coinex
راهنمای خرید تکراتو

جزئیات برنامه وزارت صمت برای برقی‌سازی خودروسازان اعلام شد

معاون وزارت صمت در تشریح برنامه این وزارت‌خانه برای برقی‌سازی خودروسازان از کمترین تعرفه واردات برای محصولات فاقد فناوری ساخت در ایران خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «منوچهر منطقی»، معاون صنایع حمل‌ و ‌نقل وزارت صمت، درباره سیاست تعیین تعرفه واردات خودرو در وزارت صمت بیان داشت: «وزارت صمت سیاست تعرفه متغیر را دنبال می‌کند، بنابراین محصولاتی که فاقد فناوری ساخت در داخل کشور باشند دارای کمترین تعرفه و خودروهایی که فناوری ساخت آنها در داخل وجود داشته باشد، بیشترین تعرفه را خواهند داشت. در حقیقت تعرفه شناور برای واردات خودرو جهت پشتیبانی از تولید داخل لحاظ شده است.»

بیشتر بخوانید: همکاری مپنا و بهمن موتور برای عرضه موتورسیکلت‌های برقی در تهران

برنامه وزارت صمت برای برقی‌سازی خودروسازان

معاون صنایع حمل ‌و ‌نقل وزارت صمت تأکید کرد: «محصولاتی که فاقد فناوری ساخت در داخل کشور باشند، دارای کمترین تعرفه واردات خواهند بود.»

برقی‌سازی خودروسازان

وی در ادامه افزود:

«در خودروهای برقی فناوری به سه دسته پایه، صنعتی و شبکه تولید خودرو تقسیم می‌شود. در شبکه تولید خودرو، همزمان با ساخت باید ارتقای محصول نیز انجام شود، زیرا تغییرات و انتهای فناوری در خودروهای الکتریکی دوره‌های کوتاه‌تری دارد. بنابراین در کشور از نظر فناوری‌های پایه و صنعتی توأم با نمونه‌سازی وضعیت خوبی وجود دارد.»

منطقی در پایان درباره برنامه وزارت صمت برای برقی‌سازی خودروسازان خاطرنشان کرد: «وزارت صمت برنامه جامع در خصوص برقی‌سازی خودروسازان را تدوین کرده است، این برنامه در سه مرحله اجرا و به‌زودی توسط وزارت صمت منتشر می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنامه وزارت صمت برای برقی‌سازی خودروسازان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر