coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جزئیات جدیدی از طرح واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین رایگان به 24 هزار خانوار طی طرح واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند در مرحله اول خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «ارسلان مالکی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در جریان نشست خبری دیروز خود بیان داشت: «سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت تامین زمین برای طرح ملی مسکن را بر عهده دارد. با توجه به اینکه در دولت‌های گذشته برنامه منسجمی برای بخش مسکن وجود نداشت با یک انباشت تقاضا مواجه شده‌ایم که کار ما را در طرح نهضت ملی مسکن دشوار کرده است.»

وی در مورد آخرین وضعیت تامین زمین عنوان داشت: «تاکنون بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است. علاوه بر این 5300 هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شناسایی شده است. همچنین 2000 هکتار از زمین‌های در اختیار بخش خصوصی به این طرح اختصاص می‌یابد. علاوه بر موارد مذکور 24 هزار هکتار در مراحل الحاق به سر می‌برد. 50 نقطه را در کشور برای شهرک سازی شناسایی کردیم که تاکنون 27 مورد آن در کارگروه‌های کارشناسی به مراحل بررسی رسیده و پروانه 9 شهرک صادر شده است.»

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در بیان چالش‌های تامین زمین اظهار داشت: «در بخش‌هایی از کشور مثل استان‌های گیلان و مازندران با اراضی جنگلی، کشاورزی و منابع طبیعی مواجهیم که امکان اجرای طرح‌های مسکونی در آن وجود ندارد. در استان‌های غربی نیز بعضا به علت کوهستانی بودن و توپوگرافی سخت با مشکل مواجه شده‌ایم که در مواردی مجبور به کوه بری شده‌ایم که هزینه‌های هنگفتی را تحمیل می‌کند.»

مالکی، میزان تعهد سازمان ملی زمین و مسکن را تامین زمین جهت ساخت 600 هزار واحد مسکونی طی دو سال قلمداد کرد و افزود: «تاکنون برای 570 هزار نفر تامین زمین شده و در واقع به بخش قابل توجهی از تعهد خود عمل کرده‌ایم.»

بیشتر بخوانید: جزئیات وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان مشخص شد

جزئیات طرح واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند

مالکی در مورد آمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اعلام داشت: «بالغ بر چهار میلیون خانوار برای واحدهای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد فاقد مسکن و متاهل هستند. این در واقع همان انباشت تقاضایی است که به دولت سیزدهم رسیده و ما مکلف هستیم تامین مسکن آنها را انجام دهیم.»

وی ضمن اشاره به تقاضای بالا برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران افزود: «در استان تهران وضعیت ویژه‌ای داریم چرا که با انباشت متقاضی مواجه‌ایم. در شرق استان تهران مشکلاتی در تامین زمین وجود دارد. در غرب هم چندان جای توسعه نداریم. برای شرق تهران شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده و غرب هم به صورت تراکم حداکثر پنج طبقه اقدام خواهیم کرد.»

واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن اشاره به جزئیات طرح واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند خاطرنشان کرد:

«در قالب قانون جوانی جمعیت که یک قانون جدید محسوب می‌شود، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند شده است. با توجه به اینکه ما در گذشته طرح‌های حمایتی اینچنینی نداشتیم در مرحله اول با مشکلاتی در تامین زمین مواجه شدیم اما خوشبختانه تا حدودی این مشکلات برطرف شده و توانسته‌ایم تاکنون برای 24 هزار خانوار دارای سه فرزند و بیشتر تامین زمین انجام دهیم. تا ماه ربیع الاول نیز یک مرحله دیگر واگذاری داریم که تعداد قابل توجهی زمین به خانوارهای دارای سه فرزند واگذار خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر