;
coinex

انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا به بهانه ایست قلبی پسر لبران جیمز ؛ نقش واکسن‌ها چیست؟

در پی ایست قلبی پسر 18 ساله‌ لبران جیمز (ستاره‌ بسکتبال) در حین تمرین، باز هم با انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا با اشاره به عوارض خطرناک آن روبرو هستیم.

برانی جیمز، پسر 18 ساله‌ لبران جیمز (ستاره‌ بسکتبال آمریکا)، در پی به‌یک‌باره زمین خوردن در زمان تمرین طی روزهای اخیر بسیار خبرساز شده است. برانی که سن‌و‌سال زیادی ندارد، ظاهراً زمانی که مشغول تمرین بوده به‌طور ناگهانی دچار ایست قلبی شده است. طبق اعلام پزشکان وضعیت برانی جیمز هم‌اکنون پایدار شده و خوشبختانه خطر رفع شده است.

در همین راستا باز هم شاهد انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا هستیم. با توجه به اینکه لبران جیمز پیش‌تر اعلام کرده بود که وی و کلیه اعضا خانواده‌اش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، چنین اظهارنظری از ایلان ماسک دور از تصور نبود. بااین‌حال هنوز هیچ مدرکی دال بر ارتباط ایست قلبی پسر لبران با دریافت واکسن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ابداع یک واکسن mRNA جدید برای مقابله با سرطان

انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا

ایلان ماسک که همواره به طرح ادعاهای جنجالی مشهور است، در این راستا نیز عقیده دارد که احتمالاً واکسن کرونا در ایست قلبی برانی جیمز تأثیر داشته است. وی در این رابطه اعلاام کرد: «ما نمی‌توانیم همه‌چیز را به واکسن کرونا نسبت دهیم اما به شیوه‌ مشابه، نمی‌توانیم هیچ‌چیزی را نیز نسبت ندهیم.» ماسک همچنین افزود: «میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) یک عارضه‌ جانبی شناخته‌شده است. تنها سؤال این است که این اتفاق نادر است یا رایج.»

انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، میوکاردیت، یک بیماری التهابی نادر بوده که به قلب حمله می‌کند، موارد ابتلای بسیاری به این بیماری در نوجوانان و مردان بالغ جوان که واکسن mRNA کرونا را دریافت کرده بودند، گزارش شده است. تا میانه‌های سال 2022، نیز تعداد 635 مورد از بیماری میوکاردیت در میان 54.8 میلیون دوز واکسن mRNA که به کودکان 5 تا 17 سال تزریق شده بود، تشخیص داده شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده در این راستا نیز اعلام کرده است: «هرگونه مشکل سلامتی که پس از واکسیناسیون اتفاق می‌افتد، یک عارضه نامطلوب (رویداد ناخواسته‌ پزشکی) است. یک عارضه‌ نامطلوب ممکن است توسط واکسن ایجاد شود یا ناشی از رویداد تصادفی غیرمرتبط‌ با واکسن باشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتقاد ایلان ماسک از واکسن کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر