coinex
راهنمای خرید تکراتو

اندروید 14 به قابلیتی برای مقابله با تبلیغات تمام صفحه تجهیز می‌شود!

گوگل قصد دارد در اندروید 14 قابلیتی برای کاربران ارائه کند که از نمایش تبلیغات تمام صفحه اپلیکیشن و بازی‌ها در گوشی‌ها جلوگیری کند.

طبق اعلام توسعه‌دهنده در شبکه‌ اجتماعی ایکس، گوگل در اندروید 14 قصد مبارزه‌ با تبلیغات تمام صفحه اپلیکیشن‌ها را دارد. این سیستم‌عامل با تغییری که در رابط مدیریت نوتیفیکیشن‌های تمام‌صفحه ارائه خواهد شد به کاربر اجازه می‌دهد که به‌صورت دستی مجوز USE_FULL_SCREEN_INTENT  را غیرفعال سازد.

بیشتر بخوانید: آخرین نسخه آزمایشی اندروید 14 منتشر شد؛ نسخه پایدار به زودی!

قابلیت حذف تبلیغات تمام صفحه در اندروید 14

در این زمینه شایان ذکر است که توسعه‌دهندگان برخی مواقع جهت کسب درآمد بیشتر، در بازی و اپلیکیشن‌ خود تبلیغاتی را نمایش می‌دهند. تعدادی از این تبلیغات بدون هیچ مشکل خاصی هستند، اما تعدادی دیگر شامل حالت تمام‌صفحه می‌شوند و بسیار آزاردهنده هستند.

تبلیغات تمام صفحه

در این راستا مجوز USE_FULL_SCREEN_INTENT در اندروید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد محتوای تمام‌صفحه برای شما نشان داده شود. به‌عنوان مثال زمانی که فردی با شما تماس حاصل می‌کند یا آلارم گوشی به صدا درمی‌آید، شاهد نوتیفیکیشن تمام‌صفحه هستید. تعدادی از این اپلیکیشن‌ها از چنین مجوزی سوءاستفاده می‌کنند تا تبلیغات تمام ‌صفحه را نشان دهند. از طرفی روش‌های دیگری هم به این منظور وجود دارد، بااین‌حال USE_FULL_SCREEN_INTENT به‌عنوان پرکاربرد‌ترین روش شناخته می‌شود.

به‌هرحال در آینده، سیستم‌عامل اندروید 14 به شما این امکان را خواهد داد تا اینکه اقدام به انتخاب اینکه کدام اپلیکیشن‌ها به مجوز USE_FULL_SCREEN_INTENT دسترسی داشته باشند و دسترسی کدام اپلیکیشن‌ها محدود شود، کنید. همچنین اعلام شده است که تا چند ماه آینده، مجوز USE_FULL_SCREEN_INTENT کلیه اپلیکیشن‌های جدیدی که از گوگل پلی روی اندروید 14 نصب خواهند، به‌غیر از اپلیکیشن‌های مرتبط به مدیریت تماس و هشدارها، به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت حذف تبلیغات تمام صفحه در اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر