coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری!

به تازگی خبر رسیده است که استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری در برخی عملیات‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT قابلیت‌هایی دارد که مخفی هستند و کمتر کسی از وجود آنها خبر دارد. چت‌بات شرکت OpenAI بسیار هوشمندتر از آن چیزی که تاکنون فکر می‌کردیم و ثابت کرده است که غیر از فعالیت‌هایی عمومی مانند ایجاد مقاله، خبرنویسی، خلاصه‌نویسی و غیره، می‌تواند در جنگ‌های واقعی نیز کاربر داشته باشد.

حال خبر رسیده است که اخیراً استفاده از ChatGPT توسط اوکراین رواج پیدا کرده است و این کشور بدین‌وسیله پهپادهای انتحاری خود را برای مقابله با روسیه هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: کمک‌های مالی رمزارزی به اوکراین در نبرد با روسیه از 200 میلیون دلار فراتر رفت!

استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری!

به تازگی اخباری از جنگ اوکراین و روسیه منتشر شده که شاید هیچ‌گاه تصور آن را نمی‌کردیم. این گزارش‌ها به ما می‌گویند که در کنار استفاده‌های عادی، جذاب و شاید فانتزی، مهندسان اوکراینی از چت‌بات ChatGPT به صورت فعالی در میادین نبرد با روسیه بهره می‌گیرند.

اما چگونه ChatGPT در جنگ روسیه و اوکراین به خدمت گرفته شده است؟ بنابر گزارش Toms Hardware نیروهای اوکراینی از ChatGPT برای کنترل و هدایت پهپادهای انتحاری یا همان بمب‌های پرنده خود استفاده می‌کنند. بله، درست شنیدید؛ بمب‌های پرنده‌ای که با چاپ سه‌بعدی ساخته شده و با ChatGPT صحبت می‌کنند این روزها فرماندهان جدید جنگ اوکراین هستند.

استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری!

بمب‌های پرنده که توسط نیروهای اوکراین ساخته شده‌اند، در واقع همان پهپادها یا پرنده‌های بدون سرنشین هستند که قادر به حمل بار منفجره به هدف‌های دشمن هستند. این پرنده‌های بدون سرنشین با استفاده از GPS و سامانه رادار داخلی خود، مسیر پرواز خود را تعیین می‌کنند ولی همچنان این سؤال مطرح است که droneهای انتحاری اوکراین چطور می‌توانند با ChatGPT صحبت کنند؟

پاسخ این است که نیروهای اوکراین یک سامانه رادیویی خاص برای ارتباط با بمب‌های پرنده خود طراحی کرده‌اند. این سامانه با استفاده از فرکانس‌های پایین، قادر به فرستادن و دریافت پیام‌های صوتی دوطرفه با بمب‌های پرنده است. در واقع پس از دریافت پیام‌ها، سامانه آنها را با ChatGPT تحلیل نموده و پاسخ را نیز از این چت‌بات دریافت می‌کند تا بتواند به اهداف مورد نظر خود نزدیک شده یا به آنها برسد.

در واقع می‌توان گفت ChatGPT نقش یک دستیار برای بمب‌های پرنده را دارد. این ربات متنی با پهپادهای انتحاری صحبت نموده و حتی ارتش اوکراین مدعی شده این چت‌بات کنترلرها را تشویق نموده، دستورها لازم را به آنها داده و حتی با آن‌ها شوخی هم می‌کند! در نهایت باید گفت که این الگوریتم ارتباط و تصمیم‌گیری به بمب‌های پرنده ارتش اوکراین کمک نموده تا از تنهایی و محافظه‌کاری آنها کاسته شده و با دقت و مسئولیت‌پذیری بیشتری به ماموریت خود ادامه دهند.

استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری!

علت استفاده نیروهای اوکراین از ChatGPT چیست؟

استفاده از ChatGPT در جنگ روسیه و اوکراین یک راه‌حل خلاقانه و نوآورانه است که نیروهای اوکراین برای مقابله با کمبود منابع و تجهیزات نظامی به کار برده‌اند. اوکراین کشوری است که در مقابل روسیه به یک ابرقدرت نظامی، قرار گرفته و شاید در مقیاس‌های آماری به هیچ عنوان نمی‌تواند در مقابل این ارتش دوام آورد. بنابراین، مهندسان اوکراینی در خلال جنگ دست به خلاقیت‌هایی می‌زنند که شاید بتواند با تکیه بر دانش فنی و نظامی، صدها بار موثرتر از روش‌های معمول جنگی باشند.

در همین زمینه در کنار استفاده از ChatGPT از فناوری چاپ سه‌بعدی نیز به وفور در این جنگ استفاده می‌شود. در واقع نیروهای اوکراین برای ساخت و کنترل بمب‌های پرنده خود از چاپگرهای سه بعدی استفاده می‌کنند تا بتوانند با هزینه کم، قطعات مورد نظر خود را تولید کنند.

باید این نکته را نیز در نظر داشت که ChatGPT ممکن است به علت عدم قطعیت و خطای هوش مصنوعی، باعث بروز مشکلات و خطرات جدی شود. مضاف بر این استفاده از یک چت‌بات ممکن است با تغییر در داده‌ها یا شرایط، عملکرد نامطلوب یا غیراخلاقی را رقم بزند. همچنین داده‌های ارائه شده توسط چت جی پی تی ممکن است با دخالت یا حملات سایبری دشمن، مورد سوءاستفاده یا تغییر قرار گیرد. ChatGPT ممکن است با ایجاد اختلال در ارتباط با بمب‌های پرنده، باعث شکست یا خسارت به نیروهای اوکراین شود.

به هر حال این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان پتانسیل بالای هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای را آزاد کرد؛ امروز جنگ و شاید فردا در شرایط صلح نیز بتوان مطابق اهداف شرارت‌آمیز، از چت بات‌ها و هوش مصنوعی به صورت گسترده استفاده نمود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرگ بر روس های حرام زاده . روسیه زنازاده باید تجزیه بشه و نابود بشه . به امید نابودی روسیه و پارگی سگ های روسیه در ایران

    پاسخ