coinex
راهنمای خرید تکراتو

واردات مسافری گوشی از عراق ممنوع شد

دستور ممنوعیت واردات مسافری گوشی از عراق به‌صورت موقت از روز بیست و چهارم مرداد 1402 اجرایی و تا بیست و پنجم شهریور ماه هم تداوم خواهد یافت.

مصادف با ایام پیاده‌روی اربعین، واردات مسافری گوشی از عراق و ثبت آن در ورودی مرزهای عراق موقتاً ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت از روز 24 مردادماه، آغاز و تا 25 شهریورماه ادامه می‌یابد.

در این زمینه بخشنامه‌ای از طرف گمرک جهت ممنوعیت موقت ثبت تلفن همراه مسافری از مرزهای عراق صادر شده که درواقع مرجع ابلاغ کننده این مصوبه، وزارت کشور است و طی یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی این تصمیم را به تصویب رسانده است. لازم به ذکر است که این امر تصمیم جدیدی نبوده و سال پیش هم تصمیم به ممنوعیت موقت واردات مسافری گوشی از عراق گرفته شده بود که درواقع تلاشی برای مقابله با قاچاق احتمالی است.

بیشتر بخوانید: واردات گوشی‌های بی‌کیفیت توسط صادرکنندگان ؛ انواع محصولات ریفربیشد و ریپک در راه بازار!

ممنوعیت واردات مسافری گوشی از عراق

به نظر این تصمیم در جهت کنترل نرخ ارز و بازار تلفن همراه اتخاذ شده است. طبق این بخشنامه از گمرکات کشور درخواست شده تا موضوع ممنوعیت را از طریق نصب بنر و… در مبادی ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی کنند.

با توجه به حضور گسترده ایرانیان در مراسم اربعین، ورود گوشی مسافری نیز احتمال درخواست برای نرخ ارز را افزایش می‌دهد و همچنین بازار تلفن همراه، نیز با ورود بسیار وسیع تلفن‌های همراهی مواجه می‌سازد که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

واردات مسافری گوشی از عراق

در این راستا به زائرانی که برنامه حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند توصیه می‌شود که بیش از قبل از اطلاعات هویتی خود مراقبت کنند. شهریور ماه سال پیش نیز سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا طی گفت‌وگویی هشدار داده بود که مردم در زمان خریدن این گونه گوشی‌ها بسیار مراقب باشند زیرا در زمان پیاده روی اربعین، عده‌ای از سودجویان از اطلاعات هویتی زائران جهت رجیستری گوشی‌های قاچاق بهره می‌برند: «برخی متخلفین با سواستفاده از اطلاعات هویتی زائران حین بازگشت به کشور به خرید سیم کارت به نام آن‌ها و اقدام به رجیستری برای گوشی‌های قاچاق می‌کنند. زائرین باید مراقب اطلاعات هویتی خود باشند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت واردات مسافری گوشی از عراق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر