب و آینده نگرانه است ولی همچنان مسیر زیادی را باید طی کند تا تبدیل به یکی از گزینه‌های اصلی خرید توسط مصرف‌کننده شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی اولین تلویزیون‌های بی‌سیم الجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سخت افزار مگ

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر