coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

چگونه زمینی به آنتالیا برویم؟

سفر زمینی به کشورهای همسایه به خصوص ترکیه، یکی از سفرهای هیجان‌انگیز و متفاوتی است که به تازگی محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است. کسانی که می‌خواهند سفر ارزانی داشته باشند یا به هر دلیلی سفر زمینی را ترجیح می‌دهند، به راحتی می‌توانند دل به جاده بزنند و ضمن تماشای مناظر بین راه، گونه دیگری از سفر را تجربه کنند. از آنجا که آنتالیا از مقاصد پرطرفدار خارجی نزد ایرانیان است، بسیاری به دنبال آن هستند که سفر به آنتالیا را به صورت زمینی تجربه کنند. در این مطلب شما را با نحوه سفر زمینی به آنتالیا آشنا می‌کنیم.

سفر زمینی به آنتالیا

به دو شیوه می‌توان به آنتالیا زمینی سفر کرد، یکی با ماشین شخصی و دیگر با وسایل نقلیه دیگر. چنانچه شما با وسیله شخصی خود سفر کنید، باید مدارکی همراه داشته باشید که در ادامه معرفی می‌شود، اما اگر با ماشین شخصی سفر نمی‌کنید، می‌توانید برای مثال از تهران تا ارومیه را با قطار طی کنید، سپس از ارومیه تا اولین شهر ترکیه یعنی ارزروم را با اتومبیل بروید و از آنجا به آنتالیا با اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه سفر کنید.

شما می‌توانید از مرز بازرگان یا رازی یا سرو در آذربایجان غربی از کشورمان به آنتالیا سفر کنید. از آنجا که فاصله آنتالیا تا مرزهای ایران زیاد است، تقریبا تفاوتی بین مرزهای مختلف وجود ندارد. مرز بازرگان نزدیک شهر ماکو است و مرز سرو در نزدیکی ارومیه قرار دارد. مرز رازی نیز از شهر خوی می‌گذرد. از مرز سرو تا آنتالیا 1604 کیلومتر، از مرز رازی تا آنتالیا 1581 کیلومتر و از مرز بازرگان تا آنتالیا 1554 کیلومتر فاصله است.

از مسیر مرز بازرگان شما از شهرهای ارزروم، ارزنجان، سیواس، کایسری، آکسارای و کنایا عبور خواهید کرد. از مسیر مرز رازی و سرو نیز از شهرهای وان، دیاربکر، عثمانیه، آدانا و کنایا عبور خواهید کرد.

فاصله تهران تا آنتالیا حدودا 2440 کیلومتر است و حتی اگر بدون توقف و با سرعت مجاز حرکت کنید، حدودا 28 ساعت در راه هستید.

برای مسافرت به آنتالیا به صورت زمینی چه مدارکی لازم است؟

چنانچه با ماشین شخصی به آنتالیا می‌روید، بایستی مدارک زیر را پیش از سفر تهیه کنید:

  • گواهینامه بین‌المللی یک ساله
  • بیمه 10 روزه خودرو
  • کارت مالکیت خودرو
  • پلاک بین المللی
  • کاپوتاژ (مجوز خروج وسیله نقلیه شخصی)
  • برچسب IRو CD
  • پرداخت عوارض خروج از کشور
  • ویزا ترکیه

چگونه زمینی به آنتالیا برویم؟

سفر به آنتالیا؛ ارزان و خاطره انگیز

اگر آنتالیا را برای سفر چند روزه خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به روش زمینی با اتوبوس یا قطار خود را به آنکارا رسانده و از آنجا با پرواز یا اتوبوس به آنتالیا بروید یا به روشی که گفته شد، با ماشین شخصی خود راهی شوید. در هر صورت سفر به آنتالیا می‌تواند ارزان باشد. با این حال، مسافت زیاد و رانندگی طولانی مدت می‌تواند خطرات بسیاری از جمله خستگی در رانندگی به همراه داشته باشد. توصیه ما این است که تا جای ممکن بین مسیر استراحت داشته باشید تا از وقوع خطرات ناشی از خستگی جلوگیری کنید.

بد نیست علاوه بر شناخت راه‌های سفر به آنتالیا، با جاذبه‌های این شهر ترکیه‌ای نیز آشنا شوید. تعدادی از دیدنی‌های آنتالیا به اختصار عبارتند از:

بافت تاریخی شهر آنتالیا شامل دروازه هادریان و شهر قدیمی کالیجی از جاذبه‌های آنتالیاست که برای دوستداران جاذبه‌های تاریخی بسیار جذاب است. آسپندوس و ترمسوس نیز از شهرهای قدیمی هستند که بقایای بناها و آثار تارخی را به نمایش گذاشته‌اند.

آبشارهای دودن نیز دو آبشار زیبا در جنگل هستند که طبیعت دوستان را به خود جذب می‌کند. به علاوه، کوه تاحتالی کوه مرتفعی در آنتالیاست که گردشگران می‌توانند از تله کابین آن استفاده کنند و شهر را از بالا تماشا کنند.

از مهمترین جاذبه های آنتالیا مجموعه تفریحی لند آف لجندز است. گردشگران می‌توانند یک روز کامل در این پارک آبی از سرسره‌های آبی و دیگر تفریحات لذت ببرند.

اگر عاشق هیجان هستید، حتما باید تور آفرود و رفتینگ را در آنتالیا تجربه کنید.

اگر نگران هزینه‌های حمل و نقل در آنتالیا هستید، باید بگوییم شما می‌توانید در آنتالیا از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تراموا استفاده کنید و بدین صورت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای ورود به این شهر، آنتالیا کارت تهیه کنید تا در استفاده از وسایل حمل و نقل با قیمت ارزان، آسوده باشید.

چگونه زمینی به آنتالیا برویم؟

سفر به آنتالیا با فلای تودی

یک سفر ارزان به آنتالیا غیرممکن نیست. حتی اگر بخواهید با هواپیما به آنتالیا سفر کنید، می‌توانید با فلای تودی سفر ارزان به آنتالیای ترکیه را تجربه کنید. فلای تودی پلتفرم فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل است که ارزانترین قیمت‌ها را با پشتیبانی 24 ساعته در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای زمانی که قصد سفر دارید، بلیط تهران آنتالیا را در فلای تودی جستجو کنید تا ارزانترین بلیط‌ها به شما نمایش داده شود. با چند کلیک ساده بلیط در دست شماست. همچنین در همین وبسایت می‌توانید رزرو هتل آنتالیا را در هر نقطه از شهر که بخواهید انجام دهید. از هتل‌های لوکس گرفته تا هتل‌های یک ستاره و خوابگاه در فلای تودی در دسترس شماست.

فلای تودی این امکان را فراهم کرده است تا ویزای ترکیه و بیمه مسافرتی خود را نیز به راحتی دریافت کنید. وارد وبسایت شوید یا با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید تا مقدمات سفر را بی هیچ دردسری فراهم کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر