coinex
راهنمای خرید تکراتو

چرا هدست پرو ویژن کنترلر ندارد؟ تحلیلگر بلومبرگ پاسخ می‌دهد

یکی از تحلیل‎گران علت عدم بهره‌مندی هدست پرو ویژن اپل از کنترلر را توضیح داد. جالب اینجاست که ایده تولید کنترلر برای این هدست در دستور کار اپل قرار داشت.

اپل چندوقت پیش در رویداد اختصاصی خود موسوم‌به WWDC 2023 از هدست واقعیت ترکیبی پرو ویژن در کنار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل دستگاه‌های خود رونمایی کرد. حال مارک گرمن اطلاعاتی در مورد عدم توسعه کنترلر برای هدست پرو ویژن توسط اپل را توضیح داده است. جالب اینحاست که اپل ابتدا درنظر داشت برای این هدست، کنترلر معرفی کند.

بیشتر بخوانید: شرکت Caviar از نسخه طلاکاری شده هدست اپل ویژن پرو رونمایی کرد [+عکس و قیمت]

چرا هدست پرو ویژن کنترلر ندارد؟

زمانی که اپل در WWDC 2023 از هدست ویژن پرو رونمایی کرد، روی یکی از قابلیت‌های این دستگاه تمرکزی نداشت: گیمینگ. دلایل مختلفی را می‌توان بیان کرد که چرا این محصول دستگاه مناسبی برای بازی‌کردن نیست، اما گزارشی تازه می‌گوید شاید در یک مقطع زمانی این شرکت روی ویژگی‌های گیمینگ هم تمرکز داشته، چون ایده عرضه یک کنترلر انگشتی را برای هدست خود بررسی کرده است.

به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل قبلاً ایده ساخت یک کنترلر که روی انگشتان قرار می‌گرفت و می‌توانست برای مدیریت کارهای مختلف استفاده شود، در نظر گرفته بود. آن‌ها حتی ایده استفاده از کنترلرهای شخص ثالث از شرکت‌هایی مثل HTC را آزمایش کرده بودند. اما درنهایت این تصمیم گرفته شد که کنترل دستگاه با چشم و دست راهکار بسیار بهتر و شیک‌تری است.

چرا هدست پرو ویژن کنترلر ندارد؟

گرمن باور دارد که اپل حالا تمام تمرکز خود را روی این کنترل‌های طبیعی گذاشته است. همین مسئله تفاوتی کلیدی را بین هدست ویژن پرو و هدست‌هایی مثل کوئست متا ایجاد می‌کند که با کنترلرهای حرفه‌ای برای پشتیبانی مناسب از بازی‌های واقعیت مجازی طراحی شده‌اند.

علی‌رغم بازخورد توسعه‌دهندگان و گیمرهای بازی‌های واقعیت مجازی که از این تصمیم اپل ناامید شدند، گرمن می‌گوید:

کوپرتینویی‌ها قصد ندارند برنامه‌شان را تغییر دهند. تا این لحظه به من گفته شده است که اپل نمی‌خواهد کنترلری برای بازی با ویژن پرو عرضه کند یا فعالانه از لوازم جانبی شخص ثالث VR پشتیبانی نماید.

این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در زمان معرفی هدست ویژن پرو اعلام کرد که محصول انقلابی آن‌ها از بازی‌های اپل آرکید پشتیبانی خواهد کرد. در بخشی از دموی هدست نیز کاربری را دیدیم که درحال انجام بازی NBA 2K بود. ولی او مقابل یک نمایشگر دوبعدی قرار گرفته بود و برای بازی از کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن 5 استفاده می‌کرد.

هدست اپل ویژن پرو در اوایل سال 2024 عرضه می‌شود و احتمالاً عرضه محدودی خواهد داشت، چون گزارشی از فایننشال تایمز می‌گوید اپل سفارش قطعات برای این دستگاه را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ عدم عرضه کنترلر برای هدست پرو ویژن توسط اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر