coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از پورت USB-C در عربستان هم اجباری می‌شود

استفاده از پورت USB-C در عربستان نیز اجباری می‌شود. ظاهراً سعودی‌های هم به استانداردسازی پورت‌های شارژ دستگاه‌های الکترونیکی اعتقاد دارند.

براساس قانونی که پیش‌تر توسط اتحادیه اروپا در جهت استانداردسازی پورت شارژ USB-C در دستگاه‌های الکترونیکی وضع شد، تمامی شرکت‌های فناوری باید از این نوع پورت در محصولات خود در این قاره استفاده کنند وگرنه از فروش محصولاتشان در کل اروپا ممانعت به عمل خواهد آمد. حال قانون استفاده از پورت USB-C به عربستان نیز سرایت کرده و این کشور اعلام کرده است که از سال 2025 تمامی دستگاه‌های وارد شده به کشور، باید دارای پورت شارژ USB-C باشند.

بیشتر بخوانید: نخستین خودرو برقی عربستان رسما معرفی شد [+ویدیو]

استفاده از پورت USB-C در عربستان اجباری می‌شود

مقامات کشور عربستان سعودی به‌تازگی قانون جدیدی را در رابطه با استاندارد کردن پورت‌های شارژر وضع کرده‌اند که بر اساس آن از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳)، تمام دستگاه‌های الکترونیکی باید به درگاه USB-C مجهز شده باشند.

به‌گفته سخنگویان دولت این کشور، هدف از این کار بهبود تجربه کاربر، کاهش هزینه‌ها، کاهش زباله‌های الکترونیکی (e-waste) و همچنین امکان انتقال داده‌های با کیفیت بسیار بالا است.

استفاده از پورت USB-C در عربستان هم اجباری می‌شود

قانون دو مرحله‌ای استفاده از پورت USB-C در عربستان

به گزارش Gsmarena، این تصمیم از سوی سازمان استاندارد، اندازه‌شناسی و کیفیت عربستان سعودی و همچنین کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری این کشور صادر شده و در مرحله اول بر روی گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی از جمله هدفون‌ها، کیبورد، اسپیکر، روتر و غیره تأثیرگذار خواهد بود.

مرحله دوم این قانون از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۶ (۱۲ فروردین ۱۴۰۵) آغاز شده و بر روی کامپیوترهای قابل حمل کوچک و لپ‌تاپ‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این سازمان‌ها، این تصمیم در نهایت به‌کاهش حدود ۴۵ میلیون دلار هزینه سالانه و صرفه‌جویی بیش از 2.2 میلیون عدد شارژر منجر خواهد شد.

استفاده از پورت USB-C در عربستان هم اجباری می‌شود

این رویکرد در حالی اتخاذ شده که به‌نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری هم به‌دنبال استفاده از پورت USB-C به‌عنوان یک استاندارد فراگیر برای دستگاه‌های الکترونیکی جدید هستند. بر اساس تازه‌ترین رندرهای منتشر شده از گوشی آیفون ۱۵ پرو، نسل بعدی گوشی‌های اپل نیز به‌پورت USB نوع C مجهز خواهند شد.

سال گذشته نیز پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام اتحادیه‌ اروپا قانون اجباری شدن استاندارد USB-C برای تمام گوشی‌های هوشمند را تصویب کرد تا اپل مجبور شود از سال 2024 درگاه لایتنینگ را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اجباری شدن استفاده از پورت USB-C در عربستان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر