coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین تصویر از هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در دنیای واقعی منتشر شد

تصاویر هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در دنیای واقعی ضعف بالقوه این هدست هوشمند را به طور کامل نشان می‌دهد. سامسونگ بازنده این رقابت است.

اولین تصویر از هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در دنیای واقعی نشان می‌دهد که این هدست از مشخصات بسیار ضعیف در کنار طراحی قدیمی و ناامیدکننده برخوردار است و یقیناً با این طراحی بازنده رقابت خواهد شد.

برای اینکه متوجه این ضعف طراحی شوید، بهتر است تصاویر هدست سامسونگ را در کنار هدست‌های انقلابی Microsoft HoloLens 2 و اپل Apple Vision Pro قرار دهید، آنگاه متوجه خواهید شد که غول فناوری کره‌ای در تصمیم خود برای ساخت این هدست واقعیت ترکیبی اشتباه کرده است.

بیشتر بخوانید: نسخه ارزانقیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال 2025 از راه می‌رسد

طراحی ضعیف هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

سامسونگ از مدت‌ها قبل در حال طراحی و توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی (AR) است تا با قدرت به‌حوزه واقعیت مجازی و متاورس وارد شد. با این وجود، پس از معرفی هدست Vision Pro توسط اپل، تمام برنامه‌های سامسونگ دستخوش تغییرات عمده شد و حداقل به‌مدت یک سال به تعویق افتاد.

اکنون مشخص شده که سامسونگ هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل را دست کم گرفته و قصد داشته یک محصول نه‌چندان ارزشمند را به‌عنوان اولین قدم در حوزه AR معرفی کند.

اولین تصویر از هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در دنیای واقعی منتشر شد
هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل

به گزارش یک رسانه چینی، سامسونگ تصمیم گرفته نمونه اولیه هدست واقعیت ترکیبی خود را کنار گذاشته و به‌دنبال یک طراحی کاملاً جدید و خلاقانه برود. طبق اطلاعات و تصاویری که در رسانه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر شده، نسخه اولیه هدست AR سامسونگ طراحی بسیار ساده و بدی دارد.

علاوه بر این طراحی ناخوشایند، از نظر سخت‌افزاری نیز هدست سامسونگ به‌شدت ضعیف است. اپل در هدست واقعیت ترکیبی خود دو تراشه M2 و R2 را کنار یکدیگر قرار داده تا بالاترین سطح تجربه ممکن در حوزه واقعیت ترکیبی را در اختیار کاربر قرار دهد. این در حالی است که سامسونگ برای اولین هدست AR خود تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ (همان SoC مورد استفاده در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲) را انتخاب کرده است.

به گزارش Wccftech، علاوه بر عملکرد نه‌چندان مناسب Exynos 2200، این تراشه مرکزی به‌دلیل عدم بهره‌وری انرژی و مشکلات مربوط به عملکرد بسیار شناخته شده است. حالا آن را با تراشه M2 اپل مقایسه کنید که صدها کیلومتر جلوتر از آن قرار داشته و سامسونگ قصد داشته با چنین چیزی به‌جنگ اپل برود.

اولین تصویر از هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ در دنیای واقعی منتشر شد
نسخه آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

از دیگر ویژگی‌های هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ می‌توان به دوربین‌های دوگانه RGB، حسگر عمق‌سنج برای ویژگی passthrough و سنسورهای ردیابی چشم اشاره کرد که اطلاعات چندانی از آن‌ها در دسترس نیست.

البته هدست واقعیت مجازی سامسونگ با وجود عیب و ایرادهای فراوان خود، چند ویژگی جذاب نیز به‌همراه داشته است. به‌عنوان مثال، سامسونگ برای این محصول از پنل‌های microLED، پشتیبانی از قابلیت عملکرد بدون کنترلر و همچنین یک باتری قدرتمند در قسمت پشتی استفاده کرده است.

بر اساس این مشخصات و داده، منطقی به‌نظر می‌رسد که پس از رونمایی از هدست ویژن پرو توسط اپل، سامسونگ تمام برنامه‌های مربوط به‌توسعه این محصول را کنار گذاشته و به‌دنبال ساخت چیزی باشد که حداقل در مقابل نسل اول هدست AR اپل حرفی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طراحی ناامیدکننده هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر