coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ به زودی معرفی می‌شود؛ اولین گام غیرتقلیدی از تلگرام!

هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ به زودی معرفی خواهد شد. این شاید اولین حرکت واتساپ باشد که به تقلید از تلگرام نیست.

هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ در آخرین نسخه بتای اپلیکیشن واتس‌اپ در اندروید مشاهده شده است و احتمالاً به‌زودی نیز به صورت رسمی معرفی می‌شود. برای کار با این قابلیت، فقط کافی‌ست که متن کوتاهی را تایپ کنید و سپس هوش مصنوعی به شما استیکر مرتبط با متنتان را هدیه می‌دهد. این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد مخصوصاً برای افرادی که به استفاده زیاد از استیکر عادت دارند.

بیشتر بخوانید: نصب چند اکانت واتساپ روی یک گوشی به زودی ممکن می‌شود

هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ در راه است

یام‌رسان محبوب تحت مالکیت متا در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی مولد، استیکر بسازند.

ورج می‌گوید، برخی از کاربران نسخه بتای واتساپ در پلتفرم اندروید از اضافه شدن ابزار جدیدی به این پلتفرم خبر داده‌اند که به کاربران از طریق آن می‌توانند با یک توضیح کوتاه متنی کوتاه، استیکر بسازند.

هنوز مشخص نیست واتساپ از کدام مدل هوش مصنوعی مولد برای این قابل استفاده می‌کند اما WABetaInfo می‌گوید این استیکر‌ها با استفاده از «یک تکنولوژی امن از سوی متا» تولید می‌شوند.

به نظر این قابلیت چیزی شبیه به مدل‌های مولد تصویر میدجرنی یا DALL-E است، با این تفاوت که به جای تصویر معمولی، آن را در قالب استیکر ارائه می‌کند. شما می‌توانید این استیکر شخصی‌سازی شده را با دوستان یا در گروه‌های واتساپی به اشتراک بگذارید.

هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ در راه است

با هر مدل هوش مصنوعی مولد، نگرانی‌های زیادی را در زمینه امنیت و محتوای تولیدی آن شاهد هستیم. مشخص نیست چه تصاویر و استیکر‌هایی را می‌توان با این مدل هوش مصنوعی تولید کرد.

واتساپ پیش از این در پی شایعه‌پراکنی‌های دوران انتخابات، حملات و قتل‌های هند و شایعات مربوط به کووید-۱۹، محدودیت‌هایی را برای ارسال پیام‌های وایرال شده در نظر گرفته است. واتساپ می‌تواند هرگونه استیکر نادرست یا آسیب‌زایی را گزارش دهد اما مشخص نیست چه محافظت‌های دیگری برای مدل هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

WABetaInfo می‌گوید استیکر‌های ساخته این مدل هوش مصنوعی به سادگی «قابل تشخیص هستند» که نشانگر نوعی واترمارک یا شاخصه‌ای است که نشان می‌دهد استیکر‌ها با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مولد ساخته شده‌اند. شرکت مایکروسافت نیز برای تولید تصاویر در بینگ‌چت، چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت، از DALL-E استفاده می‌کند و یک نشان واضح بینگ روی تصاویر قرار می‌گیرد. اینستاگرام نیز در حال کار روی لیبل‌هایی است که محتوای ساخته هوش مصنوعی را تفکیک کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار متا، پیش از این گفته بود که ابزارهای هوش مصنوعی متعددی در آینده به پلتفرم‌های تحت مالکیت متا اضافه می‌شود. به نظر هوش مصنوعی استیکر‌ساز واتساپ یکی از اولین موارد استفاده از AI در اکوسیستم متا است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی استیکرساز واتساپ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر