coinex
راهنمای خرید تکراتو

سویه جدید ویروس کرونا با مقاومت بیشتر در برابر واکسن کشف شد

اخبار جدید می‌گویند سویه جدید ویروس کرونا درحال مبتلا کردن افراد بسیاری در ایالات متحده آمریکا است. این سویه جدید، مقاومت بالایی در برابر واکسن از خود نشان داده است.

هفته گذشته بود که سازمان بهداشت جهانی (WHO) خبر از کشف سویه جدید ویروس کرونا به‌نام EG.5 داد و اعلام کرد که این سویه تمام ویژگی‌های دو سویه دیگر کرونا (XBB.1.9.2 و S:F456L) را در خود دارد. حال به فاصله یک هفته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) از کشف یک سویه جدید دیگر به‌نام “BA.2.86” خبر داده است که طبق بررسی محققان، این سویه جدید مقاومت بالایی در برابر واکسن از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: زیرسویه جدید کرونا با سرعت انتقال بیشتر سازمان بهداشت جهانی را نگران کرده است

سویه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن مقاوم است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اعلام کرد که در حال ردیابی سویه به‌تازگی کشف شده‌ای از ویروس کرونا تحت عنوان BA.2.86 است. ظاهراً در ایالت میشیگان مواردی از ابتلا به این سویه بسیار جهش یافته وجود داشته است. «کاتلین کانلی»، سخنگوی CDC در بیانیه‌ای به CBS News گفت:

امروزه ما بیش از هر زمان دیگری برای شناسایی و واکنش به‌تغییرات ویروس کووید-19 آمادگی داریم. دانشمندان در حال حاضر در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد سویه تازه شناسایی شده مربوط به این 4 مورد پیدا کنند و ما به‌محض اینکه اطلاعات بیشتری در دسترس داشته باشیم، آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سویه جدید ویروس کرونا با مقاومت بیشتر در برابر واکسن کشف شد

سازمان بهداشت جهانی نیز اخیراً سویه BA.2.86 را به‌دلیل تعداد زیاد جهش‌های آن، به‌عنوان «گونه تحت نظارت» طبقه‌بندی کرده بود. با این حال، تاکنون فقط 4 مورد ابتلا به این سویه در سراسر جهان گزارش شده است.

میزان خطرناک‌بودن سویه تازه‌شناسایی‌شده کرونا

هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان‌دهنده خطرناک‌تر بودن این گونه تازه‌شناسایی شده نسبت به سویه‌های قبلی ویروس باشد. البته گفته شده که جهش‌های آن شامل تغییراتی در بخش‌های کلیدی ویروس می‌شود که می‌تواند به آن کمک کند در برابر واکسیناسیون ایمنی بهتری داشته باشد.

«جسی بلوم»، زیست‌شناس تکاملی مرکز سرطان Fred Hutch توضیح می‌دهد:

اسکن جهش ژنتیکی عمیق BA.2.86 نشان می‌دهد که این‌گونه به‌اندازه XBB.1.5 یا بیشتر از آن می‌تواند در برابر آنتی‌بادی‌های استخراج‌شده توسط گونه‌های قبل از Omicron و نسل اول آن ایمنی داشته باشد.

XBB.1.5 گونه‌ای است که بسیاری از سویه‌های اخیر از آن نشأت گرفته‌اند و به‌گفته بلوم، BA.2.86 دارای 36 جهش مربوط به XBB.1.5 است.

به‌گفته کارشناسان، تاکنون گزارش‌هایی از مشاهده BA.2.86 در کشورهایی از سه قاره مختلف (دانمارک، اسرائیل و ایالات متحده) اعلام شده است که این موضوع نشان می‌دهد سویه جدید قادر به انتقال گسترده است و می‌تواند برای مدتی به‌طور غیرقابل شناسایی منتشر شده باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف سویه جدید ویروس کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر