;
coinex

هوش مصنوعی StableCode با تمرکز بر قابلیت‌های کدنویسی معرفی شد

کدنویسی با هوش مصنوعی StableCode وارد دنیای دیگری شد. براین اساس مدل هوش مصنوعی شرکت مشهور Stability AI دری جدید به روی علاقه‌مندان کدنویسی و ساخت نرم‌افزار باز کرد.

استارتاپ هوش مصنوعی «Stability AI» از مدل هوش مصنوعی StableCode با تمرکز بر قابلیت‌های کدنویسی رونمایی کرد. اما چیزی که حائزاهمیت‌تر از کدنویسی با این مدل هوش منصوعی است، بهره‌گیری StableCode برای آموزش کدنویسی و مهارت‌های برنامه‌نویسی به توسعه‌دهندگان جوان و فاقد تجربه است.

لازم به ذکر است که هوش مصنوعی حاضر، تمامی توانایی‌های خود را به‌وسیله تلفیق سه مدل زبانی پیشرفته و صاحب‌نام به‌دست آورده است و در این کار نیز شاید بتواند موفقیت بسیار بزرگی که در نمونه‌های خودش که بسیار هم ناچیز هستند، به‌دست آورد. در ادامه با دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید Stability AI بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی غذایی با گوشت انسان خلق کرد!

هوش مصنوعی StableCode برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد!

استارت‌آپ Stability AI در گامی قابل توجه در جهت گسترش فناوری، از اولین مدل زبانی بزرگ مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد برای کدنویسی با نام StableCode رونمایی کرده است.

این ابزار نوآورانه به گونه‌ای طراحی شده که نقش یک دستیار قابل اعتماد برای برنامه‌نویسان را برعهده گرفته و به آنها کمک کند تا کارهای روزانه خود را به راحتی هرچه بیشتر انجام دهند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان StableCode مدعی شده‌اند که این هوش مصنوعی نقش یک ابزار یادگیری برنامه‌نویسی برای توسعه‌دهندگان جوان را برعهده گرفته و به دموکراتیک کردن دسترسی به فناوری در سراسر جهان کمک کند.

هوش مصنوعی StableCode برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد!

به گزارش Geeky-Gadgets، هوش مصنوعی StableCode توسط سه مدل زبانی مجزا پشتیبانی می‌شود. این مدل‌های زبانی عبارتنداز:

  1. مدل پایه (Base Model)
  2. مدل دستورالعمل (Instruction Model)
  3. مدل پنجره با زمینه طولانی (Long-Context Window که محدودیت مربوط به پردازش متن‌های طولانی را حذف می‌کند)

هر مدل مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصر به فرد را به همراه داشته و در نهایت در کنار یکدیگر به StableCode کمک می‌کنند که به یک راه‌حل جامع برای کمک به برنامه‌نویسان تبدیل شود.

هوش مصنوعی StableCode برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد!

مدل پایه StableCode ابتدا بر روی مجموعه متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی از مجموعه داده‌های BigCode آموزش دیده است، اما با زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری همچون پایتون، Go، جاوا، جاوا اسکریپ، C، markdown و C++ نیز تطبیق داده شده است.

آموزش برنامه‌نویسی با هوش مصنوعی StableCode

چشم‌انداز Stability AI با هوش مصنوعی جدید StableCode تنها به ارائه ابزاری برای توسعه‌دهندگان امروزی ختم نمی‌شود. همان‌طور که توضیح داده شد، این استارت‌آپ هوش مصنوعی StableCode را به عنوان یک کاتالیزور در نظر گرفته که میلیاردها توسعه‌دهنده نرم‌افزار و برنامه‌نویسی حرفه‌ای در سراسر جهان به وجود خواهد آورد.

Stability AI امیدوار است که با StableCode آینده‌ای را ایجاد کند که در آن همه فرصت استفاده از قدرت کدنویسی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی StableCode چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر