;
coinex

مشترکان پرمصرف برق تا 70 برابر پول بیشتری می‌دهند

مشترکان پرمصرف برق تا 70 برابر پول بیشتری می‌دهند. وزارت نیرو ار دو سیاسیت تشویق و تنبیه برای مشترکان پرمصرف و کم مصرف استفاده خواهد کرد! در ادامه با ما همراه باشید.

سیاست تشویقی به این نحو اعمال شد که همه مشترکان با هر میزان صرفه‌جویی که اعمال کنند، می‌توانند از پاداش‌های تا 20 برابر هزینه تولید برق برخوردار شوند. دامنه این سیاست همه مشترکان بخش خانگی را در برمی‌گیرد. اما در سیاست تنبیهی، اعمال تعرفه پلکانی برای مشترکان پرمصرفی که صرفه‌جویی را اعمال نکنند در نظر گرفته شده است.

در این سیاست تعرفه‌های مصرف برای مشترکان پلکانی است و باتوجه به اصلاحات انجام شده در تعرفه‌های برق، پلکان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که سبب ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف برق شود.

بیشتر بخوانید: ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در تهران ؛ زمینه‌سازی برای برقی‌سازی!

مشترکان پرمصرف برق

بر این اساس اگر مصرف مشترکی 250 کیلووات ساعت در ماه است، باید 23 هزار و 750 تومان بپردازد، اما اگر مشترکی هزار و 250 کیلووات‌ساعت در ماه یعنی پنج برابر مصرف کند باید یک میلیون و 300 هزار تومان یعنی 70 برابر بپردازد و این اختلاف رفته‌رفته افزایش می‌یابد. البته در ماه‌های گرم سال نیز باتوجه‌به نصب تجهیزات هوشمند برای پرمصرف‌ها، مصرف آن‌ها محدود خواهد شد.

هم‌اکنون 80 درصد مشترکان زیر الگو، 10 درصد تا 1.5 برابر الگو، 6 درصد تا 2 برابر الگو و چهار درصد مشترکان بیش از 2 برابر الگو مصرف می‌کنند. مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند 60 درصد، آن‌هایی که تا 1.5 برابر الگو مصرف می‌کنند 15 درصد، آن دسته از مشترکانی که تا 2 برابر الگو مصرف می‌کنند، 12 درصد و آن‌هایی که بیش از 2 برابر الگو مصرف می‌کنند 13 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند.

مشترکان پرمصرف برق

بر اساس اعلام‌های قبلی وزارت نیرو، 22 میلیون از 32 مشترک برق خانگی کشور در مناطق عادی قرار دارند. منطقه گرم یک که حوزه جنوب کشور را شامل می‌شود، چهار میلیون مشترک دارد و منطقه گرم دو در سراسر کشور پراکنده است و 160 هزار مشترک را در خود جای داده است.

منطقه گرم سه منطقه کویری مرکز کشور را شامل می‌شود و یک میلیون مشترک برق دارد، اما در منطقه گرم چهار که حوزه مرطوب و نیمه معتدل است و نیمه شمالی کشور را شامل می‌شود، پنج میلیون مشترک برق دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشترکان پرمصرف برق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام مسلمونی هست واسه خدا کمکم کنه من بتونم با بچه ۱۳ساله ام برم کربلا به ما محرمی قسم دوساله میخوام برم نمیتونم مستعجرم کارگر گزر هستم خرج زندگیمو بزور در میارم فقط میخوام واسه شفای بچم برم کربلا ب هرکی میگم مسخرم میکنه تورو ب خوده امام حسین علیه السلام قسمتون میدم منم مسل برادرتون اگه واستون مقدوره کمک کنین ک دل بچمم شاد بشه 5859831138890248 ش کارت شجاعی زاده . ب خاک پدرم خیلی محتاجم

    پاسخ